Najočakávanejší severský triler tohto roka sa odohráva v jednej miestnosti |
Hlavná cena festivalu Art Film Fest putovala tento rok do rúk Gustava Möllera za jeho thriller Tiesňové volanie. Už vo štvrtok sa dostáva tento film
Hlavná cena festivalu Art Film Fest putovala tento rok do rúk Gustava Möllera za jeho thriller Tiesňové volanie. Už vo štvrtok sa dostáva tento film do slovenských kín v distribúcii Asociácie slovenských filmových klubov. Je zaradený do filmovej prehliadky PROJEKT 100│2018. Asger Holm, bývalý policajt, ktorému bola pridelená služba na tiesňovej linke, odpovie na volanie od unesenej ženy. Keď je hovor náhle prerušený, začína po žene a jej únoscovi pátrať. S telefónom ako jediným nástrojom, obklopený stenami kancelárie vstúpi Asger do pretekov s časom, aby zachránil ohrozenú ženu. Zločin, ktorý odkrýva, je však omnoho väčší, ako sa na začiatku mohlo zdať. Tiesňové volanie je prvým celovečerným filmom jedného z najsľubnejších tvorcov novej dánskej filmovej generácie Gustava Möllera. Ten v roku 2015 absolvoval odbor réžia na Dánskej národnej filmovej škole filmom In Darkness, ktorý potom v nórskom Haugesundu získal ocenenie Next Generation. Na filmovom festivale v Sundance získal film Tiesňové volanie Cenu divákov, túto istú cenu si odniesol režisér aj z Rotterdamu a na tohtoročnom Art Film Feste v Košiciach získal ceny až dve – cenu pre najlepšieho herca a cenu ako najlepší film festivalu. KINEMAVIDEO4759. Severský thriller experimentuje s ľudskou predstavivosťou. „Som presvedčený, že tie najsilnejšie filmové zábery, tie, čo vo vás ostanú najdlhšie, sú tie, ktoré nevidíte,“ hovorí režisér a dodáva: „Nápad na tento film mi vnukla situácia, keď som sa náhodou dostal ku skutočnému tiesňovému volaniu od unesenej ženy. Išla v aute, a pretože sedela vedľa únoscu, musela hovoriť v náznakoch. Najprv ma zaujalo samotné napätie v tom telefonáte, ako kohokoľvek, kto ju počul, ale potom som začal premýšľať nad tým, čo vlastne je na ňom tak pútavé. Hoci som počul len zvukový záznam, živo som to videl pred očami. Videl som tú ženu, auto, v ktorom sedela, cestu, po ktorej išla, a dokonca aj únoscu vedľa nej. Potom mi došlo, že každý, kto by ten telefonát počul, by si ho vizualizoval inak: videl by inú ženu, iného únoscu atď. Napadlo mi: Čo keby som využil tento námet mentálnej vizualizácie vo filme? .“ Film sa hrá s divákom a vyžaduje si pozornosť. Práve to je však jeho čaro, ktoré vás pripúta k stoličke. K slovenským divákom sa dostáva od štvrtka 18. októbra v rámci prehliadky PROJEKT 100│2018. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- 12 očakávaných filmov z hlavnej súťažnej sekcie 77. ročníka Cannes
- Režisér Muchy v kufri, Quentin Dupieux - otvorí 77. ročník v Cannes so svojou novi
- Slobodná, odvážna a autentická, taká bola Amy Winehouse. Film o nej však taký nie
- Never Let Go. Nový horor od Alexandreho Ajau, režiséra filmu Hory majú oči
- 77. ročník Cannes práve štartuje. Pozrite si staršie filmy z minulých ročníkov na
- Duna: časť druhá bude VOD premiéru 21. mája na HBO Max
- Po premiére Costnerovho westernu Horizon: An American Saga - Chapter 1 na festival
- Netflix, HBO Max, Apple TV+ novinky: Thirteen Lives, Maestro, The Big Cigar, The 8
- Najdrsnejšie väznice sveta striedajú najdrsnejšie špeciálne jednotky - Toughest Fo
- Coppolov Megalopolis odpremietali v Cannes. Vyšiel aj teaser trailer a prvé recenz