THE LAST DAYS OF AMERICAN CRIME |
THE LAST DAYS OF AMERICAN CRIME |
The Last Days of American Crime je veľmi, ale naozaj veľmi zlý film. To len tak na začiatok, aby ste mali k čítaniu správnu perspektívu. Stratégia Netflixu, založená na dávaní šance projektom, ktoré by inak nikto svojprávny neposlal do výroby, si zobrala svoju ďalšiu daň. A pritom námet, vychádzajúci z komiksu, neznie úplne márne. Mohlo z neho vyliezť veľmi zábavné béčko so spoločensko kritickým presahom v štýle Úteku z New Yorku (Escape from New York, 1981). To by však film nemohol režírovať Olivier Megaton. Pán, ktorého najviac cool počinom je jeho vymyslený pseudonym. Ak ste videli tretieho Kuriéra alebo pokračovania 96 hodín, ste asi v obraze. O čo teda ide?
Americká vláda spustí signál, ktorý v mozgoch blokuje schopnosť páchať zločiny. Kriminalita by klesla na nulu, no takisto by sa porušovali osobné slobody. Takže to v spoločnosti vrie. V tejto situácii sa trojica gangstrov chystá na posledný zločin v Amerike. Ich cieľom je ukradnúť miliardu dolárov. A okrem tradičných vecí sa stretávajú s najväčším zlom. A tým sú scenárista, režisér a producenti. Pri úprimnej snahe som totiž nepochopil, ako mal celý plán krádeže fungovať. Tvorcovia aj hrdinovia si evidentne mysleli, že asi všetci na svete sú mentálne zaostalí. Vrátane divákov.
The Last Days of American Crime je filmom, na ktorý sa veľmi ťažko píše recenzia. Pri akomkoľvek pokuse pohnúť rozumom, mám totiž pocit, že som sa namakal viac ako jeho tvorcovia. Tu je proste takmer všetko zle. Môžem pochváliť akurát výpravu, kameru a hudbu, ktoré aspoň spĺňajú základné kritériá filmovej tvorby. Scenár je (veľmi eufemisticky napísané) nezmyselný, réžia nudná, herci strašní, výskyt WTF scén obrovský a aj posledné Seagalovky pri ňom pôsobia ako komplikovaná scenáristická práca (áno, uvedomujem si, čo tento výrok obnáša).
Nie, toto stále nevystihuje to, aký je výsledok strašný. Vlastne by som mohol popísať mnoho znakov a stále by som nedokázal popísať na koľkých úrovniach to nefunguje. Pôjdem na to oblúkom. Tento počin totiž nie je iba tradične hrozný film, ktorý by ste nemali vidieť (a prečo nedostal štýlovú jednotku ani nulu v hodnotení). Z tejto kategórie ho vyraďuje stopáž. Tento patvar má takmer dve a pol hodiny! Necelých stoštyridsať deväť minút!! 8 919 sekúnd!!! Zhruba 222 9753 framov!!!!*
Ušetrím vám teda tento čas a dám vám bodovo príklady ako zábavnejšie stráviť túto dobu.
- Zoberte svokru na večeru
- Pozerajte do prázdnej steny
- Najmite niekoho, kto vám bude trhať nechty
- Pozerajte dialógové pasáže na PornHube
- Choďte na nočnú prechádzku v najnebezpečnejšom kúte svojho mesta
- Spočítajte póry na svojom partnerovi
- Zanalyzujte vplyv tvorby Michaela Hanekeho na Zdeňka Trošku
- Naštudujte si pravidlá Buzkashi
- Zožeňte si záznam maratónu slimákov
- Zničte dieťaťu pred očami jeho obľúbenú hračku a sledujte jeho emócie
- Búchajte hlavou o stenu, pokiaľ sa neprebijete k susedom
- Zalátajte dieru v stene k susedom
- Napíšte ďakovný list recenzentovi, že si tento film odtrpel za vás. Vy už nemusíte.
Týmto všetkým a mnohým iným si môžete spríjemniť večer viac, než pozeraním tohto kúsku, ktorý nefunguje ani ako guilty pleasure. Na to mu chýba úprimné nadšenie tvorcov. The Last Days of American Crime je iba veľmi, ale naozaj veľmi zlý film.
*údaje o framoch nie sú úplne presné, ale ak ich naozaj potrebujete vedieť, napíšte do diskusie. Budem ich pre vás manuálne počítať. Čo značí väčšiu zábavu, než tento kinematografický teror.
The Last Days of American Crime (USA, 2020, 148 min.)
Réžia: Olivier Megaton. Scenár: Karl Gajdusek, Rick Remender, Greg Tocchini. Hrajú: Neels Clasen, Edgar Ramírez, Tony Caprari, Brandon Auret, Kate Normington, Iain Bruce, Norman Anstey, Daniel Fox, Sean Cameron Michael, Nathan Lynn, Tamer Burjaq