Hitman sa na nadupaný akčný blokbaster nehodí |
Z hitmanovskej témy mám pocit, že nie je vôbec stavaná na akčný letný blokbaster. Nikdy nebolo základným výhodiskom vyzabíjať všetkých, ale takmer nikoho
Osem rokov dozadu obchádzala kiná filmová verzia počítačovej hry Hitman. Vôbec nešlo o dieru do sveta, no verne si pamätám parádne odkazy na predlohu a chladného Timothy Olyphanta s detskou tvárou (hej, oxymoron). V duchu žmýkania látky tu máme ďalší cover s čiarovým kódom na temene od režiséra Aleksandra Bacha, ktorý z úvodu tiež odkazuje na hry (struna, Beretty, temný nádych, assassin mód). A potom príde klasika šéfkuchárov z Hollywoodu – lobotómia s absenciou logiky, servírovaná na šablóne. Z hitmanovskej témy mám pocit, že nie je vôbec stavaná na akčný letný blokbaster. Nikdy nebolo základným výhodiskom vyzabíjať všetkých, ale takmer nikoho (okrem cieľa misie). No tu vidíme viac akcie a Bachovej kadenčnej symfónie. Vyzerá to ako inšpirácia posledným herným titulom, kde Hitman narobí viac rozruchu, pričom ale základom stále zostáva princíp neviditeľnosti. Tento využíva režisér filmu naplno len v úvodnej scéne a neskôr v priestornom hangári. KINEMAVIDEO3637. Žalostne málo, esencia a zakrádanie sú opomenuté. Nevravím, že ho treba porovnávať s hrami, ale pri absencii základných charakteristík predlôh zostáva len pocit „made-by Uwe Boll“. Navyše cítiť vplyv iných filmov s podobnou témou, najmä kombináciu Kuriéra (opäť) a filmov o agentovi Bourneovi. Nie pocta, len snaha o kópiu funkčných scén a modelov, ktoré samozrejme skôr trčia, než dopomáhajú. Chorobné CGI ide pod priemer a aj vďaka chaotickému strihu z akcie veľa nevydolujete. Jasné – behá sa, strieľa sa, bije sa. Hotová olympiáda. Aj tak zostáva len smršť guliek, prerazených končatín a odchod logiky (tak ako v takmer celom filme). Plus zbytočná snaha o kvadruplégiu Audi RS7, čo je do efektu najzbytočnejšia scéna filmu. Podobné filmy majú takmer vždy tie isté parametre, do ktorých spadá striedanie akčných a pomalých pasáží, ženský element a samozrejme záchrana. Preto sa mi zdá, že sú zápletka okolo hľadania tvorcu Hitmanov, hádanie kto je záporák, kto klaďas a násilné presadzovanie striedavej narácie viac na škodu. Temnejšie poňatie a minimalizmus by svedčali viac, no pre mantinely akčného blokbastru by to samozrejme nebolo ono a kinosály prázdne, že? Ak by však bolo všetko zvládnuté v súlade s kostolným, tak žiadna ujma, ale priemerný popcorn. No toporné dialógy, násilné tlačenie životných múdrostí a náhodný príliv a odliv postáv (scéna na orchideovom mostíku) skôr zrážajú akékoľvek snahy o dobrý dojem. A nechýba ani omáčanie v bazéne v sprievode všetkých kriviek. Z traileru sa mi Rupert Friend do úlohy Agenta 47 nehodil, už len skrz výzor pravicového Legolasa na chemoterapii. Film ma presvedčil, že je fajn, len škoda zvláštne napísanej postavy, ktorej je dodaná veľká miera emócií, čo sa už ťažšie predáva nielen fanúšikovi hier. Asi nikto nečakal veľa, ale pre istotu si dajte radšej Equalizera s Denzelom. Keďže sa veľmi obsahovej stránke Hitmana nevenujem, tak obraz o jej význame už isto máte. Pocity z filmu by sa totiž dali pokojne zhrnúť aj do príručky „47 dôvodov, prečo neísť na Hitmana“. Hodnotenie: 4/10 |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Maďarsko nemalo záujem. Slovensko podporilo dôležitý film o dopadoch polarizácie s
- Netflix, HBO Max, Apple TV+ novinky: 3 Body Problem, Homicide: New York, Shirley,
- Druhá séria seriálu Rod Draka / House of the Dragon - 17. júna na HBO a Max
- Do kín prichádza islandsko-slovenský film Samota
- V máji príde do kín Kaskadér / The Fall Guy, nový film s Ryanom Goslingom a Emily
- Komerčná komédia Jedeme na teambuilding opäť prepisuje slovenské návštevnostné rek
- HBO a dokument o prestížnom americkom bludárovi - The Truth vs. Alex Jones
- Atlas. Analytička J. Lo nás zachraňuje pred hrozbami umelej inteligencie
- Odvolávanie riaditeliek kultúrnych inštitúcií bez udania dôvodu pokračuje. Devastá
- V Justičnom paláci padla včera posledná klapka thrilleru Miki. Účinkuje v ňom 107