Alita prichádza na plátna kín, no už pred 21 rokmi zobrala útokom svet hier

Yukito Kishiro v roku 1990 vytvoril jeden z japonských manga fenoménov, keď v Business Jump magazíne vytvoril manga sériu Battle Angel

pridal sector.sk / matus_ace 13.2.2019 o 11:09

Alita prichádza na plátna kín, no už pred 21 rokmi zobrala útokom svet hier


Yukito Kishiro v roku 1990 vytvoril jeden z japonských manga fenoménov, keď v Business Jump magazíne vytvoril manga sériu Battle Angel Alita, teda v Japonsku pod názvom Gunnm. Manga čitateľov zaviedla do postapokalyptickej budúcnosti, kde sa stretli s Alitou - kyborgom, ktorý stratil pamäť a na ďalších stránkach sa snaží dozvedieť viac o svojej minulosti. Nie je v tom však sama. Na skládke ju našiel Daisuke Ido, odborník na kybernetiku, ktorý sa o ňu stará.

A kým pôvodná séria v Japonsku skončila v lete 1995, presne vtedy sa prvý raz dostala na západ, odkiaľ sa už nárast jej popularity nedal zastaviť. Je to príbeh úspechu ako mnoho ďalších - zo stránok sa značka dostala na televízne obrazovky (aj keď len v dvoch epizódach), neskôr pokračovala a dočkala sa tiež spin-offov. A rovnako ako prípade Ghost in The Shell a iných známych značiek, aj tu aktuálne Hollywood prináša blockbuster s rozpočtom 200 miliónov dolárov. O produkciu a scenár sa postaral James Cameron, pričom réžie sa chopil Robert Rodriguez.

Alita: Battle Angel si odbije premiéru v našich kinách 14. februára, no predpremiéra prebehne už deň pred. A kým toto všetko je príbeh, ktorý sme mali už mnohokrát, jedna vec Alitu od jej manga súputníkov odlišuje - v hernom svete až tak nezarezonovala. Pritom jej svet je lákavý, postavy zaujímavé a rozhodne má čo ponúknuť všade, kde sa ukáže, či je to papier, film, alebo aj hra. Áno, jednotné číslo.

Alita sa za tých takmer 30 rokov svojej existencie dočkala len jednej jedinej hry a to ešte v roku 1998 pre prvú PlayStation a aj to len v Japonsku. Nás tak síce obišla, no prečo sa za ňou dnes neobhliadnuť? Gunnm: Martian Memory je akčná RPG, ktorá vychádzala z pôvodnej série vydávanej do roku 1995. Hra teda prezentovala známy príbeh, avšak samotný tvorca anime do nej pridal niektoré prvky, ktoré vytvoril až neskôr, no nedokázal ich do mangy zakomponovať. Alita sa v hre tak napríklad vydala do vesmíru a mnoho noviniek je výsledkom toho, že Kishiro nebol spokojný s pôvodným koncom série.

Hrateľnosť bola vzhľadom na dobu vydania pomerne štandardná a 3rd person akciu vhodne dopĺňala zakomponovaní RPG elementov, ktoré navyše čiastočne vychádzali z príbehu celého univerza. Alita mala v hre pred sebou najmä príbehové misie plné NPC postáv, nepriateľov a aj povinných bossov, ale hráči mohli opustiť príbehový režim a stať sa lovcom odmien. Našli ste si lokalitu s nepriateľom, na ktorého bola vypísaná odmena, a museli ste ho dostať. Takto ste získali peniaze, za ktoré ste si následne mohli zakúpiť vylepšenia a aj zbrane.

Ďalšou zaujímavosťou priamo z manga univerza je zakomponovanie Motorballu, ktorý v príbehu mangy zohrával dôležitú rolu. V hre to je mix akcie a športu, kedy s Alitou pretekáte po dráhe, snažíte sa zničiť súperov a najmä prežiť až do konca, aby ste sa dostali do cieľa. Autori hrateľnosť spestrili aj tým, že tu na vás v niektorých súbojoch čakali na konci trate Motorball bossovia. A hlavne takto hra príbehovo budovala líniu smerujúcu k finálnemu stretu s Jashuganom.

Je obrovská škoda, že sme sa hry nikdy nedočkali na západe (okrem importu teda), no tiež aj to, že Yukito Products okrem tejto hry nespravili nikdy žiadnu ďalšiu. Gunnm: Martian Memory bola totiž vo svojej dobe naozaj kvalitná hra, ktorá bodovala skvelým uchopením a spracovaním témy známej manga série a bola rozhodne povinnosťou pre každého fanúšika. Dokázala však osloviť aj ostatných a to parádne namixovanou akciou, ktorá bola dynamickejšia ako iné hry v tej dobe, miešala množstvo rôznych útokov a stavala tiež na taktike, keďže ste často bojovali proti presile, či museli správne vyblokovať súperov, aby ste si otvorili okienko na protiútok. Najväčšiu kritiku si odniesla zvuková stránka. Ak však máte slabosť pre takéto hry a chcete si vyskúšať, aké je to byť Alitou, na internete sa stále povaľujú bazárové kusy. Ak vám stačí zoznámiť sa s ňou "pasívnejšie", môžete siahnuť po manga zošitoch, či navštíviť kino.





Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 6379
02 |
návšt. 3868
03 |
návšt. 3865
04 |
návšt. 3518
05 |
návšt. 2098
06 |
návšt. 1798
07 |
návšt. 2057
08 |
návšt. 1557
09 |
návšt. 764
10 |
návšt. 551
REBRÍČEK US
01 |
$80,0 mil.
02 |
$16,0 mil.
03 |
$11,0 mil.
04 |
$10,0 mil.
05 |
$3,3 mil.
06 |
$2,4 mil.
07 |
$2,2 mil.
08 |
$1,9 mil.
09 |
$1,5 mil.
10 |
$1,4 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.