Kiná ponorené v chlade: Neeson vs. vlci

Hlásime sa s aktuálnymi číslami z amerických pokladní. Najnavštevovanejším filmom bol počas uplynulého víkendu zimný thriller z prostredia Aljašky The Grey. Liam Neeson pokračuje vo „one man show“...

pridal Michal Šmajda 1.2.2012 o 10:48

Kiná ponorené v chlade: Neeson vs. vlci


Hlásime sa s aktuálnymi číslami z amerických pokladní. Najnavštevovanejším filmom bol počas uplynulého víkendu zimný thriller z prostredia Aljašky The Grey. Liam Neeson pokračuje vo „one man show“ jazdách (po akčných thrilleroch 96 hodín /Taken/ či Unknown /Neznámy) a jeho boj o holý život s vlkmi (sprevádzaný marketingom „Liam Neeson fights wolves!“) utŕžil počas svojho premiérového uvedenia 19,7 mil. $ (o 5 mil. nižšie otvorenie než Taken či o takmer 2 mil. menej ako Unknown). Rozpočet sa odhaduje na takých 20 mil., takže ide o celkom slušný štart. Dôležité je poznamenať, že kým The Grey má R-kový rating, zvyšné dva porovnávané akčňáky mali prístupnosť PG-13.

Minulotýždňová jednotka – Underworld 4: Awakening, klesla s tržbami o polovicu, čomu zodpovedá víkendová suma 12,4 mil. Pri rozpočte 70 mil. má po dvoch víkendoch spolu 45 mil. Nasleduje novinka – krimi komédia One For the Money s vlažným otvorením vo výške 11,5 mil. Ostatné dve komédie s Katherine Heigl - Vrahúni /Killers či Život je taký /Life as We Know It - totiž otvárali v rozpätí 14,5 – 15,8 mil. Vojnové letecké dobrodružstvo z produkcie Georgea Lucasa s rozpočtom 58 mil. – Red Tails, padlo o 45 % na úroveň víkendových 10,4 mil. Po 10 dňoch má na konte 33,8 mil.

Bodku za prvou päťkou USA dáva krimi thriller so Samom Worthingtonom Man on a Ledge so svojimi prvými 8 mil. Pri širokom nasadení takmer 3.000 kín, ide o úplný prepadák. Pre porovnanie, Worthingtonov predošlý thriller Dlh otvoril s cca 10 mil., na čo mu stačilo iba 1.826 kín.

U „oscaroviek“, ktoré oznámili v utorok 24. januára, nastalo podľa očakávaní zvýšené nasadenie. Rozoberme si troch najvážnejších kandidátov na zisk zlatého plešivca. Najvyšší nárast počtu kín zaznamenali Deti moje (až o 1.441 kín, nárast tržieb o 170 %), ďalej ide Hugo (+ 315 kinosál, podobný skok tržieb ako Deti moje) a The Artist (+ 235 plátien, nárast tržby o 40 %). Čiernobiela nemá snímka má za sebou už desať víkendov, no avšak až tento post-nominačný bol pre ňu zatiaľ najlepší (3,3 mil.). Ak ide o relatívne čísla (priemer na jedno kino), najlepšie je na tom top favorit na Oscara The Artist (3,696 $), nasledujú Deti moje (3,201) a Hugo (2,601).

Dráma Stephena Daldryho (Hodiny, Predčítaš) - Extremely Loud & Incredibly Close, ktorá bola asi najväčším prekvapením tohtoročných oscarových nominácií, zvýšené nasadenie nezaznamenala. Prepadla sa iba o necelú tretinu a za víkend zinkasovala 7 mil. (20,9 mil. spolu, priemer na kino 2,654). Pod iba mierny pokles sa dozaista podpísala oscarová reklama v podobe nominácie v kategórii Najlepší film. (zdroj: Box Office Mojo)





Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 6379
02 |
návšt. 3868
03 |
návšt. 3865
04 |
návšt. 3518
05 |
návšt. 2098
06 |
návšt. 1798
07 |
návšt. 2057
08 |
návšt. 1557
09 |
návšt. 764
10 |
návšt. 551
REBRÍČEK US
01 |
$80,0 mil.
02 |
$16,0 mil.
03 |
$11,0 mil.
04 |
$10,0 mil.
05 |
$3,3 mil.
06 |
$2,4 mil.
07 |
$2,2 mil.
08 |
$1,9 mil.
09 |
$1,5 mil.
10 |
$1,4 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.