Kinám to pred Valentínom sypalo |
Americké pokladne majú za sebou veľmi dobrý víkend. Post-superbowlovský víkend vytiahol ľudí do kín a kumulatívna tržba TOP 12tky bola až o viac než 80 % vyššia ako predchádzajúci víkend. A iba ...
Americké pokladne majú za sebou veľmi dobrý víkend. Post-superbowlovský víkend vytiahol ľudí do kín a kumulatívna tržba TOP 12tky bola až o viac než 80 % vyššia ako predchádzajúci víkend. A iba druhý raz v histórii sa stalo, že až štyri kino novinky otvorili nad hranicou 20 mil. Zároveň však šlo o štandardný (pred)valentínsky víkend s celkovým číslom 191 mil. Kumulatívne valentínske tržby boli v roku 2010 204,7 mil. a rok pred tým 188,9 mil. Pozrime sa ale na konkrétne tituly a ich komerčné výsledky. Kasovou jednotkou sa stala romantická dráma Manželský sľub (The Vow) so sumou 41,2 mil., ktorá zaznamenala šieste najvyššie februárové otvorenie vôbec. Štatistika vraví, že na romantiku s Channingom Tatumom a Rachel McAdams sa prišlo pozrieť predovšetkým nežné pohlavie v mladom veku (až 77 % žien a 55 % publika mladšieho než 25 rokov). A ako v nedávnej minulosti otvárali podobne ladené snímky? Tak napríklad Dear John s Tatumom za svoj prvý víkend utŕžil 30,5 mil. a The Notebook s McAdams 13,5 mil. V tesnom závese za líderskou romantikou sa umiestnil thriller s Denzelom Washingtonom – Nepriateľ pod ochranou (Safe House). Otváracia tržba 40,2 mil. je pri porovnaní s inými Washingtonovými thrillermi (Unstoppable – 22,7 mil., Únos vlaku 123 – 23,4 mil.) naozaj vynikajúca. Ba čo viac, ide o Denzelove druhé najlepšie otvorenie (hneď po Americkom gangstrovi s premiérovou tržbou 43,6 mil.). Zásluhu na tomto výsledku má aj efektný marketing štúdia Universal. Treťou najúspešnejšou filmovou novinkou je pokračovanie rodinného dobrodružstva s The Rockom Cesta na tajomný ostrov 3D (Journey 2: The Mysterious Island) s tržbou 27,3 mil. Veľmi slušné, keďže jednotka debutovala s číslom 21 mil. a to v čase veľkého 3D boomu. Štvrtá pozícia patrí re-release-u Star Wars: Epizóda I – Skrytá hrozba 3D, ktorá obstála v konkurencii silných premiér. Fanúšikovia Hviezdnych vojen nechali v pokladniach za trojrozmernú verziu 22,5 mil. Solídne a na približne porovnateľnej úrovni než nedávne znovu uvedenia klasík v 3D verziách (Leví kráľ 3D otvoril s 30,2 mil. a Kráska a zviera 3D so 17,8 mil.). Prvú päťku uzatvára minulotýždňový líder – tínedžerská Kronika s rozpočtom 12 mil. (12,1 mil./40 mil. po dvoch víkendoch). Jedna veta aj k oscarovej top trojke: najmenej klesol a najvyšší priemer na kino má najvážnejší kandidát – The Artist (13. priečka v rebríčku). (zdroj: Box Office Mojo) |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Jeden z najhorších filmov roka. Orbánova propaganda prichádza už aj do slovenských
- Do našich kín mieri film o kolapse USA - Civil War. Doma sa mu nesmierne darí
- Netflix, HBO Max, Apple TV+ novinky: The Sympathizer, Franklin, Midtsommernatt, W
- Speak No Evil. Remake úspešného dánskeho hororu aj v našich kinách. Pôvodnú verziu
- Prípad Goldman - keď chýbajú dôkazy, zostáva iba jazyk
- Abigail nie je bezmocné dievčatko, ako sa na prvý pohľad zdá…
- Poohniverse expanduje a z Bambi je vraždiace monštrum
- Cuckoo. Jules (Hunter Schafer) z Eufórie testuje rolu v horore
- Nový slovenský film Pokiaľ ja žijem sa predstavuje trailerom, čakajú ho premiéry v
- Karel Kryl ďakujeme, že si bol: 80 rokov spievajúceho básnika a rebela