Kandidát priniesol recept, ako uspieť v slovenských kinách

Kandidáta videlo v našich kinách 13.675 divákov za štyri dni od premiéry. Sú to vynikajúce čísla, keď si zoberiete, že napríklad omnoho drahšie, ale divácky náročnejšie domáce filmy, napr.

pridal Peter Konečný 15.10.2013 o 20:12

Kandidát priniesol recept, ako uspieť v slovenských kinách


Kandidáta videlo v našich kinách 13.675 divákov za štyri dni od premiéry. Sú to vynikajúce čísla, keď si zoberiete, že napríklad omnoho drahšie, ale divácky náročnejšie domáce filmy, napr.: Ďakujem, dobre, Môj pes Killer či Zázrak, nemajú ani polovicu z tohto množstva a to ani keď ich spojíte a dáte im mesiac v distribúcii. Len dodám, že oficiálny rozpočet Kandidáta bol okolo 180 tisíc Eur a už teraz zarobil na hrubých tržbách cez 70 tisíc Eur. Čiže, jeden slovenský film videlo za 4 dni viac ľudí, ako tri iné a oceňované nové domáce tituly spolu.

Je to výnimočný úspech! Ako sa to však vôbec podarilo? Čo potrebuje slovenský film, aby na neho prišlo veľa divákov, ktorí často ani netušia, že Kandidát je už jedenástym slovenským filmom v našich kinách, len za tento rok? Malý návod pre slovenských filmárov, ak chcú uspieť na slovenskom trhu:

1. Divácky zaujímavú, ľahko komunikovateľnú tému. Môže ísť samozrejme aj o sociálnu drámu, len jej obsah musí byť vyjadriteľný najlepšie jedným statusom. Nesmie chýbať silný claim, dynamika a svižnosť. Herecké obsadenie v našich podmienkach nie je až tak dôležité.

2. Veľké, ale naozaj veľké promo priamo v kinách. Doslova atakované trailerové sloty v multiplexoch (bohužiaľ, stále platí pravidlo, nemáš film v multiplexe, akoby neexistoval). Tých trailerových slotov pred filmami potrebujete stovky a stovky. Bez nich sa nedostanete medzi divákov. Je to veľká investícia, alebo (keď je peňazí menej) potrebujete tie najlepšie konexie a vzťahy. Je to dokonca dôležitejšie, ako outdoorové printové a iné plochy v meste.

3. Promo na internete, ktoré musí začať veľmi skoro (aspoň pol roka pred premiérou). Facebook fanpage, pravidelné nahadzovanie infa v skupine a cool trailer na youtube (nie týždeň pred uvedením filmu do kín). Film bez traileru na youtube, akoby neexistoval.

4. PR, ktoré vymyslí, ako predať slovenský film v komerčných médiách. Ak sa nedostanete do komerčných médií, čísla ako Kandidát proste neurobíte. Môže ísť o kontroverziu, fámu, vystrihovanie scén, sex, niečo zakázané – čokoľvek, prečo si vás všimnú aj obsahovo prázdne, ale čitateľsky/divácky bohužiaľ stále sledované média. Keď len urobíte dobrý film, vyhráte festival, nikoho z komerčných médií nezaujmete. Preto si u nás ľudia myslia, že na Slovensku máme jeden film za 5 rokov.

5. Pesnička/soundtrack – potrebujete chytľavú skladbu, ktorá sa dostane do rotácii v rádiách a zároveň bude promovať film. Keď má aj dobrý videoklip, výrazný bonus navyše v rámci internetového zdielania.

6. Premiéra – naozaj je dobré urobiť ju vo veľkom. Aspoň 3-4 sály v najväčšom slovenskom multiplexe v hlavnom meste a pozvať ľudí, čo vedia spraviť slušný buzz na facebooku (veľa tzv. agregátov – čiže ľudí, čo majú veľa priateľov na sociálnych sieťach). Potom už len stačí čakať...

7. Film musí osloviť mladé publikum. Je to veľmi dôležité, keďže to tvorí prevažnú časť divákov v kinách a tých, čo pravidelne sledujú program premietaní a vidia aj veľa trailerov.

8. VEĽMI DÔLEŽITÉ : Ani toto všetko nestačí, ak jednoducho nemáte kino nasadenie (čiže počet premietaní počas dňa). Napríklad, Kandidát išiel len v BA s počtom premietacích slotov cez 20 denne. Toľko majú len tie najväčšie americké blokbastery. Jednoducho povedané, váš film musia hrať veľa a ešte raz - veľakrát denne, aby ste naberali divákov. Pri slovenských filmoch býva totiž pravidlo, že sa do multiplexov, buď nedostanú vôbec, alebo len v malinkom programovaní (2-3 predstavenia denne), čo samozrejme spôsobí, že o nich skoro nikto nevie a nikto na ne nechodí.

9. Film musí zaujať natoľko, aby na neho prišli a tí najväčší domáci skeptici a hejt-manažéri všetkých diskusii o slovenských filmoch.

10. Ak idete inou cestou, film môže byť skvelý, ale stále určený len malému publiku. Niekedy je to vlastne lepšie.





Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 6379
02 |
návšt. 3868
03 |
návšt. 3865
04 |
návšt. 3518
05 |
návšt. 2098
06 |
návšt. 1798
07 |
návšt. 2057
08 |
návšt. 1557
09 |
návšt. 764
10 |
návšt. 551
REBRÍČEK US
01 |
$80,0 mil.
02 |
$16,0 mil.
03 |
$11,0 mil.
04 |
$10,0 mil.
05 |
$3,3 mil.
06 |
$2,4 mil.
07 |
$2,2 mil.
08 |
$1,9 mil.
09 |
$1,5 mil.
10 |
$1,4 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.