SEXBOMBA OD VEDľA

SEXBOMBA OD VEDľA

8.0

Veľmi príjemná teenagerská komédia vám druhýkrát predstavuje Elishu Cuthbert. Zaručujem vám, tentoraz si ju zapamätáte. Škoda, že tento film neprišiel o pár týždňov skôr…

Nie je to prvýkrát, keď sa distribútorský názov filmu odchýlil od ducha príbehu. Čosi podobné som spomínal pri Baby to chcú tiež 2 a spomínam to opäť. Chápem, že "Sexbomba" v názve pritiahne ešte o trochu viac "teenage mutant", ale každý kto očakáva Prci prci, bude sklamaný… našťastie.

Story Danielly a Matthewa je jednou z milióna. Ona je nádherná a svetaskúsená, on tichý a nesmelý. Záver high school je tým čarovným momentom množstva klišé a prevarených príbehov, ktoré vďaka americkej produkcii poznáme snáď lepšie, než našu vlastnú stredoškolskú minulosť. Tá obrovská závažnosť záverečného bálu, taláre a klobúky vo vzduchu. Zároveň je to moment, kedy si futbaloví hráči a roztlieskávačky užívajú posledné chvíle šťastného života. Potom príde pre niektorých univerzita a pre zvyšok život v malom meste veľkej krajiny… Áno, presne do tohto sveta je zasadený príbeh Danielly a Matthewa. Čo ho robí iným?

Sexbomba od vedľa Sexbomba od vedľa Sexbomba od vedľa

V prvom rade je to Daniella (Elisha Cuthbert), či presnejšie "D". Milé "dievča od vedľa" má totiž za sebou kariéru pornohviezdy (že je na dôchodku sa rozhodne nedá povedať). Elishu ste mohli vidieť v Láske nebeskej ako jednu z "krásnych Američaniek v každom bare", ktorú stretol "sir Colin". Táto Kanaďanka hviezdi aj v seriáli 24 a pevne verím, že jej hviezda prudko stúpa. Patrí totiž k tým, ktoré nielen vyzerajú k svetu, ale najmä dokážu pôsobiť mimoriadne prirodzene aj v role obyčajného dievčaťa. Dokonca prirodzenejšie než v postave sexbomby.

Emile Hirsch v úlohe dobrého študenta a poslušného syna je vhodným sekundantom divokej Danielly. Ťažko hovoriť (v obidvoch prípadoch) o veľkom herectve, ale všimol som si Hirschovu prácu telom. Zatiaľ čo v mnohých prípadoch maskujú pekné baby obludnými okuliarmi, rovnátkami a dlhými vlasmi, Hirsch si celkom úspešne vystačil s mierne predhrbenými plecami.

Práve prirodzenosť je najväčšou devízou Sexbomby od vedľa. Zatiaľ čo príbehová rovina si bezpečne kráča po vyhladenom chodníku žánru (predstavenie - zápletka - zauzlenie - nápad - riešenie - morálne posolstvo), atmosféra filmu doslova hladí dušu diváka. Do veľkej miery pomáha nadupaný soundtrack, ktorý veľmi vhodne zmiešal Davida Bowieho, Verve a Groove Armadu s 2 Unlimited či The Who. Známe tóny výborne spolupracujúce s náladou konkrétnych obrazov, spomalenie kamery, detail na postavu a človek má pocit, že sa sám nachádza uprostred party - a čo je najlepšie - s Elishuou po boku. :)

Práve pre tento pocit pohody som v úvode zaľutoval, že táto snímka neprišla do kín začiatkom decembra. Aj keď to nie je už spomínaná Láska nebeská mala rozhodne potenciál stať sa predvianočným kinohitom.

K porcii celkom vydarených hlášok (väčšinu poznáte z traileru) patrí aj jeden nechcený fór. V okamihu keď sa Matthew snaží hrať na "tvrdého hocha" a spolu s Daniellou a jej ex-manažérom navštívi striptízový bar, príde na objednávku alkoholu. Matthew si objedná celkom slušný lomcovák pod názvom Long Island Ice Tea. V slovenských titulkoch sa však dočítate, že chce Ľadový čaj… :)

Tak ako sa film chýlil k nevyhnutnému finále, kde mladý človek vďaka láske pochopí, že sú dôležitejšie veci ako štipendium, cítil som v duši určitý nekľud. Keby to aspoň raz nekončilo tak stupídne, povzdychol som si a ono… to neskončilo. Žiaľ musím povedať, že moje želanie sa stalo súčasne aj prameňom kritiky. Záverečná polhodina filmu je síce "čosi navyše", ale žiaľ pôsobí trochu komplikovane a nesúrodo.

Suma sumárum - po zhliadnutí filmov typu Denník princeznej 2 - je Sexbomba od vedľa veľmi príjemným kúskom. V kine som sedel vedľa dvojice matka - syn a skutočnosť, že všetci traja sme sa pomerne dosť nasmiali (aj keď občas na iných momentoch), je pre romantickú komédiu asi najlepšia reklama. I will always remember...

The Girl Next Door (USA, 2004, 105 min.)
Réžia: Luke Greenfield. Scenár: Stuart Blumberg, David T. Wagner, Brent Goldberg. Kamera: Jamie Anderson. Hudba: Paul Haslinger. Hrajú: Emile Hirsch, Elisha Cuthbert, Timothy Olyphant, James Remar, Chris Marquette, Paul Dano

autor Vladimír Kurek 3.1.2005
8.0
9.4