STARÍ PSI

STARÍ PSI

5.0

Walt Becker ponúka takmer 90-minútovú neutíchajúcu bláznivú psinu v amerických Starých psoch (Old Dogs, 2009). Po jeho režijných počinoch Sexy párty (2002) či Superzvodcovia 2 (taktiež 2002) sa trocha zocelil v Divých sviniach (Wild Hogs, 2007), kde už nešetril ani známymi menami (Travolta, Allen, Liotta, Lawrence), ani použitím vynaliezavejšieho scenára.

Starým psom už neomylne velí hviezdna dvojica Robin Williams (Dan) a John Travolta (Charlie), obchodní partneri, ktorých po 30-ročnej spoločnej kariére v oblasti športového marketingu čaká zásadný kontrakt s japonským partnerom. SPOILER Pozadie vypĺňajú Danova bláznivo na floridskom pobreží novonadobudnutá a následne zabudnutá manželka Vicki (Kelly Preston) a jej po siedmich rokoch Danovi predstavené deti Zach (Conner Rayburn) a Emily (Ella Bleu Travolta – ozajstná dcéra Johna a Kelly). Zápletka nad slnko jasnejšia – Dan v snahe dať to po rokoch s Vicki dokopy jej sľúbi, že počas Vickinho krátkeho pobytu vo väzení sa o obe decká – aj so „strýkom Charĺiem“ postarajú... SPOILER

Starí psi Starí psi Starí psi

Aj maličký plyšák podarovaný k happy mealu by v momente pochopil, čo bude nasledovať. Keď režisér k Williamsovi priradí Travoltu, určite sa obaja nebudú spolu predháňať v mazaní sendvičov ratolestiam na raňajky. Charlie má psa, luxusný a pre deti nanajvýš nebezpečne riešený dom, a kurizovaniu mladých slečien venuje všetok svoj čas, ktorý mu po práci zostane. Williamsov Dan je svojím hereckým aktérom bohužiaľ neskutočne predžutý na úlohu citlivej duše, so všetkou nebeskou silou prekonať bezvýznamnosť mamonu a oddať sa naplno otcovskej láske.

V spôsoboch, ako sa svet marketingových workoholikov pasuje s očakávaniami 7-ročných dvojdvaječných dvojčiat, sa Becker vyšantil pravým prízemným americkým spôsobom. Kde-tu sa voľakto hravo poškmykne, tam si Dana s Charliem mýlia s deduškami venčiacimi vnúčatká, popletene užité lieky robia z dôstojných obchodných partnerov niečo na spôsob Mr. Beana a konferenčný hovor ako zázrakom úspešne zvládne malý Zach.

Starí psi Starí psi Starí psi

Starí psi vo svojom žánri nepriniesli nič svieže, nič zaujímavé, nič inovatívne. Vtieravá hudba v citovo vypätých momentoch už len rozčuľuje, z takýchto chvíľ sa stalo jedno prenáramné klišé, darmo postavy otcov a detí budú mať právo na objatia naveky. Tento film zaváňa – dovolím si tvrdiť – kšeftom, do bodky sú tu zmajstrované scenérie, kde srdcom ani nemykne, hoci atribúty na plátne bežia v plnej kráse: rozcítený Williams kvôli deťom nasekaný v akomsi skafandri lietajúceho superhrdinu na gýčovitej farebnej narodeninovej oslave svojho dieťaťa v ZOO, ktorá je samozrejme kvôli tejto akcii pre verejnosť zatvorená...

No aby som zasa Old Dogs úplne nekrivdila, počiatočné vynikajúce strihové sekvencie sľubovali nielen formálnu, ale i dejovo-zvratovú, svižnosť filmu, takže aspoň v úvode bol pocit z filmu viac než dobrý. Minutáž Becker takisto veľmi dobre ustrážil a dokonca počas nej akoby sa aj občas snažil vrátiť k bonmotovej kvalite úvodu filmu... Treba striehnuť, niekde v tej „home alone“ srande sa ešte dačo nájde.

Old Dogs (USA, 2009, 89 min.)
Réžia: Walt Becker. Scenár: David Diamond, David Weissman. Kamera: Jeffrey L. Kimball. Strih: Ryan Folsey, Tom Lewis. Hudba: John Debney. Hrajú: John Travolta, Robin Williams, Kelly Preston, Conner Rayburn, Ella Bleu Travolta, Lori Loughlin, Matt Dillon, Ann-Margret

autor Zuzana Ondrišová 15.1.2010
5.0
-