Kino recenzia > Mačky a Psi: Pomsta Kitty Galore 3D
Captain Underpants: The First Epic Movie
Hurvínek a kouzelné muzeum
Špina

MAČKY A PSI: POMSTA KITTY GALORE 3D

Prvý diel Mačiek a psov bol uchádzajúcou akčnou komédiou v nič-moc lete 2001, ale priniesol na tú dobu celkom slušnú paródiu špiónskych filmov...

Mačky, psi, špióni a paródia v 3D? Hollywood je na scenáristickom dne.

Prvý diel Mačiek a psov bol uchádzajúcou akčnou komédiou v nič-moc lete 2001, ale priniesol na tú dobu celkom slušnú paródiu špiónskych filmov. Uprostred štvorice Bondoviek s Brosnanom a v lete, kde pre deti toho veľa nebolo išlo o úspešný ťah ocenený decentnými tržbami. Warneri dlho čakali, či rozbaliť pokračovanie do kín či zvoliť iba DVD – a z uvažovania ich vytiahol 3D ošiaľ. Jasné, že to musí ísť do kina a tretí rozmer nám pomôže!

Dej spichnutý za pár hodín rozpráva o ústrednej novej postavičke Kitty Galore, ktorá má akože plán na podmanenie sveta. Kedysi jej packy ťapkali za tábor mačiek, no dnes je to chlpatá mrcha, ktorá chce obom znepriateleným táborom vypáliť rybník a získať kontrolu nad oboma skupinami. Jej zákerný plán môže dať psom i mačkám na frak veľmi rýchlo, preto treba vymyslieť totálne novú taktiku – a tou je spolupráca oboch domácich miláčikov na jednej misii. Takže všetci zrazu prichádzajú do jedného špiónskeho centra a sústredia svoje sily proti Kitty G.

Na 82 minút stopáže aj s titulkami toho nie je veľa. A to, že vás nezaujme základný dejový rámec je iba začiatok, pretože ani pod ním sa nečrtá príliš veľká zábava a už tobôž nie v jednotlivých detailoch či vybraných gagoch. Slabá hodinka dvadsať má totiž náramný problém, pretože už po 20 minútach zistíte, že tie najlepšie vtipy na tému špióni sa vystrieľali v prvom filme a tých pár nových nestojí za veľa. Svedčí to o type humoru pomaly skĺzavajúcom na úroveň uvreštaných chipmunkov od Alvina – a to nemyslím iba vybuchujúceho škrečka s iritujúcou pesničkou!

Preto musí film rýchlo prešaltovať na ďalšiu vtipnú oblasť – tou je samozrejme kooperácia domácich štvornohých zástupcov. Svet mačiek a psov je priam stvorený na vzájomné klčkovanie i podpichovanie, no urobiť z toho humornú epizódu na ďalších 30 minút, to je problém. Občas sa tu ovoniava, olizuje a podobnými gestami počastuje snaha dostať z diváka aspoň silený úsmev.

Budete to mať ťažké. Pre vás dospelých je tu prichystaných tiež pár narážok na staršie filmy, no je to márny pokus. Nezabaví. A obávam sa, že ani mnohé deti. Tempo filmu je otrasne zvolené, aby sa už aj deti pýtali po necelej hodinke preč. No musia ešte vydýchať finále. Toto je mizerne načasovaný a zrežírovaný film – a obávam sa, že pri súčasnom diváctve si ho môže vychutnať maximálne divák s jednociferným vekom. Už deti nad 10 rokov rýchlo odhalia, že psíčkovia a mačičky sú nejaké divné, robia zvláštne veci a mali by pripomínať nejakých známych hrdinov v akcii. Oňuchanie zadkov tam asi nepatrí, ale dobre.

V našich končinách sa budú Mačky a psi 2 promovať navyše ako veľké detské lákadlo kvôli 3D a slovenskému dabingu. Nuž, samotné 3D je opäť dosť sporadické a často samoúčelné. Občas si síce vystrúha zaujímavý efekt, ale opäť iba lacným trikom hádzania vecí do divákov či jazdou a la lunapark. Slovenský dabing ujde, aj keď nemôžem sa zbaviť dojmu, že bol akosi pripravený narýchlo. Viaceré hlavné hlasy ako Jano Kroner do filmu celkom sadnú a psi dopadli dobre – len tá mačacia partia mi skôr lezie na nervy.

Takže podľa očakávaní a trailerov – podpriemerný výsledok, ktorý sa vykopal z DVD distribúcie do kina len vďaka 3D. Jeden múdry recenzent (Jackie Cooper) napísal, že keď vidíte jeden film Mačiek a psov, videli ste vlastne všetky. Má pravdu – a kvalitatívne bol lepší ten prvý.

Cats & Dogs: The Revenge of Kitty Galore (USA, 2010, 82 min.)
Réžia: Brad Peyton. Scenár: Ron J. Friedman, Steve Bencich. Kamera: Steven Poster. Hudba: Christopher Lennertz.

2010-08-055.8.2010 | Michal Korec