MAJSTROVSKÝ PLÁN

MAJSTROVSKÝ PLÁN

5.0

Neskutočný boháč Arthur Shaw (Alan Alda) žije v newyorskom penthouse na najvyššom poschodí najluxusnejšieho hotela Severnej Ameriky. Okolo tohto finančného žraloka krúži hotelový personál v najvyššej pohotovosti na čele s manažérom Joshom Kovacsom (Ben Stiller). Shaw sa ale stáva podozrivou osobou v očiach polície, takže agentka Claire Denham (Téa Leoni) napriek oddanosti personálu odhaľuje neľútostnú pravdu o sprenevere ich peňazí v rukách Arthura Shawa.

Vyselektovaná vzorka v podaní Josha, recepčného Charlieho (Casey Affleck), skrachovaného biznismena Mr. Fitzhugha (Matthew Broderick), novoprijatého liftboya Enrique Dev’Reaux (Michael Peña) a chyžnej Odessy (Gabourey Sidibe) v mene pomsty prijíma medzi seba „ostrieľaného kriminálnika“ Slidea (Eddie Murphy). Spolu naplánujú kolosálnu lúpež Shawových 20-tich miliónov dolárov.

Majstrovský plán Majstrovský plán

Dej zasadený do okázalého hotelového prostredia (Trump Plaza)  štartuje zhruba po trištvrte hodinke. Dovtedy sa zoznamujeme s chodom budovy, s jej postavičkami z radov personálu i hostí. Nenáročnú veľkorozpočtovú komédiu nakrútil Floriďan Brett Ratner (Rush Hour 2, 3,  X-Men: Posledný vzdor, produkoval výborných Horrible Bosses). Film má po formálnej stránke všetko, čo príbeh z prostredia luxusného hotela mať má – služobný cvrkot, honosný  šat budovy, sem-tam nejaká dôstojne zvráskavená postaršia dáma či oku lahodiaca prostitútka. Pocit všadeprítomného bohatstva vrcholí v Arthurovom apartmáne s vlastným strešným bazénom.

Dejovo ale Majstrovský plán pokrivkáva, dominuje zdĺhavá príprava prepadu. Film dávkuje postupné zviditeľňovanie hviezdneho Eddieho Murphy, v tesnom Stillerovom závese. Okaté rozhodenie povahovo-štýlovej rôznorodosti „prepadovky“ síce funguje v humorných scénach, cítiť ale z neho minimálnu snahu vyťažiť z tohto spolku viac, než len samoľúbu štýlovú jedinečnosť toho-ktorého charakteru.

Majstrovský plán Majstrovský plán

Každá postava má svojské uvažovanie, ktoré ako pomoc pri rozvíjaní scén síce spraví očakávaný minihumbuk, no na posiľnenie celého príbehu nestačí. V druhej polovici filmu sa k nim pripája  exteriér hotela s megasprievodom pri príležitosti Dňa vďakyvzdania, ktorý výdatne pomáha ako monštrózna kulisa vrcholných scén krádeže. Napriek ústrednej pätici sú oveľa sympatickejšie okrajové postavy Aldy a Leoni. Samozrejme, nemožno opomenúť kvalitnú hudbu Christophe Becka známeho z oboch Hangeoverov. Ak si spojíme len vizuálnu stránku so solídnym hudobným backgroundom a samotnou lokáciou príbehu, dá sa Majstrovským plánom ležérne a oddychovo prejsť s tým, že humorno-konšpiratívny základ prinesie aj zaujímavé príbehové prekvapko a, už menej prevratné, zadosťučinenie všetkým poškodeným.

Tower Heist (USA, 2011, 104 min.)
Réžia: Brett Ratner. Námet: Adam Cooper, Bill Collage, Ted Griffin. Scenár: Ted Griffin, Jeff Nathanson. Kamera: Dante Spinotti. Hudba: Christophe Beck. Hrajú: Ben Stiller, Matthew Broderick, Eddie Murphy, Casey Affleck, Téa Leoni, Michael Pe?a, Gabourey Sidibe, Alan Alda

autor Zuzana Ondrišová 11.11.2011
5.0
5.0