ALVIN A CHIPMUNKOVIA 3

ALVIN A CHIPMUNKOVIA 3

1.0

Prichádzajú so železnou pravidelnosťou dvoch rokov. Dvojrozmerní, upišťaní, teraz dovolenkovo naladení. Ale nie o veľa kvalitnejší, skôr naopak. Pripravte si ušné bubienky, Chipmunkovia zase prichádzajú. S nimi kopa starých známych, aj pár nových osôb. A do toho ľúbezné pesničky! No, skúste ak ste videli uplynulé dva diely a máte akurát jednociferný počet rokov?

V meste už bolo Chipmunkom zrejme tesno, takže je na čase vydať sa do nového prostredia. Naši kamaráti sa vydajú na výletnú plavbu luxusnou loďou, na ktorej to hneď rozbalia podľa svojho gusta. Ich bláznivá cesta šírim oceánom netrvá príliš dlho, pretože parník stroskotá na opustenom ostrove. A švanda končí, pretože ostrov sa zdá byť opustený. No nebola by to partia okolo Alvina keby nenašla východisko z núdze. Na tomto mieste ich totiž čakajú nové kamarátstva, putovanie i dobrodružstvá i nečakané vyústenie. Poklady, vulkány, prekvapenia. A keď si zaspievajú, nič sa nezdá byť nemožné a nálada je veselá aj na nevľúdnom mieste.

Tretí Alvin vám nedá tipy na prežitie ako Zemeckisov Stroskotanec spred 11 rokov (s podozrivo rovnakým dátumom premiéry v roku). Najväčší test príde v momente, keď sa ozvú prvé tóny upišťaných známych a vy zistíte, že sa vôbec v ničom nezmenili od druhého dielu, ktorý, ruku na srdce, už tiež nestál za veľa. Zlá správa je, že trojka je ešte slabšia a už vyslovene varí z vody.

Alvin a Chipmunkovia 3 Alvin a Chipmunkovia 3

Scenáristi na to išli dobre – zoberieme existujúcich hrdinov (i Chipettky) a necháme ich vyvádzať na dvoch nových miestach: loď a ostrov. Keďže to nestačí, musíme tam narvať ešte nováčikov, to si deti prídu na svoje, keď uvidia ešte iných kamošov. Základ pre zvukovú stopu je jasný: treba veľa spievať a najlepšie parodovať súčasné pop hity, ktoré aj školáci v najnižšom ročníku majú už napočúvané. A aby to nebolo málo a zabavili sme tínendžerov, musíte tam šupnúť kopu cool narážok na tých spevákov, čo tie hity spievajú. A pre dospelých dáme odkazy na filmy či seriály ako Stroskotanec a Lost a sme vybavení, nie? Zábava pre celú rodinu, haha!

Chce sa mi napísať, že deti do 7 rokov budú tento film milovať. Alebo deti od 6 do 9, ale akosi mám pocit, že 87-minútová slapstick zábava s ukňučanými i uspievanými hlodavcami nebude ani im úplne vyhovovať. Dôvod je jednoduchý: je to nuda! Minimálne dvakrát, ak nie viac videná. Nové prostredia sú zúfalo slabučké a slúžia len ako chatrný podklad pre sériu ďalších scén. Séria je vyčerpaná, rozširovania nemá zmysel a extenzia na široké vekové spektrum prináša nejeden paradox. Odkazy na gambling, veverice s uterákmi a iné vychytávky asi deťom moc nepatria.

Jediné pozitívum vidím opäť v snahe namiešať česko-slovenský dabing (uvrešťaný až príliš, ale to patrí k základným rysom filmu) a absencii 3D, lebo pár dobrosrdečných rodičov môže poslať svoje deti na film, ktorý je síce slabučký, ale aspoň za štandardné či nižšie vstupné.

Jasné, že som iba jeden z kritikov, čo by najradšej už šesť veveríc nechal na opustenom ostrove aj po 40 minútach filmu a radšej zdrhol od série čo najďalej, ale nedá sa to. Prvý víkend premietania v USA dáva nádej, že výnosy budú klesať, ale čosi mi napovedá, že o dva roky sú tu veverice zas. Máte to vo svojich rukách, milí rodičia, ale máte to ťažké: tento rok nemáte takmer žiadny dobrý animák pre deti cez Vianoce. Happy Feet 2 až v januári, Alvin je slabý, Arthur a súboj dvoch svetov priemer, Kocúr v čižmách dtto. Vychytiť treba staršie kúsky ako Arthur zachráni VianoceTintina. Inak si možno koledujete o detské sklamanie.

Alvin and the Chipmunks: Chip-Wrecked (USA, 201, 80 min.)
Réžia: Mike Mitchell. Scenár: Jonathan Aibel, Glenn Berger. Kamera: Thomas E. Ackerman. Hudba: Mark Mothersbaugh. Hrajú: David Cross, Jason Lee a v československom znení: Zbyšek Pantuček, Martin Stránský, Jan Maxián, Tomáš Juřička, Zuzana Norisová, Zuzana Ďurdinová.

autor Michal Korec 23.12.2011
1.0
-