SLEČNA NEBEZPEČNÁ

SLEČNA NEBEZPEČNÁ

3.0

Katherine Heigl je slávna predovšetkým ako seriálová postava z Kliniky Grace. I ako sympatická blondínka z Nabúchanej či Chceš ma, chcem ťa. To 27 šiat už nevydržal každý a ostatné filmy sa často posudzujú podľa mužských hercov vedľa nej. Ak sú šikovní a sympatickí, nový pokus má šancu uspieť. Ak nie alebo ide na sólo výkon, hodnotenia sú nižšie. Slečna nebezpečná je dôkaz.

Jej najnovší charakter Stefanie Plum dostáva síce veľa priestoru i bláznivú zápletku, no nestačí to. Stefanie príde o prácu v obchode a do ďalšieho života jej neostalo nič: ani peniažky, ani chlap po boku a ešte aj auto jej zobrali. V takej situácii je pripravená zobrať prvý solídny džob, ktorý sa jej bude núkať – a rodina splašila flek, kde musí chytať ľudí za odmenu. Nie zločincov najhrubšieho zrna, ale stále občas nebezpečné alebo svojské osôbky. Keďže odmena za polapenie hľadaného sa ráta na desiatky tisíc dolárov, ide do toho. Akurát počas jednej fušky narazí na Joea Morelliho, bývalého policajta s iskrou z minulosti.

Slečna nebezpečná si zobrala ambiciózny cieľ – kombinovať tri žánre naraz. Komédiu, romantiku i akciu. Nie je to ľahké, ani nemožné, no to by museli scenáristi lepšie kombinovať. Katherine Heigl sa snaží utiahnuť neuveriteľnú premenu z predavačky spodnej bielizne cez polotrosku až po akčnú hrdinku. No v scenári ide skôr o prepínanie módov, čo vedie k pár zábavným epizódam, a zrazu sa má divák zmieriť s novou polohou. Už dávno som nevidel takú účelovú premenu, no u Katherine je často uveriteľná iba jedna rola. A tu je ňou skôr bezvýchodisková predavačka bez džobu, nie akčné eso, čo čelí šarmantnej odmene za pekné peniažky.

Slečna nebezpečná Slečna nebezpečná

Pretože na Heigl je celý film postavený, bude to zásadný problém. Kým robí trapasy ako čerstvo vyhodená predavačka, je vo svojej koži. Keď je v rodinnom kruhu, kde ju počastujú kritikou, má film obstojné scény. Ale dať ju do akcie a myslieť si, že keď je najprv naivná na strelnici a o pár scén už bez problémov funguje v teréne, to nemôže fungovať. Darmo sa autori snažia spojiť jej minulý a súčasný džob či využiť drzú náturu, na túto fušku treba ostrieľanejšiu dámu.

Nabáda sa priamo porovnanie, či môže Slečna nebezpečná súperiť s podobným filmom spred dvoch rokov – Lov na exmanželku, ktorý ponúkol podobnú tému, akurát v inom garde. Žiaľ, už to bol slabý film a Slečna má ešte horšie parametre. Jennifer Aniston schová Katherine Heigl na tomto poli do vrecka a Jason O’Mara je totálne nevýrazny a s Gerardom Butlerom sa už vôbec nemôže zrovnávať. V Love fungovala chémia celkom dobre, ale Heigl-O’Mara iba urputne idú po línii predpísanej v scenári, ale pri takto slabučko napísaných postavách im nedokáže veriť.

Slečna nebezpečná Slečna nebezpečná

A kritika pokračuje. Väčšina filmu je predvídateľná a po 35 minútach viete koniec. Akčné scény sú skromné (videné už v traileri) a krimizápletka takmer neexistuje. Romantika nemôže fungovať medzi takto uvedenými postavami a humor neustále hapruje. Ešte keď sa Heigl snaží o svoje typické frky či grimasy, trošku sa zabavíte. Ale túžba po veľkej vtipnej scéne, po nečakane zábavnej pointe, po nezabudnuteľnej príhode v scenári, sa určite nenaplní.

Toto je podpriemerná ukážka trojitého žánru, ktorý zlyhal všade. Vybuchnuté auto a naháňačka vám neurobí akčný film. Sitcomový humor nestačí na komédiu kinoparametrov. Romantika páru, kde to neiskrí, vás nemôže uspokojiť. A keďže film kráča v tieni podobného zástupcu, ktorý sám za veľa nestál, hodnotenie je nizučké. Jediné pozitívum – trvá o 20 minút menej ako konkurencia.

One For Money (USA, 2012, 91 min.)
Réžia: Julie Anne Robinson. Námet: Janet Evanovich – rovnomenný román (1994). Scenár: Stacy Sherman, Karen Ray, Liz Brixius. Kamera: Jim Whitaker. Strih: Lisa Zeno Churgin . Hudba: Deborah Lurie. Hrajú: Katherine Heigl, Jason O’Mara, Daniel Sunjata, John Leguizamo, Sherri Shepherd, Debbie Reynolds

autor Michal Korec 3.5.2012
3.0
2.2