Kino recenzia > Amazing Spider-Man 2
La Danseuse
Patriots Day
Monster Trucks
Sleepless

AMAZING SPIDER-MAN 2

Jednotka The Amazing Spider-Man bojovala s ťarchou predsudkov a rebootu. Dvojka prichádza 22 mesiacov po nej. Po repete mi vyšlo, že oproti Raimiho štartu je ťažšia, Emma Stone...

Jednotka The Amazing Spider-Man bojovala s ťarchou predsudkov a rebootu. Dvojka prichádza 22 mesiacov po nej. Po repete mi vyšlo, že oproti Raimiho štartu je ťažšia, Emma Stone je super, Garfield zvláštny. Ale love-story i časť s Lizardom sa pekne rozbehla a dáva šancu na dobrú dvojku.

Čo je najdôležitejšie: pocity z reštartu sú takmer preč, hrdinov sme si zafixovali, na scénu prichádza kopa sfilmovaných postáv (Electro, Rhino) alebo nové tváre pre Osbornovcov. Peter Parker maturuje, súčasne súperí so zločincami v New Yorku. Bojuje s dilemou po zosnulom otcovi Gwen – byť jej po boku? Chcú sa posunúť ďalej, no Peter je zaseknutý. Možno pomôže nový súper: Electro vzniká nehodou. Do mesta prišiel kamoš Harry Osborn, ktorému otec zanechá impérium, aj genetickú kliatbu.

Marc Webb si razí svoju cestu sériou, ale plní sľuby. Chceli sme vedieť viac o Petrových rodičoch? Sú už v prológu. Sonda do Petrovej duše ostáva temná, nejasná, Garfieldov výkon ostal podivný, očividne je to jeho spôsob zobrazovania duševného stavu hrdinu. Chvíľu sympaťák, potom blázon. Hoci platí to iba v civile – v obleku Spider-Mana je dôvtipné elastické eso. Webb je istý vo vzťahových patáliach: Gwen už nie je iba zamilovaná, potrebuje vedieť, či s Petrom rátať. On si je istý, že mu dáva zmysel života, a po svojom sľube tápe. Nádherná pasca daná prvým dielom pekne nadväzuje v dvojke.

Čo je výborné: The Amazing Spider-Man už funguje ako séria. Odkazuje na známe scény, rozvíja sa, povoláva vlastných protivníkov. Electro má interesantný prerod – z introverta na zloducha, kde Jamie Foxx podáva parádny výkon. Elektrinou nabité scény majú prenikavý vizuál a hoci zrod i motivácie sú jednoduché, exekúcia je výborná a efektná. Druhý zloduch sa rodí pomalšie, ale zároveň je jediným momentom, ktorý môžete porovnávať s Raimiho sériou. Dane DeHaan je dobre obsadený.

Záporáci sú zaujímaví, nie je ich zbytočne veľa, skôr naopak, Electro i druhý by si zaslúžili viac scén. Webb núka vo filme tri druhy scén: romancu, civilné (dilemy, minulosť, vedľajšie postavy), akčné. Prechod medzi nimi je absolútne hladký a za dve minútky vystrieda milé rande i top akciu. Civilné scény sú rozťahané. Romantika stále funguje, zmizlo jej počiatočné čaro, ostali ťažšie časy. Celkové tempo pri stopáži 142 minút dostáva zabrať.

Po akčnej stránke je nový Spider-Man výborný, dynamický a krásne využíva aj 3D. Úvodná akcia je dynamické intro, stret s Electrom má náboj, no nevybije triumfy a finále je také trikové, že niektorí sa už nebudú stačiť orientovať. Áno, akčné scény gradujú a tá finálová akcia bude klincovať divákov. No posledná akcia je už trošku patetická, aj keď chápem jej zaradenie vzhľadom na uplynulý kontext.

Akurát hudba nie je v sérii konzistentná. Už som si zvykol na Hornerov motív a nastúpil Hans Zimmer a Magnificent Six so svojimi kreáciami. Vytúžený sen počuť Zimmera skladať hudbu ku komiksu má rozmanitú podobu: pohodovú hudbu, jemné gitary na romantiku, dubstep pre Electra, hlasy miešané do rytmu. Len ústredný zapamätateľný motív chýba.

The Amazing Spider-Man 2 je dobrý komiksový film. Oproti Raimiho sérii stále ťažkopadný, ale trio častí (osobná dilema, romanca, akcia) funguje, hoci možno hladko neladí. Emócie mohli byť miestami presvedčivejšie, niektoré línie by potrebovali viac času, ale deštrukcia v 3D je výborná. Máme prísľub do budúcna (Sinister Six!), aj nového protivníka. A zase čakať 25 mesiacov...

The Amazing Spider-Man 2 (USA, 2014, 142 min.)
Réžia: Marc Webb. Hrajú: Andrew Garfield, Emma Stone, Jamie Fox

2014-05-022.5.2014 | Michal Korec