BLENDED

BLENDED

6.0

Adam Sandler sa po minuloročných Dospelákoch 2 opäť rozhodol pre repete – a to už tretiu komédiu s Drew Barrymore. Tlačí sa tu viaceré témy naraz: romantika, rodina, radosti života.

Začalo to pritom nevinným rande naslepo, kde sa on choval ako buran, ktorý jej ešte vylogal aj pifko, kým bola na toalete – a ona už tam zosnovala plán, ako z tohto randezvous zdrhnúť. Očný kontakt? Nehrozí, keď ide vzadu zápas. Džentlmen zaplatí celý účet? Nie. Romantika na večer? Pche. Zhodou okolností sa ešte musia Jim a Lauren párkrát stretnúť, aby sa dostali tam, kde ich chcú mať scenáristi od prvého traileru: v južnej Afrike, kam prišli zmiešané rodiny na tzv. blended pobyt. Rodičia si tu nájdu čas na seba, deti sa skamarátia a zažijú nezabudnuteľné safari.

Blended je štandardná letná komédia A. Sandlera. Nemá to čaro iných kúskov, lebo je vmanévrovaný do patálií so známou herečkou – na druhej strane budú milovníci Drew Barrymore radi, že sa jej ušla dobrá rolička, kde môže vyniknúť. Chémia je na mieste, i keď s vyššími rokmi i počtom filmových detí už nehrá prím ako kedysi – toto nie je 50 prvých rande po druhýkrát, riešia sa tu iné témy. A hoci spočiatku je humor buranský na prvom rande, kde sa obaja herci snažia čo najtrápnejšie (ale vtipne) zahrať svoje roličky, ten štýl rýchlo pominie a vpred sa derie rýchlo otázka výchovy detí i rodiny.

Blended Blended

Hello every-body, vás víta Nickens, frontman lokálnej skupiny, ktorá sa stará o romantiku i vtipné muzikálne vsuvky. (Oceňujem režiséra i scenáristov, ako mu napísali chytľavé songy a on ich obohatil bizarným prízvukom.) Prvá polhodina je čakaním na to potrebné (odlet do Afriky), lebo sme zápletku videli v ukážke (nevydarené rande, potreba odísť z civilu) – má prekvapivo pomalé tempo, nie veľa humoru, ten skôr odkazuje na Sandlerových hulvátikov 90. rokov. Je to takmer retro a sami viete, že aj Sandler sa už posunul ďalej a pasuju mu vyspelejšie postavy.

Preto sú Sandler i Barrymore lepší až v Afrike, kde sa naplno prejavia ich charaktery (pokus v drogérii ostal na polceste) a začnú fungovať lepšie. Aj ako rodičia i ako odlišní ľudia v strednom veku, ktorí sa zhodnú zrazu vo viacerých veciach ako by ste čakali. Iste, scenáristi si nádherne vypomohli, keď jeho postava má tri dcéry a ona zase vychováva dvoch synov. To sú barličky na počkanie, kedy je jasné, že rovnaké pohlavie bude pri výchove držať spolu: Sandlerová najstaršia dcérka sa môže zmeniť zo športového typu (a každý považuje za chalana) na násťročnú šupu a Barrymore zase padne vhod, keď sa o jej synov postará na pohľad chmuľo, ale stále lepší typ ako večne ignorujúci ex-manžel.

Zopakujem, Blended je rodinná komédia a vystačí si najmä so sedmičkou hlavných postáv: je to dosť bohatá skupina s vlastnými problémami, ktoré treba postupne riešiť, vy si v pomyselnom zozname len odškrtávate, kedy príde na ktorú ratolesť. V tomto smere je využitá rodinka takmer do posledného detailu a nevadí ani dlhšia stopáž (z tej by sa patrilo ukrojiť skôr na začiatku a na konci v civile). Ale aj tá romantika sa v poslednej tretine ukáže, i keď nehrá hlavnú úlohu, na budúcnosť treba myslieť.

Blended Blended

Samozrejme, veľa bodov si pričítate či odčítate podľa sympatií k hercom. Niekomu budú pripadať tie vedľajšie postavy príliš otravné: niekomu vnadná prísediacia pri stole (také romantické), inému Jen (kamoška, ktorá do Afriky nepôjde), ale aj spevák Nickens. To Mfana má humor situačný i dialógový – ale nie každý sa bude chechtať na osemnástej variácii skomoleného priezviska.

Adam Sandler odohral dobrý štandard a čoraz viac mu sedia roly tatkov, ktorí sa už nedokážu blázniť do bezvedomia, ale sú predsa len zodpovednejší. Drew Barrymore má vhodne napísanú postavu, nie veľa sileného humoru. Klape im to dobre a veľké plus aj za päť detských hercov, ktorých môžete aj nenávidieť i prejaviť k nim sympatie, každý podľa svojej chute.

Do žánru neprináša Blended veľa nového, je to letná rodinná zábava podľa známeho strihu a z premisy je jasné, kam smeruje. Aj sa tam dostane a slušne sa pobavíte, empaticky dostanete do kože postáv a uznáte, že sami by ste to zažiť nechceli. Niekedy to stačí.

Blended (USA, 2014, 117 min.)
Réžia: Frank Coraci. Scenár: Ivan Menchell, Clare Sera. Hrajú: Adam Sandler, Drew Barrymore, Wendi McLendon-Covey

autor Michal Korec 14.7.2014