FALOŠNÍ POLIŠI

FALOŠNÍ POLIŠI

6.0

Justin a Ryan majú po tridsiatke, ale v životoch stále hľadajú svoje uplatnenie. Zhodou okolností sa dostali ku kostýmom polišov a cestou na párty ich patrične využili: dodrbkali koho mohli, mladým šlohli jointa, mrkli na pár kočiek a cítili sa sebaisto ako takmer nikdy predtým. Jedným výletom to ale nekončí, postupne si zaobstarali policajné auto, vysielačku a vydali sa občas niekomu pomôcť. Ale to je iba otázka času, kedy sa zapletú do šlamastiky skutočného zločinu, policajtov a pôjde im už o život.

Falošní poliši sú buddy komédiou, ktorá nevykročuje z typického žánru a spracovania, pokiaľ za prvok navyše nepovažujete angažovanie jedného z bratov Wayansovcov a typicky sprostý ťah na bránu. To jest, nájde sa priestor pre hrubozrnný humor, nekorektné momenty a policajná sféra ich umocňuje. Ale napriek týmto premisám pôsobia Falošní poliši relatívne sviežo a prinášajú pár dobrých vtipných scén.

Falošní poliši Falošní poliši

Na prvom mieste je umiestnená chémia hrdinov, ktorí sa neustále handrkujú, kibicujú a vďaka fajn castingu sa im celkom darí zaujať. Prirodzene sa musíte na tento nekorektný verbálny humor naladiť, inak rýchlo zistíte, že prvá polovica filmu je ešte znesiteľná vďaka niektorým situačných momentom, ale druhá už menej, lebo tam sa kecá do luftu maximálne a koniec je rozpačitý, resp. urážlivý. Nie je problém predstaviť si, že niektoré hlášky majú potenciál stať sa malým kultom medzi divákmi.

Falošní poliši majú dobré momenty, hoci sú nevyrovnaným celkom. Príbeh nie je síce originálny, ale nakoniec solídne vypáli a má niekoľko triumfov. Najprv je to iba epizódna hra chlapcov na predmestí, ale základná zápletka nakoniec dá zmysel, čo postačí. A keď sa v nej mihne pár silných vedľajších postáv ako napríklad výborné obsadenie Andyho Garciu, môžete byť spokojní.

Falošní poliši Falošní poliši

Do úvahy však treba brať, že Falošní poliši na rozdiel od iných žánrových kúskov (napríklad Fízli zo zálohy s Willom Ferrellom) nemajú toľko akčných scén a viac sa spoliehajú na dlhé dialógy alebo pár situácií. Nie je to výčitka, skôr predpríprava, že sa tu šetrilo na rozpočte a za pár šupiek dala dokopy solídna konverzačná komédia ako veľký celok s napínavými prestrelkami.

Že by sme si radšej užili Bad Boys 3 alebo The Other Guys 2, to je jasné, ale pokiaľ ide o žánrové obohatenie, na jedno pozretie postačia. Duo Jake M. Johnson-Damon Wayans, Jr. sa stará o dobrú švandu. Je to solídny priemer, ale vďaka ich handrkovaniu pripisujem bod nahor. Azda môže za to aj obľuba seriálu New Girl, kde Johnson vystupuje – ale celkovo má tento kúsok šancu prekvapiť.

Let's Be Cops (USA, 2014, 104 min.)
Réžia: Luke Greenfield. Scenár: Luke Greenfield, Nicholas Thomas. Hrajú: Jake Johnson, Damon Wayans Jr., Rob Riggle

autor Michal Korec 31.10.2014