Kino recenzia > Hodinový manžel
Searching
Dumbo
First Man
The Girl in the Spiders Web

HODINOVÝ MANŽEL

V príbehu štyroch kamarátov – hráčov vodného póla, ktorí vďaka slabšiemu športovému výkonu prídu o jedinú radosť zo života a rozhodnú sa podnikať ako „náhradná mužská výpomoc“ technicky ...

V príbehu štyroch kamarátov – hráčov vodného póla, ktorí vďaka slabšiemu športovému výkonu prídu o jedinú radosť zo života a rozhodnú sa podnikať ako „náhradná mužská výpomoc“ technicky nezdatným paničkám, dominujú výborné herecké výkony, a to i napriek banálnej zápletke a nenáročne čitateľnému scenáru režiséra Tomáša Svobodu. Jeho filmový debut Hodinový manžel má všetky predpoklady zabaviť publikum očakávajúce príjemnú českú komédiu príbehovo poznačenú nutnosťou podnikania v neutešenej finančnej situácii.

Honza (David Novotný), Milan (Bolek Polívka), Jakub (David Matásek) a Kryštof (Lukáš Latinák) odkukaním podnikateľského nápadu začnú na vlastnú päsť zhromažďovať peniaze, aby ich obľúbený plavecký bazén neprepadol exekúcii. Rušivým elementom sú bojovne naladené ženy Petra (Zuzana Norisová), Kristýna (Jitka Čvančarová), Marta (Lenka Vlasáková), ktoré na hromadných pozitívno-energetických seansách prepadli terapeutickým praktikám ich feministickej kamarátky Aleny (Simona Babčáková). V Hodinovom manželovi proti sebe stoja pohlavím rozdelené armády a Svoboda sa scenáristicky snaží vystavať na tomto princípe milé komediálne výstupy, nežné roztržky, búranie chlapských predstáv o postavení žien v ich živote a emotívne zmierovacie konania.

Do klientely Hodinového manžela spadajú predovšetkým bohatšie dámy, ktoré kvôli nevšímavým či absentujúcim partnerom potrebujú čo-to poskladať, namontovať, opraviť či spojazdniť. Naprázdno nevyjdú ani ich pudové sféry, takže sa podnikavá štvorica dostáva do háklivých situácií, aby následne zvážila svoj doterajší postoj k nežnému pohlaviu.

Hnacím motorom sú ležérne inštalované bonmoty, napočudovanie bez závažnejšej dialógovej vaty. Charaktery hlavných postáv sú atraktívne rôznorodé a vhodne sa dopĺňajú. V Hodinovom manželovi defiluje úctyhodné množstvo hereckých es (o.i. Divíšková, Holubová, Šteindler, Hryc), kde je každému z nich dopriaty dobre načasovaný priestor v košatení primárnej dejovej linky.

Najväčší komediálny priestor dostáva doteraz prevažne dramatický herec David Novotný (Karamazovovci, O rodičoch a deťoch). Jeho „tuleniemu“ Honzovi dáva zrazu život zabrať, pre istotu ale veľmi zvesela a bez hlbšieho sociálneho ponoru. Presne v intenciách komédie, kde všetky útrpné situácie tento žáner premieňa na žiadanú devízu a preto v určitých situáciách netreba hľadať prílišnú logiku či psychologickú nadstavbu. Pretože ani Milanovo zbližovanie s urologičkou Eliškou, ani Kryštofove milostné ataky, ani Jakubove utajované manželské problémy a ani pre Honzu prioritná komunikácia s manželkinými vnadami zámerne neašpirujú na podrobnejšiu analýzu.

Hodinovom manželovi sa nastolená existenčne závažná situácia príjemne zauzľuje a graduje žiadaným nenáročným smerom. Jednotlivé mužské i ženské postavy disponujú dôveryhodným charakterovým potenciálom a svojimi behaviorálnymi špecifikami vhodne kontrastujú pri dejovej výstavbe a dodávajú tak filmu šťavu. Ten sa preto síce bez väčších scenáristických ambícií, ale zato v zručnom narábaní s pomerne veľkým počtom nosných postáv dostane k divákovi tou správnou nevtieravou formou a život z (aj bazénového) dna pretlmočí dobrosrdečne a s humorom.

Hodinový manžel (ČR, 2014, 100 min.)
Réžia: Tomáš Svoboda. Scenár: Tomáš Svoboda. Hrajú: Bolek Polívka,David Novotný, David Matásek, Lukáš Latinák, Zuzana Norisová, Simona Babčáková,Jitka Čvančarová, Nina Divišková, Lenka Vlasáková, Eva Holubová

2014-12-2626.12.2014 | Zuzana Ondrišová

Komédia
100 min