Kino recenzia > Magic Mike XXL
Systemsprenger
Les Misérables
Childs Play
A Rainy Day in New York

MAGIC MIKE XXL

Scenárista Reid Carolyn vstupuje po druhýkrát do tej istej rieky. Oživuje dávnu slávu tampských striptérov a hoci nie pod Soderberghovou režisérskou taktovkou vytvára znova puto ...

Scenárista Reid Carolyn vstupuje po druhýkrát do tej istej rieky. Oživuje dávnu slávu tampských striptérov a hoci nie pod Soderberghovou režisérskou taktovkou vytvára znova puto talentovaných pánskych zabávačov. Mike Lane (Channing Tatum ) sa na jeden víkend vracia zo sľubne rozbehnutého biznisu s nábytkom, aby so starými kamošmi výdatne oslávil definitívny odchod zo stripscény.

Magic Mike XXL v réžii Gregoryho Jacobsa (Wind Chill, Criminal) priamo nadväzuje na úspešný originál spred troch rokov. „Kráľovia Tampy“ sa musia vyrovnať s absenciou postáv Kida (Alex Pettyfer) a Dallasa (Matthew McConaughey), čiže všetka ťarcha nielen príbehovej atraktivity spočíva na Mikeových svalnatých pleciach. Nezostáva v tom však sám, k obsažnejšiemu slovnému prejavu sa prihlásia aj Richie (Joe Manganiello), Tarzan (Kevin Nasho), Ken (Matt Bomer) a Tito (Adam Rodriguez). Najviac vedľajšieho priestoru dostáva Richie ako motivujúca oldschoolová striptérska ikona, ktorá stmeľuje chalanov chystajúcich sa na striptérsku súťaž roka v Myrtle Beach.

Žánrovo sa Magic Mike v XXL verzii posunul k ľahkej road-movie s neprehliadnuteľným defilé stripčísiel, hoci pôvodina ponúkala čistý lineárny priebeh v prenikaní tzv. životného lúzra do blyštivého prostredia klubu. Všetky tamojšie zákonitosti pikantne korenil práve Dallas, no v pokračovaní sa stiahol spolu s Kidom do zazobanejších vôd Ázie. Magic Mike XXL sa sústredí na dôležitý moment všetkých striptérov z minulosti, že práve vystúpením v Myrtle Beach sa definitívne skončí ich doterajší performerský život a oni nasadnú do vlaku priemeru v zarábaní si na živobytie. Bez zbytočných znechutení, ale s víziou ich skutočnej existenčnej realizácie bez haldy jednodolároviek za latexovými slipami počas šou.

Roadovosť dvojky vykresľujú rôzne zastávky u podobných živočíšnych existencií, aby poľahky dokvitli na spomínanú show. Netreba podotýkať, že tam publikum ohúria novou koncepciou choreografie a zožnú zaslúžené ovácie. Tak ako sa v jednotke Kidovi darilo „stabilizovať“ si ako-tak svoj vlastný život, dvojka slúži na vyškrtnutie stripčísiel z doterajších peripetií Mikea, Richieho, Tarzana, Tita a Kena a zohľadňuje takisto stabilizovanejšiu etapu v ich konaní.

Vo filme nechýbajú lákavé čísla s vynaliezavou choreografiou, či s ich celou filozofiou ponímania tohto pánskeho remesla, predsa pôsobia len ako vizuálna fajnovosť a dialógové medziperformerské vaty sú príliš naťahované a bezobsažné. Nahadzovanie čiastkových zápletiek dostáva slabé pointy a nepomáha mu ani účasť hereckých es ako Jada Pinket Smith či Andie MacDowell.

Myšlienka uvedomovania si vlastnej výnimočnosti dáva šedivému priemeru dámskeho publika šancu prežiť vášnivé uvoľnenie v prítomnosti striptéra. Bez ohľadu na to, že si často za svoju „výnimočnosť“ môžu sami a svoje obézne šunky nechutne a „rozkošne“ dávajú do centra pozornosti a bez hanby nimi oblapia úbohých sexi zabávačov.

FILM HODNOTIL AJ MICHAL KOREC - PREČÍTAJTE SI TU

Magic Mike XXL (USA, 2015, 115 min.)
Réžia: Gregory Jacobs. Scenár: Reid Carolin, Reid Carolin. Hrajú: Channing Tatum, Joe Manganiello, Matt Bomer