VIANOČNÁ PÁRTY

VIANOČNÁ PÁRTY

5.0

Ten prísľub znel fantasticky. V centre filmu veľká korporátna vianočná párty, ktorá sa vymkne z rúk a my sa dočkáme bujarej zábavy, kde sa môže stať hocičo. Tlačiarne sa budú hádzať z budovy ako kedysi na intrákoch v Mlynskej, alkohol sa pije z galónových nádob, skrytí DJs sa prejavia, nebude núdza o obscénnosti. Ukážka načrtla veľké gagy a solídna herecká zostava vyzerala sľubne. Takže prečo 5/10?

Nie je na škodu vidieť, že autori popri samotnej vianočnej párty (tvorí zhruba druhú tretinu filmu) rozšírili dej aj o niečo hlbšie ako iba prípravy či vyhodnotenie rozbíjačky. Nie príliš originálny, ale vhodne vložený motív hrozby rušenia pobočky pod záštitou prísnej šéfky Carol a jej málo výrazným, dobrosrdečným bratom Clayom vytvára solídny kontrast nielen na začiatku, kedy sa vôbec rieši, či párty bude, ale aj vo finálnej tretine, ktorá uhne trochu inam a snaží sa dolovať aj trošku iné emócie. Súčasne sledujeme viaceré malé archetypy a snahy o zažiarenie, užívanie či strápňovanie sa na párty – čo znamená, že poriadny dej sa tu nekoná, akurát sú okolo vianočnej párty vytvorené dostatočné podmienky na mikroepizódky, kde by mohla zažiariť vedľajšia postava.

Casting akoby vypadol z oka komédiám Šéfovia na zabitie, no nenechajte sa zmiasť, okrem pár zhodných mien tu čaká iná zostava a chýba prekvapivý element typu Dean MF Jones (Jamie Foxx). Postavy sú dobré a viete, čo od nich čakať – málokto sa vychýli zo svojej trajektórie. Jason Bateman je tradičný dobrák navyše zmorený rozvodom, Olivia Munn si z dvoch typov rolí vybrala tentokrát tú milšiu (inak býva mrcha) a Jennifer Aniston opäť raz stavila na nekompromisnú babu. Ani jeden nevybočí a ide si svoje, čím neprekvapí a doručí čo má. Platí to aj pre kopu menších postáv – stážistov, podvádzanú manželku, nového pracovníka.

Vianočná párty Vianočná párty

Šťavu dodávajú iní zúčastnení, podľa očakávaní z ukážok sa výborne etabloval T.J. Miller ako brat Clay, ktorý doručí milý a súčasne bláznivý humor zároveň. Je to originálna postava, ktorá má skvelé scény, ide na doraz, nebojí sa pripraviť prekvapenia. Kate McKinnon má špecifický humor, čo nesadne každému – opäť raz ukáže výbornú a neopozeranú formu, jej HR pracovníčka má potenciál a postupne odkrýva svoje vlastnosti.

Lenže ani relatívne dobrý ansámbl nestačí na záchranu sotva priemerného scenáru. Bujará zábava z ukážky sa prekvapivo objavuje v celej stopáži len čiastočne, občas sa dostavia zábavné momenty, no je ich málo – a cca po hodine nastúpi naťahované, občas nudné momenty.

Najhorším zistením je, že veľa vecí očakávate alebo ste už dávno videli inde. Postupne sa dočkáte, kto čo vyparatí, či sa niekto zmení alebo sa nejaký nový párik nájde, ale je to strašne málo. Alebo sú asociačné skoky dosť ošúchané – nerd z IT si nevie nájsť frajerku, splaší escort a babuľka od nich má ako ochranku malých mafiánov atď. Azda línia so zákazníkom, ktorého chcú presvedčiť na nákup serverov a párty mu má ukázať, že sú dobrá voľba má čosi do seba. Nič objavné, ale vhodne vložené.

Vianočná párty Vianočná párty

Možno by pomohlo zosekanie stopáže zo 105 minút. Určite by sa zišlo viac vtipov, gagov a nie plánovanie na prvú. A kombo Jason Bateman-Jennifer Anniston začína byť otrepané. Olivia Munn je nevyužitá a málokto využije jej potenciál atď. Vina padá na slabučkú réžiu i kopu scenáristov; improvizovali a dodali málo.

Jeden dobrý námet nestačí na celovečernú komédiu, ak nepríde veľa humorných scén. Na nenáročné sledovanie fajn, ale každý rok sa opakovane k filmu nevrátite. O to väčšia škoda, že postavy sú dobré a herci sa celkom snažili.

Office Christmas Party (USA, 2016, 105 min.)
Réžia: Josh Gordon, Will Speck. Hrajú: Jason Bateman, Olivia Munn, T.J. Miller, Jennifer Aniston, Kate McKinnon...

autor Michal Korec 9.12.2016