Kino recenzia > Ktorý je ten pravý?
Les Misérables
Childs Play
A Rainy Day in New York
Jeanne

KTORÝ JE TEN PRAVÝ?

Naivná otázka s ešte naivnejšou odpoveďou. Jasné, že všetkým adeptom to hrá do kariet presne tak, ako divák očakáva. Všetci sú úžasne poplatní svojím roliam a Reese nad nimi vládne svojou...

Naivná otázka s ešte naivnejšou odpoveďou. Jasné, že všetkým adeptom to hrá do kariet presne tak, ako divák očakáva. Všetci sú úžasne poplatní svojím roliam a Reese nad nimi vládne svojou múdrosťou štyridsiatničky. V režisérskom debute Hallie Meyers-Shyer Ktorý je ten pravý? sa pokocháme peknými tváričkami s adekvátnou dávkou inteligencie. Budeme fandiť všetkým a tešiť sa z utopického scenára „problému“, aký si v zrelom veku praje mať asi každá ženská.

Alice (Reese Witherspoon) s dcérami Rosie (Eden Grace Redfield) a Isabel (Lola Flanery) bojuje s každodennými starosťami matky samoživiteľky. Bacha, s parádnym domom, dostatkom financií, priehrštím kamošiek, lukratívnym džobom, ktorý si môže dovoliť nechať pozvoľna zrieť a sporadicky ho ponúkať na spoplatnenie. Rozhodne slovo „bojuje“ radšej zabarikádujme do úvodzoviek a poďme sa jašiť na oslavu jubilea.

Alice nájde v podniku zaľúbenie v mladom Harrym (Pico Alexander) a idú na to. Harryho kamoši Teddy (Nat Wolff) a George (Eden Grace Redfield) mu fandia, lebo táto podtridsiatková trojica túži preraziť vo filmovej branži. A Alicin tatko bol režisérskou ikonou. A štyridsiatnička spolu s mamou Lillian (Candice Bergen, u nás známa ako Murphy Brownová) i dcérami poskytnú mladíkom ubytko u seba doma. A vo filme to romanticky iskrí počas hojných preafektovaných slovných potýčok. Všetko v blahosklonnom duchu fandenia zrodu tak nepravdepodobného vzťahu.

Meyers-Shyer nešetrí gýčovým nastrelením ústretového prostredia, kde ako z rozprávky zrazu za asistencie chalanov všetko klape a každý z nich je pre „bezradnú“ Alice určitým prínosom. Sex, kariéra, deti – na každú oblasť má experta. Tú katastrofálne iracionálnu bezradnosť hlavnej hrdinky našťastie hasia príjemné herecké výkony, hoci s občas dosť tupými a predvídateľnými dialógmi. Predovšetkým zo strany chalanov ide o nenásilnú prezentáciu postavových charakterov. Zato Alice sa v podstate neustále škerí v slastnom víre pochybovačným myšlienok o užívaní si statusu obdivovanej ženy v období, kedy by už nemala opúšťať zabehané koľaje.

Do toho všetkého ešte Alice vpadne do života bývalý manžel – otec Isabel a Rosie. Rozdiel medzi  krásnymi štíhlymi mladíkmi a obtlstlým zarasteným šedivákom (Michael Sheen) už hádam nemôže byť markantnejší. Všetko vo filme nahráva prvotným estetickým súdom, za ktorými sa vlečú akože vtipné konzekvencie a dôležitým je len efekt romantických impulzov s výraznou absenciou logiky.

Divák sa v podstate pred príchodom do kina nemusí ničoho báť. Základnú zápletku ovláda a ak je z radu starších žien, môže si snívať, koľko sa mu (jej) ráči. Krásne gýčovo romantické zázemie s pekne nastrojenými dámami, pánmi i deťmi v ľahkých každodenných situáciách. Tie sa snažia obveseliť divákovu dušu a uviesť na pravú mieru opodstatnenosť Aliciných nárokov.

V „náhodách“ to Shyer nenecháva na náhodu, presne podľa hollywoodskej schémy dávkuje situácie, ktoré sa okolnostne vyvrbujú žiadaným smerom. Slabú nápaditosť scenára vypĺňajú svojou atraktivitou len spomínaní herci. Len sa, prosím, zdržme refluxu počas záverečnej scény. Tlak na žalúdok s následným vyvrátením jeho obsahu, by iste personál multiplexu neuvítal.

Home Again (USA, 2017, 97 min.)
Réžia: Hallie Meyers-Shyer. Hrajú: Reese Witherspoon, Nat Wolff, Lake Bell ...

2017-09-2222.9.2017 | Zuzana Ondrišová