Kino recenzia > To je koniec!
Les Misérables
Childs Play
A Rainy Day in New York
Jeanne

TO JE KONIEC!

V Hollywoode nastal koniec sveta v užívaní príčetnosti počas spolupráce Rogena a Goldberga. Na celebrity v L.A. útočí gigantický démon, nebo už odmieta pojať zopár nehodných komikov, ktorí ...

V Hollywoode nastal koniec sveta v užívaní príčetnosti počas spolupráce Rogena a Goldberga. Na celebrity v L.A. útočí gigantický démon, nebo už odmieta pojať zopár nehodných komikov, ktorí si po svojom mienia poradiť v apokalyptickom besnení vôkol seba.

Pochabú komédiu To je koniec! (This Is the End) zo scenáristického krepčenia dua Seth Rogen a Evan Goldberg si autori sami zrežírovali, aj si v nej zahrali. Celebritnú párty v novom luxusnom dome Jamesa Franca náhle pretne podivné zemetrasenie a prietrž prihlúplych vtipov plus zmätočná evakuácia samoľúbych amerických hercov dostávajú zelenú. Klasicky rogenovský humor už nebezpečne naberá na diváckej obľube. Jeho spriaznené duše zoskupené v Pineapple Express, Superbad, či v najznámejšom The Green Hornet sa vrelo podujali prispieť svojou predstavou vtipnosti na vytvorenie bláznivej apokalyptickej nálady.

Treba podotknúť, že všetci herci vystupujú pod vlastným menom, vlastnou identitou, vlastným celebritným údelom. Jonah Hill, Jay Baruchel, Michael Cera, Danny McBride, Craig Robinson, Seth Rogen, James Franco a mnoho ďalších zvučných mien prispelo viac či menej k slabo zlátanému príbehu o filozofovaní na konci sveta, kde ani viditeľná snaha o vtipný nadhľad nezachraňuje priamočiarosť a prízemnosť vzniknutých humorných situácií. Pineapple Express ponúkne slabú barličku na zaspomínanie si v gandžovom opare na staré časy, nechýbajú, samozrejme, ani obohrané penisové narážky a príšerne trápna „prednáška“ o tom, ako si Danny McBride môže dovoliť kdekoľvek a na čokoľvek vyhoniť, v čom mu napodiv bez hanby sekunduje James Franco.

To je koniec! kvôli myšlienke kamarátsky sa vyhrať s hereckými kolegami a bezpochyby dobrými parťákmi v žúrovaní a odvážne útočnom humore pripomína český Polski film, no po zhliadnutí aktuálnej L.A. apokalypsy v nás zostane len závan takejto podobnosti. Kamarátstva sú zväčša vykalkulované a pokiaľ príde na skutočné vyznania, je to hlavne za účelom nanebovzatia či v gýčovom ovzduší zmierení sa s primitívnymi prešľapmi v minulosti. Mínusom pre diváka je určite zaspomínanie si na Dostaň ho tam!, 21 Jump Street, To bol zajtra žúr, Goon (pri Baruchelovi dokonca na Populárnu mechaniku pre deti), ale aj vo Francovom prípade dramatickejšie 127 hodín či Vytie, keď pri sledovaní To je koniec! vníma známych komikov, ako sa hlúpo zoskupili kvôli vlastnej interpretácii komediálnosti.

Samoúčelné prvky absudnosti zostávajú visieť v príbehu bez väčšej zakorenenosti v scenári. Jednoducho, len aby na diváka vyplazili jazyk v pocite, že „aj toto si my, hollywoodske dietky a kanadskí vtipkári môžme dovoliť priniesť na plátna kín“. Skrátka, chcelo to viac dupnúť na vypointovanie situácií a údernejšie konzekvencie, nie len otŕčať chlpaté bruchá, hrať sa so slepými nábojmi, biť sa o pitnú vodu, vrieskať pri zosmiešňovaní Friedkinovho Exorcistu a unikať pred ohnivým nadržaným (potom už len rozzúreným) démonom.

This is the End (USA, 2013, 107 min.)
Réžia: Evan Goldberg, Seth Rogen

2013-11-2525.11.2013 | Zuzana Ondrišová