Kino recenzia > Susedia na odstrel
Synonymes
Gisaengchung
Yumorist
Systemsprenger

SUSEDIA NA ODSTREL

Stollerove komédie začali útočiť na mladšie bránice. Niekedy to bolo tematicky (Mupeti), teraz ale najmä spôsobom humoru, ktorý sa po umiestnení Setha Rogena do komédie...

Stollerove komédie začali útočiť na mladšie bránice. Niekedy to bolo tematicky (Muppeti), teraz ale najmä spôsobom humoru, ktorý sa po umiestnení Setha Rogena do komédie Susedia na odstrel ubral nemiestnym prcičkovským smerom. Časy Aldousa Snowa (Dostaň ho tam!) či drakulovského skladateľa (Kopačky) sú preč a na humor dvojice Stoller-Segel v producentskej stajni Juda Apatowa môžeme len zasnene spomínať. Do hereckého kurzu sa votrel nechutne vyrysovaný tínedžerský idol Zac Efron (High School Musical), ktorému sekunduje Dave Franco (Jamesov mladší brat).

Mac (Seth Rogen) a Kelly (Rose Byrne) upriamujú svoj život na výchovu svojej malej dcérky a snažia sa žiť príkladným rodičovským spôsobom. Do susedstva ich domu sa ale nasťahuje banda spratkov vedená fešáckym Teddym a každú noc usporadúvajú hlučné párty. Mac s Kelly sa im rozhodnú vyhlásiť vojnu a celí Susedia na odstrel (Neighbors) sú postavení na „vynaliezavom“ volení bojových zbraní v susedských potýčkach.

Režisér Nicholas Stoller vyžmýkal z neatraktívneho scenára Andrewa J. Cohena a Brendana O'Briena aspoň pozerateľné susedské kulisy, ktoré nablýskal haldou drog a chľastu, penisovo-vaginálnych trampôt a závideniahodne nastajlovaným párty-príbytkom.

Podobne ako v prípade neslávnej komédie To je koniec! sa vezieme v koči povrchných vtipov, beznádejne tupo kumulovaných dialógov, ale korunu všetkému nevkusu dáva Rose Byrne. Nevhodnejšiu predstaviteľku akože cool mamičky by ste hľadali márne. Svoj trpiteľsko-empatický zjav vystavila všanc tínedžerským grimasám a prihlúplo sa sexuálne vytešuje zo Sethovho obtlstlého zovňajšku. Tak, ako existuje kopec antiRogenovsky zameraných divákov, sa, bohužiaľ, prvoplánové hlášky vypúšťané z úst bez vtipného nadhľadu či prešpekulovanejšieho kontextu dočkajú vďačného publika, ktoré sa bude rehniť pri pohľade na umelý penis či natriasajúci sa Rogenov zadok pri súloži.

Jediným pozitívom je výber hudby. Ak sa k nej pridružia spomalené „v.i.p.“ zábery kráčajúcich rodičov odhodlaných v susedskom spore zvíťaziť, či fight scény Maca a Teddyho, celý soundtrack stráca na čare a my v sále sa len mimovoľne pridávame k hlúpo skandujúcemu stádu, ktoré než by sa od hanby nad plytkosťou videného radšej prepadlo, tak rezignuje a urobí Stollerovi radosť, ako bohovsky sa vie v kine odviazať.

PREČÍTAJTE SI AJ ÚPLNE ODLIŠNÝ NÁZOR MICHALA KORCA TU

Neighbors (USA, 2014, 96 min.)
Réžia: Nicholas Stoller. Scenár: Andrew J. Cohen, Brendan O'Brien. Hrajú: Seth Rogen, Rose Byrne, Zac Efron