KUNG FU PANDA 3

KUNG FU PANDA 3

7.0

Jedna z pých DreamWorks Animation završuje trilógiu. V trošku netradičnom termíne a stále v dobrej forme. Zábavný animák prináša opäť nové motívy, prepojenia postáv a parádne akčné scény.

Dračí bojovník má veľké výzvy: majster Shi-Fu mu odovzdá štafetu učiteľa, no Po si vôbec nie je istý, kým vlastne je a päťku etablovaných bojovníkov nedokáže učiť novým kúskom. Jeho potenciál sa nemôže prejaviť skôr ako nájde sám seba. Z ďalekej dediny pánd prišiel cudzinec, ktorý sa nápadne ponáša na Poa – Li Shan je jeho otec a chce mu ukázať život svojho druhu v horách. Po ho túži vidieť a adaptívny otec nechce oň prísť; putujú spoločne. Medzičasom sa z ríše duchov znesie zlovestný Kai, ktorý sa od majstra Ugveja dozvedel, že ho môže zastaviť Dračí bojovník – a chce ho zdolať v boji.

Pokračovania animákov chcú spravidla ukázať viac toho istého, nasadiť známych hrdinov do nových situácií a priniesť iné postavy či prostredia. Kung Fu Panda 3 sa drží schémy, ale súčasne je bohatšia, snaží sa rozvíjať hrdinu v línii kung-fu. V jednotke sa učil, v dvojke hľadal vnútorný pokoj a teraz ho čaká silné kombo: nájsť sám seba, spoznať biologického otca, čeliť novému protivníkovi. Tri vhodne spojené témy však pri krátkej dĺžke nedokážu vyznieť naplno, Kung Fu Panda filmy chcú vždy skončiť do 85 minút, čo nestačí na lepšie prepracovanie či hĺbku. Ale deti ich ľahšie dopozerajú.

Kung Fu Panda 3 Kung Fu Panda 3

Hľadanie samého seba je dobrá téma a vyzýva Poa, aby sa v živote posunul. Je na ňu napojená línia učiteľa, ktorej sa chopí ťažkopádne, ale v druhej polovici má šmrnc, keď v dedine využíva skúsenosti z vlastného tréningu v jednotke. Najlepšie vyznie z nových tém otcovská: nielenže máme zábavné pasáže zblíženia otca so synom (ich podobnosť je skvelo využitá), konečne sa naplno prejaví dilema náhradného otca Mr. Pinga. Mať dvoch otcov v jednej dedinke je náročné, ale autori s nimi citlivo pracujú – Li Shan je skutočne výborná postava: pôsobí bezstarostne, ale vo vnútri...

Ostáva nám akcia a nový protivník. Autori si ambiciózne zobrali element chi, životnej energie, ktorú ani nevysvetľujú (poučte deti vopred), no stále s ňou pracujú. Súčasne predstavia spirituálny svet, nádherne štylizovaný a pútavý. Odtiaľ pochádza Kai, hrozivý býk s dvomi zelenými mečmi má skvelý potenciál, zdatne naštvaný, súčasne trošku vtipný typ, ktorý ukáže obrovskú deštrukciu a odhodlanie. Škoda, že nemá ešte viac akčných scén. Popri minulých protivníkoch vychádza veľmi dobre a štipka humoru i dobrého dabingu neškodí.

Kung Fu Panda 3 Kung Fu Panda 3

Rovnako možno chváliť Kung Fu Pandu 3 aj za skvelý vizuál: tento film vyzerá báječne, je farebný, pútavý a spirituálny svet opäť laškuje s iným druhom animácie i farebnej palety. Na veľkom plátne všetko vyniká a prebíja aj scény, keď sa nič nedeje.

Stále si myslím, že potenciál Kung Fu Pandy 3 mohol byť využitý lepšie. Jednotka bola skvelý štart, dvojka stavila na temnejšiu akciu a trojka má síce silné témy, aj nové postavy, ale ak by bola dlhšia, a prepracovanejšia, bolo by to plus. Na druhej strane autori vo finále skúšajú odvážne elementy a páči sa mi prepojenie na minulé diely v kontexte trilógie. Slovenský dabing je dobrý, hoci J.K Simmons v origináli ako naštvaný býk musí byť inde... Kung Fu Panda je kvalitná animovaná séria, zabaví i presvedčí dynamickou animáciou aj v tretej časti.

PS – Tradične dávame pri sérii odporúčanie rodičom: tentokrát pre deti cca od 8 rokov.

Kung Fu Panda 3 (USA/Čína, 2016, 95 min.)
Réžia: Alessandro Carloni, Jennifer Yuh Nelson. Scenár: Jonathan Aibel, Glenn Berger. V originálnom znení: Jack Black, Bryan Cranston, Dustin Hoffman...