Dlho očakávaný film Wong Kar-waia 2046 (film sa nakrúcal skoro päť rokov a pôvodnú verziu režisér znovu prestrihával) sa sčasti vyznačuje typickým Kar-waiovým štýlom – dôrazom na farebnú symboliku a presnosť kompozícií výtvarnej zložky, melancholickú atmosféru, charakteristický sentiment a úchvatne eklektickú prácou s hudbou. A aj keď je tu mnoho podobností a súvislostí s predchádzajúcim filmom Stvorení pre lásku, 2046 rozhodne nie je jeho pokračovaním. Príbeh sa zaoberá spomienkami na stratené lásky a možnosťami pohybu v čase. Protagonista je spisovateľ, ktorý mal niekoľko vzťahov s rôznymi ženami, bývajúcimi zhodou okolností v rôznom čase v hotelovej izbe číslo 2046. Píše science-fiction o vlaku, ktorý odchádza v rôznych intervaloch do roku 2046. Cestujúci v ňom objavujú svoje dávno zabudnuté myšlienky. A tento príbeh sa začne miešať s príbehom filmu… Pri sci-fi línii Wong Kar-wai používa rôzne formy počítačovej grafiky a je otázkou do diskusie, ako sa mu podarilo skĺbiť tento technický prostriedok s jeho doterajším dôrazom na autenticitu a prirodzenosť príbehov, ktoré rozprával.