Podobne ako preslávené Piesne z druhého poschodia sa aj ďalší film Roya Anderssona zaoberá množstvom osudov rôznych postáv a postavičiek, ktoré na prvý pohľad navzájom nesúvisia. Fragmentárny, dekonštruovaný dej a otvorená dramaturgia rozprávania je proti všetkým tradičným pravidlám výstavby filmového príbehu. Andersson i v najnovšom filme ostáva verný svojmu typickému autorskému rukopisu: dekompozícia, ironický suchý humor, statické, výtvarne pôsobivé zábery, minimum dialógov, dôraz na (ne)herecký prejav. Andersson zasadzuje banalitu do štylizovaného prostredia – každá postava, ktorá sa objaví na plátne, je automaticky zaujímavá, je vystavená ako v nejakej bláznivej ľudskej galérii. Tragikomický výskum medziľudských vzťahov je podmienený Anderssonovým intenzívnym (a ironickým) záujmom o súčasného človeka, ktorého však (v mene výskumu) dostáva do stále trápnejších a komickejších situácií. Ty, ktorý žiješ je zatiaľ najzábavnejším filmom Roya Anderssona, veľmi úspešnú premiéru mal tento rok na MFF v Cannes. Na MFF v Chicago získal Strieborného Huga za réžiu.