Matka predstavená je šokovaná slepou a fanatickou vierou mladej novicky Hadewijch a posiela ju preč z kláštora, aby za jeho múrmi skúsila objaviť samú seba. Hadewijch se znovu stáva Céline, dvadsaťročnou dcérou ministra francúzskej vlády. Jej vášnivá láska k Bohu, hnev a stretnutie s moslimami Yassinom a Nassirom ju však zvedú na nebezpečnú cestu. Hadewijch je fascinujúca štúdia následkov, ktoré môžu vzniknúť z neobmedzenej viery v božiu lásku. Hadewijch sa vďaka slepej láske k Bohu stáva ozbrojenou rukou viery. Film je psychologickou štúdiou fanatizmu a zároveň je príbehom o terorizme. Bruno Dumont vo svojom novom diele nič nekomentuje, emotívne neprifarbuje – necháva na divákovi, aby si urobil vlastnú (emocionálnu) interpretáciu. Tomu je podriadený strohý, skoro až minimalistický štýl prenikajúci hlboko pod kožu.