FESTIVAL JE TÍMOVÁ PRÁCA ...

FESTIVAL JE TÍMOVÁ PRÁCA ...

článok



Prvý ročník Medzinárodného filmového festivalu Cinematik Piešťany, je už minulosťou. O jeho úspešnosti a zároveň budúcnosti sme sa rozprávali s jeho výkonným riaditeľom Tomášom Klenovským.

MFF Cinematik Piešťany skončil už pred niekoľkými dňami – aké máš pocity? Bolestivý návrat do reality?

Prvý ročník festivalu trval päť dní. Jeho príprava niekoľko mesiacov a likvidácia ešte nejaký čas potrvá. Takže, aj keď už nie v Piešťanoch, ešte stále festivalom žijem. Navyše už začíname s prípravou druhého ročníka a tým si predlžujem návrat do reality. Mám úplne iný pocit ako pred festivalom. Príjemnejší, pretože už nepracujeme len s našimi predstavami, ale so živým, existujúcim festivalom. 

Festival je tímová práca ...

“Vďaka za tento úžasný nápad a jeho realizáciu. Konečne Piešťany "dýchali" kultúrou. Veľmi vám držím palce a dúfam, že opäť o rok v Piešťanoch!!!“  - Ako sa ti čítajú tieto slová?

Veľa mladých ľudí sa na festival tešilo a my sme sa tešili na nich. Myslím, že sme sa navzájom nesklamali. Príjemne ma prekvapilo, že prišli tí, ktorí majú naozaj radi film a nie tí, ktorí si kúpia pukance a prídu si do kina vybaviť pár telefonátov. A podľa reakcií sa spolu s nami cítili dobre. Dávnejšie existoval v Piešťanoch festival krátkych filmov. Dlhý čas tu filmový festival nebol až do tohtoročného septembra. Piešťanskému primátorovi Removi Cicuttovi sa podarilo zrealizovať niekoľko projektov, ktoré rozhýbali jedno z najkultúrnejších miest na Slovensku. Aj vďaka jeho podpore sa nám podarilo Cinematik zorganizovať.

Po prvý krát v živote si si vyskúšal, čo to znamená byť výkonným riaditeľom filmového festivalu. Ako si to vnímal a vnímaš? Stíha výkonný riaditeľ vôbec vidieť aj nejaký film?

Celý festival je tímová práca. Veľa ľudí v našom štábe má s festivalmi skúsenosti, ale máme aj takých, pre ktorých bol Cinematik premiérou. Všetci sme mali za niečo zodpovednosť a pomáhali sme si. Nehráme sa na pozície, každý z nás si môže povedať svoje a formovať tak celý festival. Možno to niekedy zdržuje, ale dôležité je, aby nám bolo všetkým spolu fajn. Myslím, že to bolo na festivale cítiť. Niekedy závidím programovému oddeleniu, pretože títo ľudia vidia všetky filmy. Niekoľko z nich som videl na iných festivaloch, pár doma na dvd, ale to nie je ono. Rád si film vychutnám. Možno by som aj mal čas si do kina sadnúť, ale myšlienkami by som bol celý čas niekde inde.

Bilancovanie – ako zo svojho pohľadu hodnotíš prvý ročník MFF Cinematik Piešťany?

Som veľmi spokojný, aj keď hodnotiť festival by mali skôr jeho diváci. Tých prišlo na festival viac ako sme predpokladali. Akreditovali sme 810 účastníkov, čo znamená, že aj nekomerčné projekcie majú v kinách stále svojich divákov. Ľudia zvyknú byť opatrní pokiaľ ide o prvý ročník. Aj preto ma príjemne prekvapilo, že festivalovými divákmi neboli len Piešťanci, ale aj Bratislavčania, Trnavčania, Žilinčania, Trenčania a rôzni ďalší. Ak sa im páčilo, prídu znova. A verím, že viacerí.

Festival je tímová práca ...

Akú má Cinematik pozíciu v slovenskom filmovom sektore? Je jeho vítaným oživením?

Spýtaj sa filmového sektora :). Festival sme koncipovali pre mladého diváka. Máme originálnu súťažnú sekciu a niekoľko nesúťažných, ktorými sme predstavili miestami kontroverznú kinematografiu niektorých krajín a režisérov. Pripravili sme letný festival v príjemnom prostredí, obohatili sme ho o koncerty a výstavy. Chceme byť čo najbližšie divákom a preto sme pripravili príjemný festivalový Caribic bar, alebo koncert s večerným kúpaním na kúpalisku Eva. Kládli sme dôraz na filmové vzdelávanie stredných škôl, pre ktoré sme pripravili seminár. Bol akousi demo verziou semináru o mediálnom vzdelávaní, ktorý zorganizovala počas Cinematiku kancelária Media Desk Slovakia. Cieľom je vychovávať filmového diváka. Pomôcť mu orientovať sa vo svete médií a filmu.

Čo by si rád na festivale zmenil a čo naopak rozhodne nechal na „svojom mieste“?

Pred festivalom sme si povedali, že budeme hľadať všetky chyby a nové nápady. Skôr chceme festival obohatiť ako niečo meniť. Festival bude v Piešťanoch, takže ostane na svojom mieste. „Na svojom mieste“ ostane aj cena akreditácie a celá filozofia – robiť festival bez červených kobercov.

4. až 9. septembra sa v Piešťanoch uskutoční druhý ročník Cinematiku. Čo nové sa chystá?

Festival bude o deň dlhší, premietneme tým pádom ešte viac filmov a chceme rozšíriť projekt mediálneho vzdelávania škôl. To sú hlavné priority. Chystáme pár zmien vo festivalovom klube, niekoľko sprievodných podujatí už je dohodnutých. Máme kopec nápadov na spestrenie festivalu, ale aj rozpočet s jednou hrubou čiarou. Budem rád, keď sa čo najviac z nich dostane nad ňu.

Ako by si charakterizoval odhodlanie, ktoré vedie partiu ľudí k tomu, aby minimálne pol roka intenzívne pripravovali akciu, ktorá rozhodne nie je o tučných honorároch a nehynúcej sláve?

Hlavným organizátorom Cinematiku je naše občianske združenie. Za ním stojí tá partia o ktorej hovoríš. Ovplyvňuje do detailu priebeh festivalu a jeho smerovanie. Robíme to radi. Baví nás to.

Slogan Cinematiku: „festival, ktorý má ducha“. Dokonalé, nie?

Neviem či dokonalé, ale rozhodne výstižné.


autor Peter Konečný 28.9.2006
Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 6379
02 |
návšt. 3868
03 |
návšt. 3865
04 |
návšt. 3518
05 |
návšt. 2098
06 |
návšt. 1798
07 |
návšt. 2057
08 |
návšt. 1557
09 |
návšt. 764
10 |
návšt. 551
REBRÍČEK US
01 |
$80,0 mil.
02 |
$16,0 mil.
03 |
$11,0 mil.
04 |
$10,0 mil.
05 |
$3,3 mil.
06 |
$2,4 mil.
07 |
$2,2 mil.
08 |
$1,9 mil.
09 |
$1,5 mil.
10 |
$1,4 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.