Pilier francúzskej novej vlny Jean-Luc Godard bol pravdepodobne najvplyvnejším filmárom povojnového obdobia. Jeho priekopnícke roky sa začali v roku 1959 jeho celovečerným hraným debutom Na konci s dychom (Bout de Souffle). Godard vtedy spôsobil doslova revolúciu v dovtedajších filmových postupoch, uvoľnil filmové médium z pút a „prepísaním“ dlho uznávaného filmového jazyka zaviedol nové pravidlá filmového rozprávania, práce so zvukom a s kamerou. Aj vo svojich neskorších filmoch intenzívne a šokujúco narúšal kontinuitu filmového deja a nabúraval dovtedy zaužívaný systém filmovej výroby, distribúcie a exhibície, ktorý podliehal konvenciám hollywoodskej továrne na sny. Vytvoril úplne nový vzorec filmovej tvorby.Jean-Luc Godard sa vo svojom najnovšom filme s lingvistickým názvom Zbohom jazyku vyjadril: „Je to o mužovi a jeho žene, ktorí si konečne navzájom rozumejú, pretože rozprávajú rovnakým jazykom.“ Film je nakrútený aj v 3D technológii.