VLKOLAK SI NA NÁS BRÚSI ZUBY |
VLKOLAK SI NA NÁS BRÚSI ZUBY |
Píše sa rok 1880. Šľachtic Lawrence Talbot (Benicio del Toro) sa po rokoch vracia do ospalej viktoriánskej dedinky Blackmoor, aby spolu so svojím otcom (Anthony Hopkins) našiel nezvestného brata. Do cesty sa im pripletá inšpektor Scotland Yardu Aberline (Hugo Weaving - trilógia Matrix), ktorého do dediny privádza odhodlanie zastaviť krvilačné vraždiace monštrum, prerieďujúce rady dedinčanov. Všetko nasvedčuje tomu, že za bizarnými udalosťami stojí starodávna kliatba, pod ktorej vplyvom sa človek pri splne mesiaca mení na vlkolaka. Talbot sa medzitým čoraz viac zbližuje so snúbenicou strateného brata (Emily Blunt - Diabol nosí Pradu) a je rozhodnutý za každú cenu ju ochrániť pred obludou, pohybujúcou sa v lesoch okolo Blackmooru. Postupne však odkrýva stránku svojej osobnosti, o ktorej sám doteraz netušil...
Plán nakrútiť novú verziu Vlkolaka ohlásilo štúdio Universal v marci roku 2006. Scénár mal na starosti osvedčený Andrew Kevin Walker (Sedem, Ospalá diera) a hoci mali na post režiséra zálusk aj také mená ako Frank Darabont, Martin Campbell, alebo Brett Ratner, voľba nakoniec padla na Joea Johnstona. Ten neskôr najal na úpravu scénára Davida Selfa (Cesta do zatratenia).
Nakrúcanie prebiehalo od marca do júna 2008 prevažne v anglickom štúdiu Pinewood s rozpočtom 85 miliónov dolárov. Dôležitým človekom, zvlášť s prihliadnutím na žáner, bol tvorca špeciálneho "vlkolačieho" makeupu, renomovaný Rick Baker, ktorý má vo svojej rozsiahlej filmografii okrem Burtonovej Planéty opíc, či Hellboya aj niekoľko filmov s tematikou vlkolakov - Prekliatie, Amerického vlkolaka v Londýne, alebo Vlka s Jackom Nicholsonom.
Baker považuje s odstupom času transformáciu Benicia del Tora na vlkolaka vzhľadom na hercovu špecifickú fyziognómiu za nie príliš obtiažnu. S patričnou dávkou humoru uvádza: "Rozdiel medzi Beniciom a vlkolakom nie je príliš markantný. V podstate mu len pribudne viac srsti a zväčšia sa mu zuby." Bakerovi aj del Torovi záležalo na tom, aby výsledná podoba monštra pripomínala prácu legendárneho Jacka Piercea, autora masiek pôvodného filmu. Premena herca na vlkolaka zabrala každodenne tri hodiny, odstraňovanie makeupu si vyžiadalo ďalšiu hodinu.
Dramatický príbeh sprevádza zrod soundtracku. Hudbu pôvodne skomponoval častý spolupracovník Tima Burtona - Danny Elfman, producenti ju však po testovacích projekciách zamietli a najali relatívne neznámeho Paula Haslngera, ktorý prišiel s úplne odlišným, elektronickým zvukom. Ten sa však k tónu filmu vôbec nehodil a tak sa nakoniec po intervencii režiséra do filmu dostala pôvodná Elfmanova hudba, údajne inšpirovaná soundtrackom z Draculu Francisa Forda Coppolu.
Počas výrobnej fázy filmu sa niekoľko krát zmenil dátum plánovanej premiéry. Rozpätie medzi prvým a posledným dátumom je naozaj úctyhodné - od pôvodného 12. novembra 2008 až po aktuálny 12. február 2010 (u nás ešte o 6 dní neskôr – 18. februára). Podľa filmového mesačníka Variety odklad premiéry súvisí s dodatočnými dokrútkami a s prestrihávaním filmu, pretože s pôvodnou verziou nebol režisér spokojný. Predstaviteľka hlavnej ženskej postavy Emily Blunt tento názor potvrdila: “Myslím, že pri takomto type veľkorozpočtových filmov plných rôznych špeciálnych efektov to nie je nič nezvyčajné. Výsledok je výborný a som rada, že ho neuponáhľali. Je viac než len reminiscenciou pôvodného filmu, preto by som ho neporovnávala so súčasnými slashermi. Vlkolak je skrátka lepší.”