15 KOMERČNÝCH PRODUKTOV VO FILME

15 KOMERČNÝCH PRODUKTOV VO FILME

článok



Produkty svetovo známych značiek priamo vo filme. Dobrá reklama. Najvýraznejšia bola v našich kinách naposledy asi na jeseň minulého roka, kedy sa na plátne popíjal Heineken alebo v polovici tohto júla, kedy sa pracovalo pre Google. Portál britského magazínu Total Film zostavil rebrík 50 produktových umiestnení vo filme, my z neho pre vás vyberáme týchto 15.


15 komerčných produktov vo filme 15 komerčných produktov vo filme 15 komerčných produktov vo filme

Bullittov prípad (Bullitt, 1968)

Umiestnený produkt: Ford Mustang.

Ford Mustang GT390 Stevea McQueena je stredobodom pozornosti v jednej z najlepšie nakrútených automobilových naháňačiek vôbec. Mašina známej americkej značky ide v kopcoch San Francisca na plné obrátky takmer celých 10 filmových minút, čo pocítia najmä jej pneumatiky a naše uši.

Dopad na predaj: V roku 2001 uviedol Ford na trh špeciálny variant „Mustang Bullitt“. Predalo sa z neho 5 582 kusov.


The Italian Job (1969)

Umiestnený produkt: Mini Cooper.

Malé a štýlové farebné automobily neodmysliteľne patria k autonaháňačkám v tejto lúpežnej klasike.

Dopad na predaj: Podľa údajov BMW, tržby „Minis“ v roku uvedenia filmu vzrástli o 22 %.


Drsný Harry (Dirty Harry, 1971)

Umiestnený produkt: .44 Magnum.

Revolver Magnum 44 jednoznačne najviac preslávil Clint Eastwood v krimi sérii Drsný Harry. Pamätná je scéna, kedy Clint mieri zbraňou smerom dole na kameru a hovorí: „Viem o čom premýšľaš. Vystrelil 6 alebo iba 5 guliek? Aby som ti povedal pravdu, nie som si sám istý. Ale toto je Magnum 44, najsilnejšia ručná pištoľ na svete a pokojne ti rozstrelí tú tvoju hlavu. Takže sa musíš opýtať sám seba: Je dnes môj šťastný deň? Tak čo, je to tvoj šťastný deň, ty hajzel?“

Dopad na predaj: Neprekvapujúco, krátko po uvedení snímky zaznamenal revolver nárast predaja.

15 komerčných produktov vo filme 15 komerčných produktov vo filme 15 komerčných produktov vo filme


Bohovia sa museli zblázniť (The Gods Must Be Crazy, 1980)

Umiestnený produkt: Coca-Cola (tu je potrebné podčiarknuť, že tento globálne populárny nápoj mal neprehliadnuteľnú reklamu aj vo filmoch Superman II. či Blade Runner).

Celý príbeh sa točí okolo prázdnej fľaše Coca-Coly, ktorá jedného dňa spadne z nebies priamo do africkej púšte Kalahari. Tá spôsobuje miestnym ľudom a domorodcom iba nezhody a hádky. Lovec Xi sa preto rozhodne „boží dar“ vrátiť späť Bohom.

Dopad na predaj: Hoci fľaša Coca-Coly je vo filme prezentovaná ako zlá vec, pozitívny tón filmu nepoškodil dobré meno značky. Mimochodom, v apríli 1985 (teda päť rokov po filme) zmenila spoločnosť názov svojho nápoja z „Coca-Cola Classic“ na „New Coke“. Čo myslíte, mal na tom svoj podiel tento film? Najskôr asi nie. Tento marketingový ťah sa v konkurenčnom boji s Pepsi neujal a Coca-Cola sa vrátila k svojmu pôvodnému názvu už o tri mesiace na to.


Top Gun (1986)

Umiestnený produkt: Slnečné okuliare Ray-Ban Wayfarers.

Dopad na predaj: Nielenže v nich Tom Cruise vyzeral cool, ale spôsobil priam nákupnú horúčku po tomto „zboží“. Po tom, čo ich mal na očiach, okuliare Ray-Ban zaznamenali nárast predaja o 40 %.


Návrat do budúcnosti II. (Back To The Future Part II, 1989)

Umiestnený produkt: Nike Hyperdunk (Nike Air Mag).

Futuristické tenisky Martyho McFlya z roku 1989 sú jednoducho skvelé. A samoviazacie! Model inšpirovaný kultovou sci-fi komédiou uviedla spoločnosť Nike na trh prvýkrát až v júli 2008 (avšak bez automatizovaných šnúrok) a mnoho fanúšikov Zemeckisovej série tieto tenisky premenovalo na Air McFly.

15 komerčných produktov vo filme 15 komerčných produktov vo filme 15 komerčných produktov vo filme


Waynov svet (Wayne's World, 1992)

Umiestnené produkty: Pizza Hut, Doritos, Pepsi, Reebok.

Vychádzajúce televízne celebrity - Wayne (Mike Myers) a jeho parťák – si odvážne doberajú televízneho producenta. Sponzor si totiž v zmluve presadil ich účasť na reklame, čo je bizarnej dvojici proti vôli. V známej sekvencii sa Wayne postupne ironicky hlási k Pizza Hut, čipsom Doritos či k plechovke Pepsi.

Dopad na predaj: Neurčený, aj keď dopad na naše bránice značný.


Forrest Gump (1994)

Umiestnený produkt: Dr. Pepper.

Keďže bol zadarmo a Forrest nebol hladný, ale smädný, musel ich vypiť až 15!

Dopad na predaj: Neznámy. Avšak dopad na Forrestovu malú potrebu? Kritický.


Pulp Fiction (1994)

Spomenuté produkty: McDonald's (Quarter Pounder a Big Mac)

Slávny dialóg o fast foodoch medzi Johnom Travoltom a Samuelom L. Jacksonom, ktorému vládne téma francúzskeho názvu pre hamburger „štvrťlibrák“ (Quarter Pounder) - „Royal so syrom“ (A Royale with cheese).

Dopad na predaj: Spoločnosť McDonald's zažila svoj boom práve v 90tych rokoch minulého storočia, no nie je jasné, či s tým kultová tarantinovka a jej scenár má niečo spoločné.

15 komerčných produktov vo filme 15 komerčných produktov vo filme 15 komerčných produktov vo filme


Zlaté oko (GoldenEye, 1995)

Umiestnený produkt: Hodinky Omega.

Hodinky Jamesa Bonda. Omegy s laserom, ktorý okrem mnoho iného, dokáže napríklad prerezať podlahu vo vlaku.

Dopad na predaj: Po uvedení filmu obrat Omegy vzrástol o 35 %.


Deň nezávislosti (Independence Day, 1996)

Umiestnený produkt: Macintosh PowerBook.

Počítač Macintosh PowerBook Jeffa Goldbluma je údajne taký namakaný, že dokáže pomôcť zastaviť mimozemskú inváziu... ehm.

Dopad na predaj: Nedostupný.


Rivali (Happy Gilmore, 1996)

Umiestnený produkt: Subway.

Súťaživý účastník golfového turnaja Happy Gilmore (Adam Sander) potrebuje získať 50.000 $, aby pre svoju babičku získal späť jej dom. Upíše sa preto reklame na bagety Subway (v ktorej veľký sendvič odpáli golfovou palicou). Napokon za túto reklamu zinkasuje 270.000 $. Logo Subway kričí na diváka v príslušnej sekvencii takmer z každej strany.

Dopad na predaj: Neurčený.




Klub bitkárov (Fight Club, 1999)

Umiestnený produkt: IKEA.

Ako hovorí v úvode filmu Jack (Edward Norton), ako mnohí iní, aj on sa stal „otrokom“ ikeáckeho štýlu bývania. A počas vysedávania na toalete si namiesto pornografie listuje katalóg švédskej nábytkárskej firmy.

Dopad na predaj: Neurčený. Kultový počin však prišiel s fantastickým slovným spojením: „IKEA nesting instinct“ (IKEA – inštinkt domáceho hniezdenia).


Stroskotanec (Cast Away, 2000)

Umiestnené produkty: FedEx a Wilson.

Použitie volejbalovej lopty značky Wilson je naozaj skvelé! Tom Hanks vytvára z lopty vymyslenú, no o to dôležitejšiu príbehovú postavu: pána Wilsona. A to je to najkreatívnejšie: z produktu sa stáva postava a medzi hrdinom a „produktovou postavou“ vzniká silné puto.

Dopad na predaj: Neurčený, hoci by mohol vzniknúť nový model volejbalky na štýl Stroskotanca.


Stratené v preklade (Lost In Translation, 2003)

Umiestnený produkt: Whiskey Suntory.

Bill Murray hrá nešťastného príležitostného herca poslaného do Japonska, aby tu nakrútil reklamu na whiskey.

Dopad na predaj: Neznámy, hoci Suntory sa po premiére stala medzinárodne známou značkou. „Bola to pre nás skvelá propagácia,“ nechal sa počuť Masaki Morimoto, marketingový manažér.


autor Michal Šmajda 24.9.2013
Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 24748
02 |
návšt. 6614
03 |
návšt. 6732
04 |
návšt. 5632
05 |
návšt. 4024
06 |
návšt. 3905
07 |
návšt. 4379
08 |
návšt. 7618
09 |
návšt. 3984
10 |
návšt. 2637
REBRÍČEK US
01 |
$32,0 mil.
02 |
$7,3 mil.
03 |
$5,3 mil.
04 |
$5,2 mil.
05 |
$4,2 mil.
06 |
$2,9 mil.
07 |
$2,8 mil.
08 |
$2,3 mil.
09 |
$2,2 mil.
10 |
$1,8 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.