Koniec ako z Hollywoodu - hodnotíme seriál o továrni na sny |
Nová miniséria Hollywood, vyprodukovaná pod hlavičkou Netflixu, je riadnou dávkou retra a pozitívnej energie...
Nová miniséria Hollywood, vyprodukovaná pod hlavičkou Netflixu, je riadnou dávkou retra a pozitívnej energie. Ako už z názvu vyplýva, tak dej je zasadený do mekky filmu po II. Svetovej vojne a továreň na sny nie je veru pre slabé povahy, ktoré sa nechajú ľahko odbiť temnými úskaliami showbiznisu. Počas siedmych častí sa odohrá neuveriteľný príbeh, kde jednoznačne prevažuje idealizmus a odvaha hlavných aktérov rozhodnutých zmeniť stereotypy vtedajšej kinematografie. Hoci sa to nezdá, lebo miniséria je v detailoch nakrútená veľmi dôveryhodne, tak kostra deja je samozrejme fikcia. Pamätníci a nadšenci starých klasík si isto prídu na svoje, pretože tu odznie veľa známych mien a odkazov na rokmi overené skvosty. Napr. aj film Peg, ktorý sa partia okolo štúdia „Ace“ rozhodne stoj čo stoj dostať na strieborné plátno vychádza zo skutočného príbehu neúspešnej herečky Peg Entwistle. Tá po tom ako ju vystrihnú z filmu, kde mala zažiariť skočí zo slávneho nápisu Hollywood. Pomenia len pár detailov...napríklad ho premenujú na Meg, hlavnú rolu sa rozhodnú dať černošskej herečke, no a škandál je na svete.
Hollywood rieši ako hlavnú tému práve vzťah k menšinám, ktoré mali dlhé roky znevýhodnenú pozíciu. Ide o čisté zrkadlo doby a donúti diváka k zamysleniu, či sa tento neférový prístup už zmenil alebo je trend ignorovania rasových a sexuálnych menšín stále v kurze. Rovnako sa nevyhýba ani poukázaniu na sexuálnych predátorov alebo postaveniu žien v spoločnosti. Inakosť nebola v tom čase vôbec preferovaná a neexistovalo aby človek s inou farbou pleti získal hlavnú úlohu vo filme, nebodaj bol ocenený. Náklonnosť k rovnakému pohlaviu bola taktiež tabu, homosexuáli sa radšej skrývali, než by riskovali, že zažijú stopku pred kamerou. Samozrejme lascívne vzťahy zo strany producentov/režisérov k herečkám boli kapitolou samé o sebe. Veľa žien muselo doslova trpieť sexuálne vydieranie svojich nadriadených alebo nepadla klapka. Podobne sa ženám neodpúšťal ani úspech a neexistovalo aby sa montovali do biznisu. Kuchyňa je ich revírom a posteľ miestom na realizáciu. Bodka. Znie to ako z veľmi depresívnej a bezútešnej drámy, no pravda je opakom. Za minisériou stojí totiž ostrieľaný Ryan Murphy (Glee, American Horror Story) a ten vždy vedel ako osloviť masy. Všetko zlé je jasne ukázané, no na druhú stranu krásne zaobalené do vtipných a cynických momentov. Úloha arogantného agenta hviezd celkom sadla Jimovi Parsonsovi alias Sheldonovi. Komu vadí jeho silný divadelný prejav v iných snímkach, tak tu mu ho isto odpustí, pretože preafektovaná postava, ktorá má všade tie správne kontakty si žiada výrazného herca. Okrem Parsonsa ponúka Hollywood celú škálu výborných hercov, ale aj nováčikov. Casting sa isto vydaril a vôbec nevadí, že Murphy si znova na pľac dotiahol svoje osvedčené kone. Po vizuálnej stránke ide naozaj o veľkolepú výpravu, ktorú si hollywoodsky príbeh zaslúži. Mnoho scén je až presladených, no vďaka hercom a ich prevteleniu do postáv sa výrazne ľahšie odpúšťa vtieravé pozlátko. Čo asi málokto rozdýcha je posledná časť, pre ktorú názov „Koniec ako z Hollywoodu“ asi hovorí za všetko. Buď Murphyho šťastný príbeh prijmete alebo nie. Ja som ho zhltla aj s navijakom, lebo v týchto časoch nie je nič vďačnejšie ako poriadny a totálne nereálny happyend. Hodnotenie: 8/10 |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Vertigo 96: Prečo Snehulienka nahnevala divákov a má ju zmysel vidieť? Odporúčame
- Druhá séria Severance prekonala očakávania, predčila jednotku a stala sa najsledov
- Do kín prichádza novinka Stevena Soderbergha Operácia Black Bag s Cate Blanchett a
- Vysoko aktuálny pohľad na svet očami dalajlámu ponúkne film Múdrosť šťastia / Wisd
- Jason Statham opäť v kinách – akčný film Working Man mu napísal Sylvester Stallone
- Streamovacie novinky: Dying for Sex, MobLand, Architektúra ČSSR 58-89, Nosferatu,
- Mrazivý portrét Quisling – Posledné dni prichádza do kín. Ideálny titul na rozvíja
- Rozvláčnosť a scenáristické vajatanie robí z nového Williama Tella ťažko stráviteľ
- Novokain posúva hranice brutálnej akcie skoro až na úroveň videohier. Akčný Nobody
- Star Trek: Section 31 - jeden obrovský patetický gýč, ktorý sa tvári vážne, ale vy