CINEMA VS. PREMIERE

CINEMA VS. PREMIERE

článok



Titulná strana Cinemy 12/2003 zobrazovala Toma Cruisea vo filme Posledný samuraj. Titulka februárovej Cinemy opäť patrí Tomovi, tentoraz zobrazenom na veľmi umeleckej, civilnej fotografii. Premiere aj napriek päť hviezdičkovému ohodnoteniu filmu 21 gramov a štvor-hviezdičkového filmu mesiaca Big Fish, dala na titulku Toma Cruisea. Nie je to prvýkrát, čo tento problém rozoberám. Vysvetlením by mohla byť odpoveď na jeden z čitateľských dotazov v Cineme: "Není žádným pravidlem, že by na obálce měl být film měsíce (občas je diskutabilní, ktorý snímek tím filmem měsíce vlastně je). Na obálku sa prostě snažíme dávat upoutávky na nejzajímavější, nejatraktivnější nebo nejočekávanejší články, ktoré najdete uvnitř čísla. Při výběru jsme limitováni jen technickou kvalitou fotografii. Ne všechny jsou natolik dobré a kvalitní, aby se na titulní straně mohli objevit."

Cinema vs. Premiere Cinema vs. Premiere

Cinema sa vyvíja. Najmarkantnejšie sú rozdiely v rubrikách "dopisy" a "entertainment". Vrátila sa rubrika "Kdo, co a za kolik" a pribudli dve tabuľky "Film Charts". Listy v Cineme dostali priestor takmer na dvoch stranách, ale celkový dojem po prečítaní pôsobil ako že - čo vy čitatelia napíšete, to my zmeníme, aby sme vám vyšli čo najviac v ústrety. (Rubrika  "Prvé foto" mi pripadá zbytočná - Rušíme prvé foto, Rekordy z Guinnessovej knihy sú možno zbytočné - rubrika rekordy už z Cinemy zmizla.) V priestore pre DVD pribudli kolekcie. Clint Eastwood, Al Pacino, Humphrey Bogart. Inak zostalo všetko po starom.

Po starom, ale dobrom. Veľmi kvalitné spracovanie "legendy Charlieho Chaplina", najkrajšia pasáž z filmu Kráľ rybár v rubrike "Kult", vtipný článok z udeľovania Európskych filmových cien 2003, inšpirujúce rozprávanie Milana Šteindlera a "čtivé" reportáže z natáčania.

Rozhovorom venujem viac miesta. Vo februárovej Cineme sa ich nachádza päť. S Tomom Cruiseom ho robil Scott Orlin a je to úplne typický rozhovor, kde hviezda vychvaľuje svoj film. Dva robil pre Cinemu Tomáš Baldýnský. V oboch je cítiť veľkú úctu k osobnostiam ako Richard D. Zanuck a Albert Finney, ale hlavne pripravenosť. Presne vie, koľko má kto detí, v ktorých filmoch umrel, čo sa stalo v ktorom roku... Aj keď som sa chvíľami cítil ako blbec, že som nevedel, že Darryl F. Zannuck je zakladateľom 20th Century Fox, rozhovory som si prečítal niekoľkokrát a z celej Cinemy ma tieto dva zaujali najviac. Nezaostáva rozhovor Ondřeje Vosmíka s Peterom Weirom, aj keď portrét tohto režiséra vyšiel v decembrovom čísle. Vôbec mi nesadol spôsob akým Jaroslav Sedláček hovoril s Janom Hřebejkom. Je síce krásne, že si tí dvaja tykajú, ale pre mňa, ako čitateľa, je to celkom nepodstatné a každé "ti", "tě" a "š" mi vadilo. Američania napríklad nemajú vykanie, ale v prekladoch je vždy oficiálny spôsob komunikácie.

Cinema vs. Premiere Cinema vs. Premiere Cinema vs. Premiere

Súlad redaktorov je najlepšie vidieť v desiatom pokračovaní článku o mladých hercoch súčasnosti - "Next Generation" (ktorý po prehodení slov znie ako reklama na Pepsi). Článok sa číta ako jeden a pritom každý z autorov (okrem Sedláčka) spracoval jeden miniportrét. "Speciál - Být hercem v Čechách..." má na svedomí (opäť) Jaroslav Sedláček. Na dvoch stranách rozdelil hercov do viacerých skupín a nejde s ním nesúhlasiť. (Do marcového čísla sa pripravuje Speciál - Nebyť hercom na Slovensku. ;-))

Napriek všetkým Americkým veľkofilmom, v hodnotení Cinemy najlepšie obstáli Nórsky Kamoš a koprodukcia Nového Zélandu s Nemeckom Pán veľrýb. Veľká škoda je absencia recenzie filmu 21 gramov, ktorý sa už premieta a vzbudzuje priaznivé ohlasy. Na internetovej stránke dostal tento film od Michala Šobra 80% a môžete si tu prečítať aj celú recenziu.

To je presne to, čomu sa internetová stránka Premiere vyhýba. Kompletným recenziám. Aby som bol presnejší, novým recenziám. Napriek tomu sa dlhšie zdržíte na webe Premiere, ktorý je očiam a klikom lahodnejší.

Cinema vs. Premiere Cinema vs. Premiere Cinema vs. Premiere

Papierová Premiere neprichádza so žiadnou zásadnou zmenou. Obracia sa za dozvukmi Návratu kráľa článkom "25 věcí, ktoré jste určitě nevědeli o Pánovi prstenů". Názov je trošku zavádzajúci, pretože pravý fanúšik o väčšine z dvadsiatich piatich vecí vie zo sledovania bonusových DVD, ale určite každého fanúšika zaujme "Stručná história Pána prsteňov". Až osem stránok patrí veľkému článku Posledný samuraj, Ilona Francková pripravila portrét Noami Watts, Talentovaného pána Damona vyspovedal Pam Baker, Darek Šmíd spracoval filmové dvojičky, Barbora Šťastná vzdala hold podivínovi menom Tim Burton a Ivan Peška priblížil históriu kreslených postavičiek z Warner Bros. Aby Premiere zase nebola úplne komerčná, prináša článok Pan velryb Pavla Němce. Retro Pretty Woman patrí k tomu najlepšiemu, čo februárova Premiere prináša. Ten úplne najlepší článok sa nachádza na poslednej strane: The Mord of the Humor: Kameňák 3.

Veľká Premiere vyšla v Čechách aj s DVD Prci, prci prcičky za 195 Kč. Stál som v Čechách pred stánkom a v poslednej chvíli som si to rozmyslel. Snáď celkom nečakane príde DVD American Pie aj na Slovenský trh za nezmenenú cenu. Chcem tomu veriť.

 


autor Matej Oravec 10.2.2004
Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 16783
02 |
návšt. 7785
03 |
návšt. 5694
04 |
návšt. 5212
05 |
návšt. 4363
06 |
návšt. 3408
07 |
návšt. 3719
08 |
návšt. 3520
09 |
návšt. 1868
10 |
návšt. 1680
REBRÍČEK US
01 |
$26,0 mil.
02 |
$7,6 mil.
03 |
$6,8 mil.
04 |
$5,3 mil.
05 |
$5,0 mil.
06 |
$3,5 mil.
07 |
$3,2 mil.
08 |
$2,2 mil.
09 |
$2,2 mil.
10 |
$2,1 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.