15 KOMERČNÝCH PRODUKTOV VO FILME |
15 KOMERČNÝCH PRODUKTOV VO FILME |
Produkty svetovo známych značiek priamo vo filme. Dobrá reklama. Najvýraznejšia bola v našich kinách naposledy asi na jeseň minulého roka, kedy sa na plátne popíjal Heineken alebo v polovici tohto júla, kedy sa pracovalo pre Google. Portál britského magazínu Total Film zostavil rebrík 50 produktových umiestnení vo filme, my z neho pre vás vyberáme týchto 15.
Bullittov prípad (Bullitt, 1968)
Umiestnený produkt: Ford Mustang.
Ford Mustang GT390 Stevea McQueena je stredobodom pozornosti v jednej z najlepšie nakrútených automobilových naháňačiek vôbec. Mašina známej americkej značky ide v kopcoch San Francisca na plné obrátky takmer celých 10 filmových minút, čo pocítia najmä jej pneumatiky a naše uši.
Dopad na predaj: V roku 2001 uviedol Ford na trh špeciálny variant „Mustang Bullitt“. Predalo sa z neho 5 582 kusov.
The Italian Job (1969)
Umiestnený produkt: Mini Cooper.
Malé a štýlové farebné automobily neodmysliteľne patria k autonaháňačkám v tejto lúpežnej klasike.
Dopad na predaj: Podľa údajov BMW, tržby „Minis“ v roku uvedenia filmu vzrástli o 22 %.
Drsný Harry (Dirty Harry, 1971)
Umiestnený produkt: .44 Magnum.
Revolver Magnum 44 jednoznačne najviac preslávil Clint Eastwood v krimi sérii Drsný Harry. Pamätná je scéna, kedy Clint mieri zbraňou smerom dole na kameru a hovorí: „Viem o čom premýšľaš. Vystrelil 6 alebo iba 5 guliek? Aby som ti povedal pravdu, nie som si sám istý. Ale toto je Magnum 44, najsilnejšia ručná pištoľ na svete a pokojne ti rozstrelí tú tvoju hlavu. Takže sa musíš opýtať sám seba: Je dnes môj šťastný deň? Tak čo, je to tvoj šťastný deň, ty hajzel?“
Dopad na predaj: Neprekvapujúco, krátko po uvedení snímky zaznamenal revolver nárast predaja.
Bohovia sa museli zblázniť (The Gods Must Be Crazy, 1980)
Umiestnený produkt: Coca-Cola (tu je potrebné podčiarknuť, že tento globálne populárny nápoj mal neprehliadnuteľnú reklamu aj vo filmoch Superman II. či Blade Runner).
Celý príbeh sa točí okolo prázdnej fľaše Coca-Coly, ktorá jedného dňa spadne z nebies priamo do africkej púšte Kalahari. Tá spôsobuje miestnym ľudom a domorodcom iba nezhody a hádky. Lovec Xi sa preto rozhodne „boží dar“ vrátiť späť Bohom.
Dopad na predaj: Hoci fľaša Coca-Coly je vo filme prezentovaná ako zlá vec, pozitívny tón filmu nepoškodil dobré meno značky. Mimochodom, v apríli 1985 (teda päť rokov po filme) zmenila spoločnosť názov svojho nápoja z „Coca-Cola Classic“ na „New Coke“. Čo myslíte, mal na tom svoj podiel tento film? Najskôr asi nie. Tento marketingový ťah sa v konkurenčnom boji s Pepsi neujal a Coca-Cola sa vrátila k svojmu pôvodnému názvu už o tri mesiace na to.
Top Gun (1986)
Umiestnený produkt: Slnečné okuliare Ray-Ban Wayfarers.
Dopad na predaj: Nielenže v nich Tom Cruise vyzeral cool, ale spôsobil priam nákupnú horúčku po tomto „zboží“. Po tom, čo ich mal na očiach, okuliare Ray-Ban zaznamenali nárast predaja o 40 %.
Návrat do budúcnosti II. (Back To The Future Part II, 1989)
Umiestnený produkt: Nike Hyperdunk (Nike Air Mag).
Futuristické tenisky Martyho McFlya z roku 1989 sú jednoducho skvelé. A samoviazacie! Model inšpirovaný kultovou sci-fi komédiou uviedla spoločnosť Nike na trh prvýkrát až v júli 2008 (avšak bez automatizovaných šnúrok) a mnoho fanúšikov Zemeckisovej série tieto tenisky premenovalo na Air McFly.
Waynov svet (Wayne's World, 1992)
Umiestnené produkty: Pizza Hut, Doritos, Pepsi, Reebok.
Vychádzajúce televízne celebrity - Wayne (Mike Myers) a jeho parťák – si odvážne doberajú televízneho producenta. Sponzor si totiž v zmluve presadil ich účasť na reklame, čo je bizarnej dvojici proti vôli. V známej sekvencii sa Wayne postupne ironicky hlási k Pizza Hut, čipsom Doritos či k plechovke Pepsi.
Dopad na predaj: Neurčený, aj keď dopad na naše bránice značný.
Forrest Gump (1994)
Umiestnený produkt: Dr. Pepper.
Keďže bol zadarmo a Forrest nebol hladný, ale smädný, musel ich vypiť až 15!
Dopad na predaj: Neznámy. Avšak dopad na Forrestovu malú potrebu? Kritický.
Pulp Fiction (1994)
Spomenuté produkty: McDonald's (Quarter Pounder a Big Mac)
Slávny dialóg o fast foodoch medzi Johnom Travoltom a Samuelom L. Jacksonom, ktorému vládne téma francúzskeho názvu pre hamburger „štvrťlibrák“ (Quarter Pounder) - „Royal so syrom“ (A Royale with cheese).
Dopad na predaj: Spoločnosť McDonald's zažila svoj boom práve v 90tych rokoch minulého storočia, no nie je jasné, či s tým kultová tarantinovka a jej scenár má niečo spoločné.
Zlaté oko (GoldenEye, 1995)
Umiestnený produkt: Hodinky Omega.
Hodinky Jamesa Bonda. Omegy s laserom, ktorý okrem mnoho iného, dokáže napríklad prerezať podlahu vo vlaku.
Dopad na predaj: Po uvedení filmu obrat Omegy vzrástol o 35 %.
Deň nezávislosti (Independence Day, 1996)
Umiestnený produkt: Macintosh PowerBook.
Počítač Macintosh PowerBook Jeffa Goldbluma je údajne taký namakaný, že dokáže pomôcť zastaviť mimozemskú inváziu... ehm.
Dopad na predaj: Nedostupný.
Rivali (Happy Gilmore, 1996)
Umiestnený produkt: Subway.
Súťaživý účastník golfového turnaja Happy Gilmore (Adam Sander) potrebuje získať 50.000 $, aby pre svoju babičku získal späť jej dom. Upíše sa preto reklame na bagety Subway (v ktorej veľký sendvič odpáli golfovou palicou). Napokon za túto reklamu zinkasuje 270.000 $. Logo Subway kričí na diváka v príslušnej sekvencii takmer z každej strany.
Dopad na predaj: Neurčený.
Klub bitkárov (Fight Club, 1999)
Umiestnený produkt: IKEA.
Ako hovorí v úvode filmu Jack (Edward Norton), ako mnohí iní, aj on sa stal „otrokom“ ikeáckeho štýlu bývania. A počas vysedávania na toalete si namiesto pornografie listuje katalóg švédskej nábytkárskej firmy.
Dopad na predaj: Neurčený. Kultový počin však prišiel s fantastickým slovným spojením: „IKEA nesting instinct“ (IKEA – inštinkt domáceho hniezdenia).
Stroskotanec (Cast Away, 2000)
Umiestnené produkty: FedEx a Wilson.
Použitie volejbalovej lopty značky Wilson je naozaj skvelé! Tom Hanks vytvára z lopty vymyslenú, no o to dôležitejšiu príbehovú postavu: pána Wilsona. A to je to najkreatívnejšie: z produktu sa stáva postava a medzi hrdinom a „produktovou postavou“ vzniká silné puto.
Dopad na predaj: Neurčený, hoci by mohol vzniknúť nový model volejbalky na štýl Stroskotanca.
Stratené v preklade (Lost In Translation, 2003)
Umiestnený produkt: Whiskey Suntory.
Bill Murray hrá nešťastného príležitostného herca poslaného do Japonska, aby tu nakrútil reklamu na whiskey.
Dopad na predaj: Neznámy, hoci Suntory sa po premiére stala medzinárodne známou značkou. „Bola to pre nás skvelá propagácia,“ nechal sa počuť Masaki Morimoto, marketingový manažér.