Prekvapko od Marvelu |
Aprílové ťaženie Marvelu bolo pre štúdio na tento rok prioritou, zatiaľ čo Ant Mana sprevádzali problémy so scenárom, časté odkladačky a k tomu rozporuplné trailery. Vážny, či vtipný?
Scott Lang (Paul Rudd) je celkom chytrý zlodejíček, len keby často nekrútil basu. Kvôli dcére chce sekať dobrotu, no po nevydarenej vlámačke spája sily s vedcom Hankom Pymom (Michael Douglas), ktorý bol vyšachovaný z vlastnej spoločnosti. Snažil sa vytvoriť prototyp molekulárneho zmenšovača čohokoľvek a ten chce záporák Darren Cross (Corey Stoll) napodobniť. Scott musí využiť svoje kleptoschopnosti a zabrániť celosvetovej skaze (ako inak:). Jop, na marvelovky sa nechodí dumať o imortalite chrústa, i keď pri Ant-Manovi by ste si mohli pred sálou zaspomínať aspoň na mravčí animák z ’98-eho. Ďalšia inštalácia do tohto univerza nám predstavuje hrdinu, ktorý s pomocou stoviek nohatých (a aj okrídlených) vojakov prispieva k spoločenskému poriadku. KINEMAVIDEO3382. Aprílové ťaženie Marvelu bolo pre štúdio na tento rok prioritou, zatiaľ čo Ant-Mana sprevádzali problémy so scenárom, časté odkladačky a k tomu rozporuplné trailery. Vážny, či vtipný? Nikto s určitosťou nevedel kam to speje. Pritom mal tento zatracovaný projekt veľmi nápaditý a doslova minimalistický marketing. Stačí sa len prekonať a rovná čiara do kina. Prídete na to, že Ant Man je nápaditý ako jeho marketing. A navyše aj extrémne zábavný. Ukážme prstom na Edgara Wrighta a Joe Cornisha, ktorí po vyhodení z projektu zanechali za sebou britským humorom nabitý scenár. A ten po úpravách ďalších dvoch scenáristov nakrútil Peyton Reed (Yes Man). Pôvodná stopa však zostala, aj keď škoda že nie taká výrazná. Až na jednu vizuálnu filozofiu, pripomínajúcu úvahy o strome života ide o rýdzu komédiu, ktorá sa však kombinuje s akčným heist filmom a prvkami sci-fi. Máme cieľ, montuje sa plán krádeže a popritom je bavendo a technický pokec. Samozrejme sa vám dostane klasickej porcie rodinných záležitostí (Scott & dcéra, Pym vs. dcéra), napájačky na Avengerské univerzum a dáka povinná vata. Ide viac o osobné dejové línie – Scott chce späť ideu slobody, Pym zachovať unikátnosť svojho vynálezu. Spája sa s tým záchrana sveta, respektíve lokálnejšie zabránenie globálneho stretu dobra so zlom. Nižšie ciele podporuje aj charakter Crossa, ktorý nevidí nič väčšie než peniaze (a ešte Pymove uznanie). Aj tak túžite len po jednom – mikroskopickej akcii. Už pri prvom predstavení možností obleku Ant-Mana vo vani a následne v tanečnom klube je vidno vizuálnu nápaditosť, skvelú rapid montáž a až dychberúcu hru s CGI, ktorá vôbec neprekáža. Práve naopak, pýtate čoraz viac. Preto sa bude pri voľnejších scénach škrípať zubami, nech rýchlo prejdú, aj keď sú tie sci-fi dialógy zaujímavé. Akcia sa spája s vtipom (vláčik, megamravec), čo znamená ultimátnu zábavu a keďže nič z dejovej línie výrazne nevytŕča, môžete sa koncentrovať na filmovú zábavu. Prerastené mravce sú síce v mikroscénach troška strašidelné, ale nebojte, nevyskočia z plátna. Lupu teda nechajte doma, v kine aj tak nesvieti slnko. Legendary Meliško (nech je mu hruda ľahká) by si však v kine z chuti ponadával. Mikrokozmos v podstate pripomína klasiku Miláčik, zmenšil som deti, pri ktorej hráte pár misií izbovej stratégie Army Men RTS. A to všetko v cynickom šate, kde aj paralelu na wehrmacht beriete s humorom. Najväčšiu porciu vtipov predvádza Michael Peňa, ktorý si kradne pre seba každú scénu (vo filme postavenom na lúpeži). Hláškuje, jazyk má správne podrezaný a jeho detaily pri vysvetľovaní sú direktom na bránicu (plus výborne a znova nápadito nasnímané). Občasné opakovanie vtipných sekvencií v tomto prípade znamená ešte viac smiechu. Rudda si pri vážnej úlohe neviem veľmi predstaviť, no keďže sme pri polokomédii, niet o čom. CGI práca na omladenom Michaelovi Douglasovi je o chlp lepšia než Arnold v Terminátorovi Genisys a postarší Douglas ide výborné mentorské husle vedca, zlomeného životom. Nie som skalným fanúšikom celého univerza, ale tu ide o jednu z tých najlepších sóloviek. Odľahčených a schopných naladiť vás na dobrú náladu. Možno práve preto, že vo výsledku najmenej pripomína marvelovku a vyzerá skôr ako iné filmy Edgara Wrighta. Ani jeho vyhadzov a doplnenie scenára o melodrámu nezabránili vzniku mimoriadne vtipného filmu. Hodnotenie: 8/10 |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Otázka budúcnosti, Dahomey, Gladiátor 2, Hranica prežitia. Podcast Vertigo
- Kiná sa o mesiac ponoria do bojov v Stredozemi – na plátna príde Pán prsteňov: Voj
- Skylink uvádza filmovú sériu Paris Has Fallen a premiéru nového seriálu Pád Paríža
- Na Disney+ prichádza nový pôvodný dramatický seriál Raj
- Krehkosť a intimita Ženy z...
- Slovenská kultúrna pochodeň sa rozhorí na výročie Nežnej revolúcie. Z Humenného po
- Do kín mieri drsná komédia Na plech v réžii rapera Řezníka
- Na DAFilms.sk si môžete pozrieť tri filmy Agnieszky Holland, ktorá je spätá s praž
- Kino Lumiere uvedie v cykle Music & Film kultový film Zamatová extáza / Velvet Gol
- Film o československej architektúre a jej tvorcoch príde do kín už v októbri - Arc