LETS DANCE: REVOLUTIONS

LETS DANCE: REVOLUTIONS

5.0

Filmová recenzia



Tanečné filmy ako Let’s Dance/Step Up si už vytvorili priam nový subžáner s vlastnými pravidlami. Ísť šiesty raz takmer na rovnaký film za šesť rokov (4x Step Up, 2x Street Dance) a stále sa naň vo vnútri tešiť i hľadať v ňom stále niečo nevidené, si žiada odhodlanie. No aj po mizernom zážitku z májového Street Dance 2 ho mám – a štvrtý Step Up mi ho neberie, naopak.

Ale poďme na tie ingrediencie. Hlavní hrdinovia oboch pohlaví. On – spoluzakladateľ a špičkový pouličný tanečník zoskupenia The Mob, v civile čašník. Po šichtách i večeroch sa venuje tvorbe a vystúpeniam svojej crew, aby získali najväčšie množstvo klikov na internete a 100 000 dolárov. Ona – dcéra bossa veľkej stavebnej firmy, ktorý sa rozhodne zbúrať a nanovo budovať súčasné pobrežie Miami do parádneho komplexu. Stretnú sa na nevinnej párty, pričom ona dostáva od tatu ultimátum, že buď sa stane profesionálnou tanečníčkou alebo nastúpi do jeho firmy. On jej môže pomôcť, ona preňho predstavuje skôr riziko, ale citom a tancu nerozkážeš.

Od prvého Step Up (ktorý má v mojich očiach sotva 5/10. ale je to dobrý film) ubehlo šesť rokov, no pravidlá žánru sa vôbec nemenia. Existuje veľmi málo diferenciátorov, ktoré majú tieto filmy pri porovnaní. Na jednej strane hrdinov a cestu, ktorú si k sebe hľadajú. Štvorka Step Up dostala chlapa, ktorý nie je neznesiteľný majster sveta ako kolega zo Street Dance 2, no stále zapadá do škatuľky klonovaných krásavcov v tielku i šiltovke, ktorý toporne hrá, ale keď začne tancovať, je sa na čo pozerať. Ženská hrdinka náramne pripomínajúca jednu mladučkú slovenskú moderátorku (akurát v čiernovlasej verzii) vychádza lepšie. Nie úplna femme fatale, skôr slušná, civilná a nosí so sebou typický filmový sen, ktorý sa ťažšie plní s takým mocným tatkom. Ich chémia je dobrá, a nie odzbrojujúca. Na typický romantický duet, ktorý už k sérii neodmysliteľne patrí, však stačí.

Lets Dance: Revolutions Lets Dance: Revolutions

Druhým diferenciátorom je ľahký dej. Jednotka krásne načrtla sociálne rozdiely, dvojka rada opakovala, v trojke sa začali plniť moderné sny. Štvrtý diel si berie väčšie ambície – tanec má byť nielen potešenie a honba za prachmi či sponzorom (hoci Nike v záverečnej scéne padne vhod), je postupne využitý už ako komunikačné posolstvo mestskej štvrte voči zlému developerovi. Tento moment vás prinúti zamyslieť sa nad putovaním série i žánru. Očividne je základná dejová kostra ohlodaná natoľko, že scenáristi sa pachtia za podstatne nereálnejšími cieľmi a začínajú vešať také rozprávkové motívy. Je to krok, ktorý má presvedčil o tom, že séria sa ešte neparoduje sama, ale už ju rozhodne netreba brať vážne ako možno prvý diel. A že má možno väčšiu staminu ako Saw.

Napokon treba posúdiť tanečné scény, kvôli ktorým príde aj tak do kina väčšina divákov. Minulé diely Step Up (nevyhnuteľne aj Street Dance) začali kombinovať po pekne načrtnutej jednotke rôzne, pomaly až bizarné kombinácie štýlov (viď. nie príliš zvládnutá salsa v Street Dance 2). Je fajn vidieť, že pouličný tanec či break dance stále vedú, ale štvrtý Step Up treba pochváliť za dva kroky. Po prvé, ignoruje vyslovene nútené kombinácie (takže aj hrdinka síce tancuje inak v The Mob a inak v tanečnej škole, no netreba sledovať jej silený prerod).

Lets Dance: Revolutions Lets Dance: Revolutions

Po druhé, ani The Mob nie je jednostranne zameraný a prešaltuje aj na tanec iných rytmov ako toľko sprofanovaný dub step posledných rokov. A ako notorického fanúšika žánru ma prekvapilo, že sa tu netočí toľko na hlavách ako inokedy. No vážne, s výnimkou prvej scény, ktorá má najbližšie k samoparódii, kedy vylezie celý autopark „from da hood“ a začne sa natriasať na hlavnej Miami avenue, sa môžete tešiť na celkom zaujímavé tanečné scény – minimálne galéria či reštika zanechali dobrý dojem. A aj finále je celkom solídne vygradované, aj keď taký špeciálny efekt neobsahuje. Ale vystúpia tam niektorí tanečníci z minulých dielov, čo je zrejme jediný spoj s minulým dielmi. Inak by som si pomyslel, že toto už nie je regulárny, ale vedľajší diel.

Na záver pochválim kameru, vďaka ktorej vynikne 3D i nejedna tanečná scéna a poviem vám fajn diel. Len Miami je za jeden diel vyčerpané, takže treba opäť vymeniť mesto v roku 2014...


autor Michal Korec 1.9.2012
Kinema
5.0
Metascore
4.3
Diváci
-
Ohodnotiť

Žner: Dráma/Muzikál
Minutáž˝: 99 min
Krajina: USA
Rok výroby: 2012

Premiéra: 27.7. 2012
Premiéra SK: 30.8. 2012
Meno:
ODOSLAŤ
:)
Metascore
4.3
Diváci
-
Ohodnotiť

Žáner: Dráma/Muzikál
Minutáż˝: 99 min
Krajina: USA
Rok výroby: 2012

Premiéra: 27.7. 2012
Premiéra SK: 30.8. 2012
0 z 10
0 z 10
4 z 10
NAJČÍTANEŠIE
|LÓVE 2
4
hodnotenie 4/10
|PREZIDENTKA
1
hodnotenie 8/10
|GLADIÁTOR II
2
hodnotenie 6/10
|ANORA
2
hodnotenie 9/10
|TATAMI
0
hodnotenie 9/10
|KONKLÁVE
0
hodnotenie 8/10
|ÚSMEV 2
1
hodnotenie 6/10
|RED ONE
0
hodnotenie 6/10
|VENOM: POSLEDNÝ TANEC
1
hodnotenie 6/10
|TEÓRIA VŠETKÉHO
0
hodnotenie 7/10
FILMOVÉ NOVINKY
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 16783
02 |
návšt. 7785
03 |
návšt. 5694
04 |
návšt. 5212
05 |
návšt. 4363
06 |
návšt. 3408
07 |
návšt. 3719
08 |
návšt. 3520
09 |
návšt. 1868
10 |
návšt. 1680
REBRÍČEK US
01 |
$26,0 mil.
02 |
$7,6 mil.
03 |
$6,8 mil.
04 |
$5,3 mil.
05 |
$5,0 mil.
06 |
$3,5 mil.
07 |
$3,2 mil.
08 |
$2,2 mil.
09 |
$2,2 mil.
10 |
$2,1 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.