Filmová škola - ako rozprávať film bez diálogov len kamerou, hercami a hudbou |
Filmy noir sú okrem mnohých iných špecifík povestné aj svojimi cynickými a drsnými slovnými prestrelkami...
Filmy noir sú okrem mnohých iných špecifík povestné aj svojimi cynickými a drsnými slovnými prestrelkami. Môže preto existovať noir bez akýchkoľvek replík a dialógov? Áno. A na tú dobu ide rozhodne o experiment! Zlodej (The Thief, 1952) s Rayom Millandom ako zamestnancom Komisie pre atómovú energiu je síce kvapku chladný a realistický, ale stále s dostatkom noirovo štylizovaných momentov: máme tu expresívne nasvietené a kamerovo stiesňujúce scény v malom byte, zvádzanie atraktívnou susedou s detailmi na jej (dobové) ženské zbrane, prechádzku neónovými, nočnými ulicami New Yorku či hrdinovu pôsobivú nočnú moru. Absencia hovoreného slova pritom nie je samoúčelná; zmysluplne korešponduje so samotou hlavnej postavy (ktorá pripomenie Genea Hackmana z Rozhovoru), špionážnou témou a zápletkou predávania tajných materiálov. Určite odporúčame a pripájame odkaz na celý film. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Čakáte na pokračovanie seriálu The Last of Us? Videli sme ho celé. V novej epizóde
- Streamovacie novinky: Black Mirror 7, The Handmaid's Tale 6, Maria, Moonrise, The
- Slovensko – česko – talianska koprodukčná snímka Karavan bude mať svoju premiéru v
- Alenka a zázrak z cudzej krajiny: Dokumentárny film o tom, čo znamená vzoprieť sa
- Päťminútová ukážka filmu Superman je vonku – vidíme v nej superpsa, roboty i množs
- Niektoré ticho je nenápadné, iné ohlušujúce. Do kín prichádza dráma Julie mlčí / J
- SkyShowtime predstavuje oficiálny trailer a dátum premiéry dlho očakávaného dramat
- Národnú filmovú cenu Slnko v sieti za Výnimočný prínos slovenskej audiovizuálnej k
- Nominované filmy na Národné filmové ceny Slnko v sieti môžu diváčky a diváci vidie
- Austrálsky horor Vráť mi ju! / Bring Her Back ukazuje, čo všetko je matka schopná