Malé-veľké prekvapenie zo Star Wars sveta? Star Wars Squadrons

Jednou z mojich prvých intenzívnych filmových spomienok je určite útok na prvú Hviezdu smrti v Star Wars: A New Hope...

pridal sector.sk 11.10.2020 o 18:18
Malé-veľké prekvapenie zo Star Wars sveta? Star Wars Squadrons


Jednou z mojich prvých intenzívnych filmových spomienok je určite útok na prvú Hviezdu smrti v Star Wars: A New Hope. Kazetu som mal z požičovne doma nespočetne veľakrát a moment, kedy Luke použije Silu na to, aby stanicu zničil, sa mi asi navždy vryl do pamäte. Takže mi napríklad prekážajú tie nezmysly, čo tam neskôr Lucas začal dopĺňať a podobne. Taktiež som ale vždy vyhľadával aj herné zážitky, ktoré by sa tomuto priblížili. Dokázala to napríklad X-Wing séria s perfektnou (a bohužiaľ aj poslednou) časťou Alliance. Užíval som si hlavne fenomenálny Rogue Squadron. Bohužiaľ, s príchodom prequel trilógie pomaly záujem o letecké simulátory aj arkády zo Star Wars sveta opadol a to trvalo až doteraz.

Od EA už veľmi nečakáme hry, ktoré by sa vymykali nejakým tabuľkám o predpokladanom zisku. O to príjemnejším prekvapením bolo predstavenie Star Wars Squadrons, ktoré akoby vzniklo u úplne iného vydavateľa – nižšia cena, žiadne DLC, žiadne mikrotransakcie. Jednoducho kompletný zážitok hneď v deň vydania, ktorý vám poskytne singleplayerovú kampaň, kooperáciu proti AI a hlavne online multiplayer. Navyše naozaj za nejakých 35-40 eur v dobe, keď nám vydavatelia dvíhajú ceny hier až na 80 eur. Až som si musel pozrieť celé záverečné tituly a naozaj to vydáva EA, pričom na hre pracovali štúdiá Motive, DICE a BioWare.

A to nie je všetko. Hra ani nie je nejaká masovka, ku ktorej môže okamžite skočiť každý hráč Fortnite a ihneď sa bude pohybovať na čele rebríčkov. Squadrons istým spôsobom pripomína hry, aké tu už roky nemáme – bez vypočítavosti, bez zbytočného bordelu. Je len o tom, že niekto v štúdiu chcel spraviť kvalitnú leteckú akciu a aj keď to nevyšlo po každej stránke úplne dokonale, teraz to máme tu a to lietanie si môžeme naplno užiť.

Začnem tým najjednoduchším – príbehom. Áno, je v tom skrytý náznak toho, aký príbeh tu vlastne nájdete. Ale autorov musím pochváliť za to, v akom kontexte príbeh rozprávajú. Začína to síce zničením Alderaanu, ale jadro sa začína po epizóde VI. Jej posledné scény na mesiaci Endor nám naznačovali, že stačilo zničiť ďalšiu stanicu, Impérium padlo a všetci žili šťastne, až kým nepomreli. Ibaže by nie. Impérium ovládal celú galaxiu, od stredu až po najvzdialenejšie okraje. Chvíľu potrvá, kým niečo také skutočne padne.

A práve o tom hra je. Zapadá do konceptu ďalších Star Wars diel, či už starších v rámci expanded universe, alebo aj novších, ktoré patria do kánonu, ktoré rozoberajú vznik Novej republiky a skutočný pád Impéria, ktoré v rôznych kútoch galaxie ešte stále urputne bojovalo o svoju existenciu. Na príbeh nazeráte z pohľadu pilota dvoch letiek – jednej na strane Impéria, druhej na strane Republiky. Svojich pilotov si vytvoríte od základov a prejdete celkovo 14 misií, počas ktorých stretnete niektoré už známe postavy, ale spoznáte aj úplne nové. Misie si nevyberáte, hra vám ich dávkuje tak, ako to potrebuje dej.

Viac na sector.sk





Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 16783
02 |
návšt. 7785
03 |
návšt. 5694
04 |
návšt. 5212
05 |
návšt. 4363
06 |
návšt. 3408
07 |
návšt. 3719
08 |
návšt. 3520
09 |
návšt. 1868
10 |
návšt. 1680
REBRÍČEK US
01 |
$26,0 mil.
02 |
$7,6 mil.
03 |
$6,8 mil.
04 |
$5,3 mil.
05 |
$5,0 mil.
06 |
$3,5 mil.
07 |
$3,2 mil.
08 |
$2,2 mil.
09 |
$2,2 mil.
10 |
$2,1 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.