AFTER: BOZK |
AFTER: BOZK |
Tessa (Josephine Langford) ide na výšku, Noah (Dylan Arnold) ju doma verne bude čakať. Mladej slečne však učaruje fešák Harding (Hero Fiennes-Tiffin). Čo sa stane po prvej puse, nik netuší. Hlavne divák pevne verí, čo za zázrak sa medzi mladými zaľúbencami udeje. Podľa knižného bestselleru Anny Todd After sa v rovnomennom filme Jenny Gage, bohužiaľ, neudeje ABSOLÚTNE NIČ...
Sranda, kam až dokáže totálna nevynaliezavosť po každej filmárskej stránke zájsť. Škoda, že divák musí zaplatiť za to, aby sa presvedčil, že tento film to skutočne dotiahol až na filmové plátno. Po Wiseauovom The Room z roku 2003 tu máme čerstvého ašpiranta na skultovenie ďalšej romantickej drámy. Presne v intenciách očarujúceho nezvládnutia látky vo vedení postáv, v tvorbe dialógov, vo výstavbe príbehu či pri budovaní napätia.
After: Bozk sa vyvíja absolútne predvídateľne, akoby bol predpísaným inštruktážnym filmom pre tínedžerov. Tí by sa v školských laviciach nudili, tu sa však môžu ich rodičia spravodlivo rozhorčiť, že ratolesť za výučbu mastno zaplatí a nemá z toho žiaden zábavný pôžitok. Samozrejme, pokiaľ sa ako väčšina väznených divákov zhruba v polovici filmu neprepne do módu, že ono je to zábava – vytvoriť si vlastnú nadstavbu nad sledovanou hlúposťou a začať sa rehotať na predostrenom materiáli.
Tessa sa vlečie internátnym životom ako jalové teľa. Sem-tam si uchlipne, sem-tam s Hardingom pobozká, poobchytkávajú sa predpísanou formou, až, čuduj sa svete, sú do seba po uši zaľúbení, zdieľajú spoločný domov, spoločný pokrm, spoločnú vaňu... Je úplne jedno, že okrem šteklivého obchytkávania a nekonečného oblizovania sa nevidno vzájomnú žiadnu spriaznenosť. O to ale predsa nejde, čo iné by mali mať spoločné v societe opiercingovaných, prefarbených a obtetovaných študentov vôkol, ktorí sa, mimochodom, takisto len pusinkujú, oblápajú a nasávajú.
Inštruktáž After: Bozk dáva jasne najavo, že chľastať sa nemá a na sex si treba počkať, najlepšie v spoločnosti „červenej knižnice“, ktorá sa, odležaná vekmi, stala uznávanou klasikou. Staré hodnoty sprítomníme napríklad takou Selenou Gomez a životný údel doplníme ťažkým detstvom s alkoholickým otcom (Peter Gallagher), prípadne matkou-samoživiteľkou (Selma Blair). V scenári Susan McMartin nesmie chýbať ani apel na dôležitosť vzdelania, na ktoré nemožno pri všetkej tej hormonálnej rozhodenosti zabúdať, lebo mamička už zaň nezaplatí ani cent.
Možno Anna Todd svojou knihou oslovila masy -násťročných, no Jenny Gage ich aktuálnou filmovou adaptáciou šialene unudí. Pozoruhodne sa tam nič nedeje a jediný vlažný dejový zvrat nikoho neprekvapí. Každá postava si ide vo svojich koľajách, občas sa atraktívnejšie (či príšerne staromódne) nahodí, doplní divákove znalosti o farebných prelivoch na hlave a ukáže, kde všade sa dá ešte potetovať. After: Bozk ale výborne plní svoje výchovné poslanie a, samozrejme, aj príležitosť zaradiť sa ku kultovým brakom podobne ako The Room.
After (USA, 2019, 106 min.)
Réžia: Jenny Gage. Scenár: Susan McMartin, Anna Todd. Hrajú: Hero Fiennes Tiffin, Selma Blair, Josephine Langford, Meadow Williams, Samuel Larsen, Inanna Sarkis ...