BLOKBASTER, PREMIERE, CINEMA |
BLOKBASTER, PREMIERE, CINEMA |
Rozlúčili sme sa s októbrom, a november nám opäť nadelil tri filmové časopisy. Dva české, jeden slovenský. Ale to pre vás už nie je žiadna novinka.
Znovu sa pozerám na všetky obálky a ako prvé siaham po Premiere. Mám slabosť na kreslené filmy a na Rodinku úžasných sa teším až slintám. Matt Damon na obálke Blokbasteru je jeden z mojich obľúbených hercov, a hneď začínam pátrať, v akom novembrovom filme sa tento skvelý herec objaví. Nenachádzam odpoveď ani po prelistovaní časopisu. Možno je to portrét, ktorý sa nevošiel do minulého čísla k Bournovej identite, alebo predvoj k Dannyho dvanástke. Snažím sa prečítať meno herca, ktorý je tento mesiac ako legenda. Prvé štyri písmena z mena Connery sú nečitateľné. A ako tak porovnávam Blokbaster s Premiere vynára sa otázka, či čiary deliace jednotlivé palcové titulky musia byť tak strašne dlhé, či by nestačilo len tak ako to má Premiere. Cinema sa odela do ružovej farby s fotografiou z filmu Bridget Jonesová: S rozumom v koncoch, ktorá vyvoláva úsmev a očakávania, či sa dvojka vyrovná jednotke. Naviac na území Českej republiky dostať novembrovú Cinemu aj s popcornom v sáčku.
Filmových premiér je rovnako ako minulý mesiac - požehnane. Ale len málo je tých, ktoré sa dajú označiť za nadpriemerné. Čím viac je filmov, tým menší priestor dostávajú ostatné články k filmom. Ak v Blokbasteri nepočítame portréty (Matt Damon, Renée Zellweger, Sean Connery), stále sekcie (bulvár, novinky, Bruno, My redaktori, trailermánia, csfd.cz, Slovenský film, ...A čo doma?, program) ostávane nám jeden rozhovor a Háveď z vesmíru. Z rozhovoru som sa dozvedel akurát to, že Viktor si siahol na dno svojich síl na Ďalekom východe a v rôznych kútoch sveta stretáva starých známych, a z článku Ďura Červenáka si pamätám len toľko, že vymenoval naozaj všetky príšery, ktoré prešli nielen filmovým plátnom. Jediná vec, ktorú stále u Blokbasteru neviem pochopiť sú obrázky. Na stránke, kde sa píše o filmoch Mars útočí!, Deň nezávislosti, Znamenia, Critters alebo napríklad Hviezdna pechota sa nachádzajú obrázky z filmov Muži v čiernom a Votrelec vs Predátor. A to som si vybral náhodnú stranu. V tiráži je pod DTP a grafickou úpravou podpísaný Peter Takács (minulý mesiac tam bol ešte spolu so Zuzanou Klučárovou), ale žiadnu zmenu k lepšiemu voľným okom nevidno.
Absolútnym protikladom v grafike proti Blokbasteru je Premiere, ktorá sa napríklad v článku "Souboj titánu" maximálne vyhrá s netypickým tvarom fotografii, v článku Na pokraji slávy k rámčekom hercov pridá predierkovanú guličku a v pravom dolnom rohu kúsok akoby "odždibne", inde sú použité len ilustrácie (Můj nejmilejší brak), v Retre sa medzi tromi písanými stĺpcami objaví kúsok voľného miesta, úvodná dvojstrana článku Útok z hlubin nie je preplácaná ako dvojstrana v Blokbasteri - V Malajzii pľujete krv (mimochodom v Blokbasteri pľujú krv bez mäkčeňu). Menej je niekedy viac. Z pera Barbory Šťastnej sa o príprave Úžasňákových dozviete úplne všetko. A naviac sú tu ešte Zimné filmové trháky. Za miniverziu Premiere za smiešnych 39 korún už nemôžete dostať viac. Vlastne môžete. Ak by vám nestačili osobnosti, ktoré prezradili svoj brak, na internetových stránka www.premiere.cz si máte možnosť prečítať najmilšie braky aj niektorých členov redakcie. Stránka mesačníka Premiere je jediná, ktorá sa neustále obnovuje a ponúka aj niečo naviac.
Za Cinemu sa platí 149 korún a to je slušný peniaz za časopis. Za čo túto sumu zaplatíte? Hlavne za legendu Superman, za ktorú odo mňa dostáva Ondřej Vosmík medailu za najlepší článok mesiaca. Druhá časť Cinemáckeho speciálu- Ve znamení pláště a dýky, za ktorou stojí Michal Šobr tiež napovedá, že Cinema by mala byť v poličke každého filmového fanúšika. Alena Prokopová pripravila Tému mesiaca - Kupředu do minulosti v súvislosti s nasadením filmu Svet zajtrajška (premiéra v SR 3. 2. 2005). Rozhovory s Jude Lawom (mimochodom tiež dvojstrana, z ktorej by si Blokbaster mohol vziať príklad) Ivanom Trojanom, Vojtechom Kotekom, Erikou Hníkovou a Hughom Grantom (Len jedno malé g urobí z obyčajnej strany umenie. Zato Matt Damon v Blokbasteri v tmavomodrom rámčeku a modrým písmom je takmer nečitateľný.) ponúkajú obraz herca a ťažko im niečo vyčítať. A ešte okrem recenzií portrét Rennyho Harlina Aleny Prokopovej a produkčnej spoločnosti Working Title Ivy Hejlíčkovej. 149 korún je veľa, ale kto má v polici tak ako ja už 163 zošitov, ten tak ľahko Cinemu kupovať neprestane.
Znovu z tohto článku vychádza najhoršie Blokbaster, ale ja neprestávam dúfať, že desiate číslo prinesie zmenu ako hrom a všetci sa z toho budeme tešiť.