PREVIEW: FANTÓM OPERY |
PREVIEW: FANTÓM OPERY |
Hlas ju volá. Z temných kútov Opery, ktorá je teraz domovom mladučkej zboristky Christine Daaé (Emmy Rosssum) povzbudzuje jej mimoriadny talent. Len učiteľka baletu, pani Giryová (Miranda Richardson) vie, že Christinin tajomný "anjel hudby" je vlastne Fantóm (Gerard Butler), znetvorený hudobný génius, ktorý prechádza divadelnými katakombami a desí členov súboru. Temperamentná diva La Carlotta (Minnie Driver) nahnevane odíde uprostred kostýmovej skúšky na najnovšiu inscenáciu. Divadelným šéfom neostáva nič iné, než do svetiel reflektorov postaviť Christine.
Jej výkon uchváti divákov na premiére i Fantóma. Ten sa rozhodne spraviť zo svojej obľúbenkyne opernú hviezdu. Nie je však jediným mužom, ktorý je mladou sopranistkou nadšený. Christine začne onedlho dvoriť bohatý divadelný mecenáš, vikomt Raoul de Chagny (Patrick Wilson).
I keď je Christine svojím charizmatickým radcom očarená, nepopierateľne ju priťahuje i švihácky Raoul. To Fantóma mučí. Pri dramatickom crescende neovládateľné vášne - zúrivá žiarlivosť i spaľujúca láska- môžu všetkých troch priviesť k bodu, z ktorého niet návratu.
Fantóm opery podľa románu Gastona Lerouxa zarobil v divadelnej i filmovej podobe po celom svete cez 3,2 miliardy dolárov. Predalo sa viac než 40 miliónov nosičov pôvodného albumu The Phantom of the Opera, ktorý sa tak stal najpredávanejším albumom všetkých čias. Jeho strhujúce melódie a citlivá hudba získali producentovi a skladateľovi Andrew Lloydovi Webberovi a jeho spolupracovníkom mnohé ocenenia a pocty.
OSOBY A OBSADENIE
Pre režiséra Joela Schumachera a producenta - skladateľa Andrew Lloyda Webbera znamenalo obsadenie ich filmovej verzie "Fantóma Opery" veľmi ťažkú úlohu.
Schumacher tento film považoval za sexi mladý milostný príbeh a do hlavných úloh obsadil nových hercov. To platí hlavne pre obsadenie Christine, naivnej osirelej mladej dievčiny, ktorá verí, že Fantómov hlas, volajúci ju zo zákutia Operného domu je "Anjel hudby", ktorého jej posiela jej mŕtvy otec.
"Krása tejto postavy spočíva v jej nevine, v jej závislosti na otcovi a v jej presvedčení, že Fantóm je možno jeho predstaviteľ zo záhrobia," hovorí Schumacher. "Potrebovali sme nájsť mladú ženu, ktorá by stelesňovala nevinnú mladosť, túžbu a zároveň sme museli nájsť dvoch mimoriadne charizmatických hercov, aby zahrali dvoch mužov, medzi ktorými sa ona zmieta."
"Jednou z Joelových silných stránok je schopnosť nachádzať mladých talentovaných hercov, ktorí sú na začiatku svojej kariéry," hovorí Andrew Lloyd Webber, ktorý zveril proces obsadzovania Schumacherovi. "Zásadne sme chceli nájsť ľudí, ktorí naozaj vedia spievať" dodáva, "pretože pieseň sa prelína celým filmom."
Dej sa odohráva v Paríži v roku 1870. "Fantóm Opery" rozpráva príbeh o znetvorenom hudobnom géniovi, ktorý desí obyvateľov mestského premiérového operného domu Opéra Populaire. Keď sa Fantóm osudovo zamiluje do Christiny, rozhodne sa vytvoriť novú hviezdu pre túto operu. Mladú sopranistku, u ktorej podporuje jej mimoriadny talent. Úloha eponymického Fantóma si vyžadovala charizmatického herca.
Filmári našli množstvo požadovaných vlastností v Gerardovi Butlerovi, ktorý je americkému publiku známy z filmu "Lara Croft: The Cradle of Life". "Gerry Butler má krásny rockový tenor," schváli ho Lloyd Webber.
"Videl som ho v "Draculovi 2000" a mal tak skvelý filmový prejav, že som sa s ním chcel spoznať," hovorí Schumacher. "Je výborný herec a ja som vedel, že by vytvoril jedinečného Fantóma."
V okamihu, kedy Schumacher prvýkrát oslovil Butlera s úmyslom obsadiť ho do tejto úlohy, Butler ešte nepoznal divadelnú produkciu. Prvýkrát si vypočul pôvodnú nahrávku a prečítal si scenár. "Zobralo ma to. Na konci scenára, mi tiekli slzy po tvári," hovorí herec, ktorý potom Fantóma s jeho vášňami, s jeho túžbami a s jeho majstrovstvom, ako aj s jeho celoživotnou bolesťou a izoláciou stvárnil.
"Myslím, že pre toto je Fantóm také silné dielo, pretože ľudia sa stotožnia s jeho bolesťou," uvažuje Butler. "Čím ste starší, tým väčšiu batožinu v živote nesiete - veci, ktoré si chránite, veci, kde sa bojíte, že ak ich ukážete svetu, svet vás označí za odpudivých a škaredých."
Butler, v príprave na konkurz pre Lloyda Webbera tajne chodil na hodiny spevu a skúšal s režisérom Fantóma Simonom Lee. Butler spomína na okamih pravdy: "Naraz stojím pred Andrew Lloydom Webberom v jeho dome. Simon hral na piano, pripomínal mi, aby som dýchal a mňa napadlo, mám zaspievať pre tohto skladateľa "Music of the Night", jednu z najznámejších skladieb všetkých dôb. Roztriasli sa mi kolená."
Buttler chodil na hodiny spevu, až do začiatku natáčania. "Potreboval som nájsť hlas a spôsob pohybu, aby som Fantómovi dal určitý charakter," vysvetľuje. "Pretože sme natáčali film a nie divadelné predstavenie, niektoré hľadiská tejto postavy mali byť menej melodramatické, skutočnejšie, menej divadelné, reálnejšie a ľudské."
Fantómova maska, ikonická podoba z divadelnej produkcie a základný komponent jeho postavy a celého príbehu, skrýva grotesknú podobu, ktorú má od detstva. Opustený rodinou, zavrhnutý spoločnosťou a odsúdený do úlohy opovrhovaného čudáka. Butler študoval fyzické deformácie, aby lepšie pochopil túto postavu, ale jeho skúsenosť s Fantómovou maskou - jej vytvorenie trvalo štyri a pol hodiny - bola dostačujúca. "Bol som užasnutý a znechutený pohľadmi, ktorých sa mi dostalo, len keď som prechádzal ateliérom. Chcel som povedať: "Aký máte problém?" Škaredosť a krása, ktorá existuje v každom z nás - presne to pre mňa znamená tento príbeh."
Obsadzovanie úlohy talentovanej mladej zboristky Christine Daaé bolo pre filmárov ďalším orieškom. Keď Schumacher pripravoval kamerové skúšky pre niekoľko potenciálnych Christine, spoznal Emmy Rossum, vtedy šestnásťročnú herečku, ktorá predviedla nezabudnuteľný herecký výkon v Oscarovej dráme "Mystic River" a hrala aj úlohu mladej Audrey Hepburn v televíznom filme z roku 2000, spoločnosti ABC "The Audrey Hepburn Story".
"Bolo to ako blesk z jasného neba, keď sme Emmy našli," raduje sa Schumacher, "Nielen, že je skvelá herečka, ale Emmy tiež už od svojich siedmich rokov účinkovala v Metropolitnej opere. Prišla v poslednej sekunde a skoro neabsolvovala kamerové skúšky, pretože mala rodinné stretnutie v Las Vegas. Musel som jej to vyhovoriť!"
Stretli sme sa vo štvrtok a Joel povedal: "Môžete sa dostaviť do New Yorku v sobotu na kamerové skúšky?" spomína Rossum, ktorá práve dokončila hlavnú úlohu v katastrofickom filme "Deň po tom". "A potom asi za týždeň som išla zaspievať Andrewovi k nemu do jeho domu, čo bolo veľmi náročné na nervy! Skúšala som s korepetítorom, keď Andrew vošiel do miestnosti, sadol si, bez toho aby sa predstavil a povedal "Začneme?"
Ako predviedla pri konkurze, Emmy má fantastický hlas, potvrdzuje Lloyd Webber. Pri príprave na úlohu, Emmy chodila na tanečné hodiny, navštívila slávnu Garnier Operu v Paríži, ktorá sa stala predlohou Opera Populaire a navštívila Musée D´Orsay, aby študovala Degasove obrazy a sochy tanečníc, z ktorých mnohé boli v zbore Garnier Opera. "Pre mňa bolo najťažšie nájsť rovnováhu medzi hlasom a herectvom," hovorí Rossum. "Veľmi záležalo na tom, aby moje herectvo bolo na rovnakej úrovni, ako by bolo vo filme. Tak som musela nájsť prirodzený spôsob svojho herectva aj spevu."
Emmy Rossum vidí Christine ako osamelú dušu, ktorá hľadá lásku a ochranu, ktorú jej pred svojou predčasnou smrťou poskytoval otec. "Christine tak zúfalo hľadá nejakú otcovu stopu, že keď prvýkrát počuje Fantómov hlas, verí, že je to "Anjel hudby", ktorého posiela jej otec. Zistí, že sú spriaznení duchom, lebo on je rovnako osamelý a nešťastný. Ich vzťah začína obrovským citom a obdivom, pretože sa vzájomne umelecky inšpirujú. Ale keď Christine začne dospievať a stane sa sebavedomou mladou ženou, Fantóm sa na ňu díva inak."
Šialene sa do nej zamiluje - zatiaľ čo ona sa zamiluje do vikomta Raoula de Chagny, bohatého mecenáša Opera Populaire. "Fantóm chce spoločníčku. Niekoho, kto mu rozumie, niekoho, s kým môže hovoriť," hovorí Butler. "Zvykol si na odmietanie, ale od Christine odmietnutie neznesie, pretože ona sa stala zmyslom jeho života. Keď Fantóm zistí, že ju priťahuje Raoul, je čím ďalej zaslepenejší zúrivosťou a túžbou. Myslí si, že keď pre ňu dokáže napísať operu, bude ho milovať, alebo keď ju zavedie do svojho obydlia, ukáže jej svoj svet, konečne ho pochopí,"
Myslím, že vzťah medzi Christine a Raoulom je jej romantické poblúznenie, ale voči Fantómovi cíti veľmi sexuálny, hlboký a duševný vzťah," domnieva sa Schumacher. "Snáď, keby nebol znetvorený a nestal sa tak násilníckym a šialeným, potom by snáď niekedy mohli byť spolu."
Úlohu Raoula filmári zverili Patrickovi Wilsonovi, ktorý hral na Braadwayi "Oklahomu" a "The Full Monty" a bol nominovaný na cenu Emmy® za svoj herecký výkon v seriáli spoločnosti HBO "Angels in America". "Videl som Patricka na scéne a viem, že nádherne spieva," hovorí Schumacher. "Je veľmi talentovaný herec a má anjelský hlas."
Lloyd Webber sa zoznámil s Wilsonovým zázemím, keď tento mladý herec pricestoval do Londýna na konkurz. "Patrick je jeden z obrovských prirodzených lyrických tenorov divadla."
Wilsonova predstava Raoula je dynamickejšia než v divadle. "Na javisku Raoul nie je veľká úloha v milostnom trojuholníku, ale vo filme, sme z neho urobili veľmi agresívneho, chválenkárskeho romantického hrdinu," poznamenáva režisér. "Viac priťahuje Christine - a viac ohrozuje Fantóma."
"Táto úloha je ešte dynamickejšia a náročnejšia, než som predpokladal," hovorí Wilson, ktorý podstúpil päť hodín maskérskych príprav, aby sa z neho stal 70 ročný muž, pre sekvencie, ktoré sa odohrávajú v roku 1919. "Vo filme som jazdil na koni bez sedla, čo je ojedinelý zážitok, ale chcel som to. Nechcel som nič predstierať. Chcel som vyjadriť, ako ľudia vtedy žili. Vo vtedajších časoch bol život väčšia dráma. Ľudia umierali mladí, tak keď našli lásku, snažili sa ju naplno vychutnať."
Všestranná herečka Miranda Richardson, nositeľka nominácie na cenu Akadémie za svoje úlohy v "Tom ez Viv" a "Damage" hrá Madame Giry, učiteľku baletu, ktorá vie viac o tajomných udalostiach v Opera Populaire - a o Fantómovi - než je ochotná priznať. "Miranda patrí k mojim obľúbeným herečkám od prvej chvíle, čo som ju videl v "Dance With a Stranger", hovorí Schumacher. "Nenachádzam slová, ktorými by som vyjadril dokonalosť, s ktorou zahrala úlohu Madame Giry."
Rozšírením úlohy Madame Giry v scenári, Schumacher a Lloyd Webber umožnili nahliadnuť hlbšie do Fantómovho pohnutého príbehu. "Predovšetkým vďaka Madame Giry je Fantóm v Opere," hovorí Richardson, ktorá dosiahla medzinárodný úspech po prvýkrát za svoj nezabudnuteľný herecký výkon v úspešnom thrilleri v roku 1992 "Hra na plač". "Fantómov život je veľmi divadelný a práve to sa jej páči. The Opera Populaire je jej svet, jej rodina, jej život. V predstavení je Madame Giry na svoje baletky veľmi prísna a strohá a vyzerá tak trochu ako výkričník," pokračuje Richardson. "Ale musí byť tiež romantická a vášnivá a s Joelom sme hovorili o tom, že vo filme ju ukážem skôr z tejto stránky."
"Chcel som divákom povedať viac o vzťahu Madame Giry k Fantómovi, pretože odjakživa je tajomný," hovorí režisér. "Keď som sa stretol s Mirandou, aby sme si pohovorili o tejto úlohe, bolo to moje prvé stretnutie s herečkou, kedy som cítil, že ona preveruje "mňa". Mala pripravených asi sto otázok a to sa mi páčilo."
"Páčila sa mi myšlienka pracovať s Joelom, práve na takom projekte, ako je "Fantóm Opery" prehlasuje herečka. "Páči sa mi práca na pľaci a občasný pocit "zaskočenia" rôznymi okolnosťami."
Richardson, ktorá nemá tanečné vzdelanie, navštevovala tanečné hodiny s ostatnými členmi súboru. "Pripadalo mi dôležité poznať asketičnosť tohto sveta," hovorí. "Aj keď Madame Giry už netancuje sólo, vedie spoločnosť a má obrovské znalosti a úctu k tejto disciplíne."
Jediným členom operného súboru, ktorého osobnosť skoro zatienila Fantómovu hrozivú prítomnosť, je súčasná diva spoločnosti La Carlotta. Minnie Driver, talentovaná herečka, ktorá sa preslávila v Oscarovej® dráme "Dobrý Will Hunting" a v úspešnej komédii spoločnosti NBC, ktorá získala cenu Emmy "Will ez Grace", kde hrá rozmarnú taliansku sopranistku.
"Carlotta je akoby obdoba Davida Beckhama, Madonny a Kylie Minogue v roku 1870 v jednej osobe," hovorí Driver. "Je jej všade plno a všetkých ostatných považuje za saletity, točiace sa okolo nej."
Driver, aj keď je veľmi talentovaná speváčka, vo filme nespieva - jej úloha bola hlasovo zverená opernej speváčke Margarete Preece, ktorá túto úlohu spieva aj na javisku.
"Vedel som, že Minnie je úžasná, ale aj tak ma prekvapila, aká fantastická je naozaj," hovorí Schumacher. Noví manažéri Opery Populaire, Gilles André a Richard Firmin, prídu do divadla v priebehu kostýmovej skúšky epickej opery "Hannibal" a stanú sa svedkami Charlottinho vyhrážania sa, že odíde tesne pred zdvihnutím opony v premiérový večer. A to nie je všetko. Fantóm v liste hrozí vážnymi dôsledkami, pokiaľ nové vedenie nesplní jeho najrôznejšie požiadavky.
Ďalej vo filme hrajú herci Simon Callow ("Zamilovaný Shakespeare") a Ciaran Hinds ("Road to Perdition") úlohu divadelného fanúšika Andrého a podnikavého Firmina. "André má záujem o umeleckú a kultúrnu stránku divadla, zatiaľ čo Firmin sa skôr zaujíma ako zarobiť na vstupnom," hovorí Hinds, ktorý hral s Cate Blanchett v Schumacherovom thrilleri z roku 2003 "Veronica Guerin". "Joel mi povedal, aby som Firmina poňal ako obchodníka s ojazdenými autami, ľahko povrchný a nevkusne okázalý."
"André a Firmin sú spojení ako siamské dvojčatá," dodáva Callow. "Peniaze zarobili v obchode so starým železom a sú nadšení myšlienkou, že si kúpia divadelný svet, ale rovnako ako mnoho ľudí pred nimi to nakoniec ľutujú."
Herecké obsadenie Fantoma dopĺňajú James Fleet ("Rozum a cit") v úlohe penzionovaného divadelného manažéra Lefevra, Victor McGuire ("Lock", "Stock and Two Smoking Barrels"), v úlohe veľkého barytonového speváka Piangiho a Jennifer Ellison ("Brookside") v úlohe Christiny mladej priateľky Meg Giry.
THE MUSIC OF THE NIGHT
Z pôvodného albumu "The Phantom of the Opera" sa na celom svete predalo viac než 40 miliónov nosičov a stal sa najpredávanejším albumom všetkých dôb. Vo Veľkej Británii a USA získal zlatú a platinovú platňu. Jeho strhujúca melódia a citlivá hudba priniesla producentovi a skladateľovi Andrew Lloydovi Webberovi a jeho spolupracovníkom mnoho ocenení.
"Andrew pobavil milióny ľudí na celom svete," hovorí režisér Joel Schumacher. "Fantóm obsahuje jednu nezabudnuteľnú pieseň za druhou, najkrajšie melódie, aké kedy napísal. A texty Charlesa Harta sú jedinečné".
"Táto hudba je tak neuveriteľne zaujímavá a pôsobivá," dodáva Gerry Butler. "Teraz som ju tak často počúval a aj tak ma vždy dojíma."
"Skúsenosť, ktorú som mala z Metropolitnej Opery bola neoceniteľná," hovorí Emmy Rossum, ktorá začala spievať v slávnej Newyorskej opere v siedmich rokoch. "Bez disciplíny, ktorej som sa naučila v Met, by som to nedokázala."
VÝTVARNÝ SVET FANTÓMA
Rovnako, ako neuveriteľne úspešné divadelné predstavenie, podľa ktorého je film upravený, "Fantóm Opery" od Andrew Lloyda Webbera sa odohráva v Paríži v roku 1870, v dobe veľkého vzrušenia, hojnosti a vášne. "Toto obdobie bolo zlaté, bezúhonné," poznamenáva režisér Joel Schumacher, "tesne pred tým, než Pruské vojská vpadli do Paríža a rozpútali fransko-pruskú vojnu."
Obdobie a špecifické prostredie príbehu, tak výborne evokované dnes už nebohou M. Bjornssonovou pre divadelnú produkciu Lloyda Webbera, musí byť filmovo upravené. Táto úloha bola zverená produkčnému výtvarníkovi Anthony Prattovi.
"Som Tonyho dlhoročným obdivovateľom a mali sme to šťastie, že sme ho získali," hovorí Schumacher o výtvarníkovi, ktorý získal nomináciu na Oscara® za svoju prácu na filme "Hope and Glory" a nomináciu na cenu Emmy® za výpravu miniseriálu "Band of Brothers pre HBO.
"Tento film ma lákal, pretože je to obrovský výtvarný projekt," hovorí Pratt. "Všetko vo filme vytvára atmosféru, takže robiť návrhy je radosť a je to výzva pre celé umelecké oddelenie."
Inšpirovaný krásou a silou divadelného predstavenia Bjornssonovej, Pratt študoval diela maliarov z tej doby - ako je John Singer Sergeant, Caillebotte a Degas - a prehliadol si Parížsku operu, aby vystihol atmosféru príbehu.
"Fantóm Opery" bol natočený na ôsmich scénach v Pinewood Studios, kde v priebehu viac než 40 týždňov Prattow tím spotreboval 73 ton ocele, 15 tis. litrov farieb, viac než 92 míľ stavebného dreva a 51 míľ lešenia, aby uviedol svoj ambiciózny návrh do života.
Štyri mesiace trvala výroba a plné štyri dni zmontovanie lustra v štúdiách Pinewood, kde bol neskôr zavesený na strop auditória, ktorý bol zosilnený, aby uniesol váhu tohto obdivuhodného kúsku. Horná časť scény bola postavená okolo lustra, po jeho zavesení.
Na Schumacherov návrh bol zákulisný svet Opery Populaire nainštalovaný do severného tunela Pinewood, do služobnej chodby, ktorá sa nepoužíva k natáčaniu filmov. Dosiahla sa tak atmosféra divadelného labyrintu a bludisko šatní. Prattow tím vytvoril zákulisný svet šatní, skúšobní, rekvizitární a chodieb.
Blízkosť tunela k hlavnému ateliéru umožnila Schumacherovi a filmárovi Johnovi Mathiesonovi ("Gladiátor"), aby sa nepozorovane pohybovali medzi "pľacom" a divadlom, javiskom, hľadiskom a bzučiacim zákulisným úľom.
KOSTÝMY: VZHĽAD FANTÓMA
Podobne ako scéna, tak aj kostýmy vo filme Andrew Lloyda Webbera "Fantóm Opery" odzrkadľujú luxusný svet Paríža v roku 1870. Režisér Joel Schumacher sa obrátil na Alexandru Byrne, skúsenú filmovú a divadelnú kostýmovú návrhárku, ktorá získala nominácie na Oscara® za filmy "Elizabeth" a "Hamlet", aby navrhla náročnú garderóbu pre film "Fantóm Opery". "K Alex mám veľkú úctu," hovorí režisér Schumacher, sám bývalý kostýmový návrhár.
"Každý, kto dokáže navrhnúť "Elizabeth", ktorá sa odohráva v období pre ženy mimoriadne nesexi, aby vyzerala tak dobre, ako sa to podarilo Alex, má skutočný talent. Má tiež veľmi súčasný a neobvyklý prístup ku kostýmovému návrhárstvu. Vychádza zvnútra, čo sa mi na nej páči."
Byrne a jej tím vytvorili pre svoju ambicióznu produkciu v dielňach Pinewood Studios a v Londýne 300 kostýmov a upravili ďalších 2000 kostýmov, ktoré boli zhromaždené vďaka usilovnému pátraniu v najrôznejších rekvizitárňach po celej Európe.
"Na spolupráci s Joelom je najlepšie to, že celkom presne vie, čo chce," hovorí Byrne. Byrne odišla do Paríža, aby preskúmala svet Opery Garnier, kde sa dej filmu odohráva a aby študovala oblečenie a atmosféru mesta okolo roku 1870. "Dozvedela som sa všetko o tej dobe, aby som to bola schopná potlačiť a vytvoriť si to po svojom," hovorí Byrne.
Snáď najnáročnejšou bola postava Fantóma, pre ktorého Byrne navrhla garderóbu, ktorá vyjadruje isté tajomno, charizmu a nebezpečie muža, ktorý je veľmi často skrytý v tieňoch. "Ide o siluetu, o tvar, o sexualitu", hovorí Byrne o svojich návrhoch pre Fantóma, ktorého predstavuje Gerard Butler. "Štartovací bod bola silueta, vidieť, ako sa ten kostým pohybuje, tiene, ktoré vytvára ako tie tiene rezonujú.
Kľúčovou súčasťou Fantómovho kostýmu je jeho ikonická maska a maska, ktorú Fantóm nosí pod ňou. Diváci prvýkrát v detailoch uvidia obidve. Ako Fantomove znetvorenie tváre, tak masky, aby ho skryl. "Nechceli sme, aby jeho znetvorenie pôsobilo hrôzostrašne," hovorí Byrne. "Za maskou sme sa snažili nájsť skutočného človeka. Chceme, aby diváci zaznamenali jeho príťažlivosť, jeho zlosť a jeho zraniteľnosť."
Návrh kostýmov pre postavu Christine, atraktívnu mladú sopranistku, ktorú hrá Emmy Rossum, predstavoval celkom inú úlohu. "Christine skoro nevidíme vo vlastnom oblečení," hovorí Byrne. "Takmer neustále má na sebe svoje divadelné kostýmy. Vytvoriť postavu, ktorá má na sebe divadelné kostýmy viac než svoje vlastné oblečenie je veľmi ťažké."
Pre vrcholnú sekvenciu maškarného plesu, ktorý sa konal v Opera Populaire na oslavu Nového roku a pre Fantómovo zdanlivé zmiznutie z operného domu, Byrne vybrala čiernu, bielu, zlato a striebro, aby vyjadrila "všeobecnú silu". "Fantóm sa na plese objaví oblečený od hlavy až po päty v zlate a v šarláte," vysvetľuje Byrne. "Christine sme obliekli do ružovej, pretože v tejto časti príbehu sa prejaví jeho kliatba nad ňou."
Návrhárka zhromaždila takmer 200 maškarných kostýmov, s tiárami v tvare hviezdy a ozdobami, ktoré vytvorila vsadením komponentov z lustra zo svetovo známej továrne na kryštál Swarovski, ktorá dodala viac než 20 tis. kusov na konštrukciu prekrásneho lustru v Opere, kľúčového predmetu Fantómovho príbehu.
Byrne úprimne priznáva: "Nikdy som nebola na konci filmu tak unavená. rozsah a záber bol skrátka značný."
The Phantom of the Opera (USA/V. Británia, 2004, 143 min.)
Réžia: Joel Schumacher. Scenár: Andrew Lloyd Webber, Joel Schumacher. Kamera: John Mathieson. Hudba: Andrew Lloyd Webber. Hrajú: Gerard Butler, Emmy Rossum, Patrick Wilson, Miranda Richardson, Minnie Driver, Ciarán Hinds, Simon Callow