BLOKBASTER, PREMIERE, CINEMA |
BLOKBASTER, PREMIERE, CINEMA |
Aj v mesiaci, kedy sa viac venujeme daňovému priznaniu ako iným aktivitám, dorazili do našich stánkov tri filmové časopisy. Veľký európsky mesačník Cinema s Johnny Deppom na titulke, Blokbaster - o filmoch a filmových hviezdach vo veľkom, s najväčším počtom palcových titulkov na prednej stránke - kde sa topí Audrey Tautou, a ako posledná vyšla Premiere tiež s Johnny Deppom, za bezkonkurenčnú cenu 49 Sk.
Postupne sa k nám začínajú valiť filmy, ktoré pozbierali ocenenia na Oscaroch, remaky japonských hororov a Roboti. Napríklad na Robotov žiadny z mesačníkov nepriniesol recenziu. Ale Premiere pripravila článok 25 najlepších filmových robotov a ešte aj článok o zrode a ceste animovaných robotov. Pridajme k tomu Rudovského text Láska mezi kvapkami krve k filmu Klan lietajúcich dýk, Němcov text s názvom Taková zvláštní rodinka ku komédii Život pod vodou, rozhovory s Hilary Swank a Johnny Deppom, portrét Cate Blanchett a ešte aj Oscary od A do Z a retro Kouř. Chtiac-nechtiac mi z toho Premiere vychádza ako časopis s najväčším počtom informácii.
Cinema patrí medzi drahšie časopisy, ale za tú cenu dostanete bohatý a prehľadný materiál. V januárovom čísle sa v neprehľadnej až odpudzujúcej grafike venoval novým filmom Blokbaster, v minulom čísle priniesla to najzaujímavejšie, čo sa na nás chytá na rok 2005 Premiere a Cinema sa už klasicky v marcovom čísle venuje jarnému výhľadu, v ktorom nás čakajú skutočné filmové lahôdky. Ako býva u Cinemy zvykom, ku každej recenzii nájdete portrét, rozhovor či tému viažucu sa k filmu. K Hledání Země Nezemě rozhovor s Johnny Deppom, ktorý akoby nadväzoval na rozhovor z Premiere, portrét Zhangy Yimoua k filmu Klan létajících dýk, portrét scenáristu filmu Krev zmizelého - Vladimíra Körnera a dvojrozhovor ku komédii Jeho foter, to je lotor!. K celovečernej filmovej groteske Skřítek je pripojená téma čísla - Místo, kde se rodí kouzla, portrét Tomáša Vorla a rozhovor s Evou Holubovou. Nádherný je portrét Clinta Eastwooda od Aleny Prokopovej. Špeciál čísla sa venuje hororom zo zeme krvavého slnka, ktorý pripravil Kamil Fila. Veľmi zaujímavé čítanie poskytuje Cinema v sekcii Legenda o filme Zrůda. Do pozornosti dávam ešte reakciu Pavla Melouneka z Whisconti na rozhovor s režisérom Snowboarďákov z februárového čísla.
A konečne poriadny slovenský filmový časopis Blokbaster. Snáď cestou za neustálym zdokonaľovaním sa do Blokbasteru dostala nová dvojstrana - Hi-Tech hračky. Zaujímavé osvieženie po vzore Premiere, ale keby bolo na tej dvojstrane niečo viac filmovejšie, myslím, že by to potešilo viac. Veľkou témou marcového Blokbasteru je ultimatívny sprievodca Ázijskou filmovou hrôzou s názvom "Keď Ázia straší a šokuje". Úprimne sa priznávam, že horory príliš v láske nemám a veľmi sa nevyznám ani v J-hororoch, ale po prečítaní článku od Adriána Žišku a Heleny Čejkovskej som vôbec nevedel o čo ide, pričom z článku v Cineme od Kamila "Tetsua" Filu som si ako-taký obrázok urobil. A zase to bude hlavne vďaka grafike, ktorá v Cineme stavila na 2 až 4 malé obrázky ku dôležitým filmom s krátkym popisom deja.
Tak ako som sa strácal v hororoch, absolútne doma som sa cítil pri článku s výstižným názvom Slovenský film: Ressurection. S tým sa dá len súhlasiť a dúfať v lepšiu budúcnosť, či už sa o ňu postará Katarína Šulajová, alebo niekto iný. Pravidelné články doplňuje Gérard Depardieu v rubrike Legenda.
Celkovo sa mi marec zdá slabším mesiacom, aj keď máme v kinách Oscarového víťaza.