BLOKBASTER, PREMIERE, CINEMA |
BLOKBASTER, PREMIERE, CINEMA |
Batman, Batman, Batman. Zo všetkých filmových časopisov, ktoré dostať na našom území ohlasuje Batman svoj začiatok. A to nielen z tých českých a jedného slovenského. Zdá sa, že každý siahol po čiernom ochrancovi Gotham City.
Z obálok by som najviac vyzdvihol Cinemu, kde grafici slovo Batman použili zvisle a netopierie uši prechádzajú aj pred, aj za názvom časopisu. Premiere zas čiernu masku umiestnila pred názvom, a malinké znaky netopierov, ktoré vylietajú spoza Batmana jasne utvrdzujú v tom, že Premiere je najkomerčnejší z filmových časopisov. Prvý Slovenský filmový magazín! (Jediný papierový časopis o filme) Blokbaster zmenil svoju podobu! Titulná strana by síce chcela trochu nápadu, ale určite ide o veľký pokrok oproti predchádzajúcim číslam. Zmenilo sa aj logo, no škoda, že na titulnej strane nie je napísané, že časopis má nový dizajn, aj keď to tam podľa strany 58 byť malo. Nový dizajn by mal nalákať všetkých, ktorí už nad Blokbasterom zlomili palicu.
To, že majú niektoré filmy svoju premiéru u nás v ten istý deň ako v Amerike, má svoje pre a proti. Samotný divák si to nevie vynachváliť, ale pre filmové časopisy, ktoré majú presne stanovenú uzávierku, je to najväčší problém. Hovorí o tom aj šéfredaktor Blokbasteru Martin Pomothy, aj šéfredaktorka Cinemy Iva Hejlíčková, ktorá sama nevedela, či budú v čísle dôležité recenzie, alebo nie. Nakoniec sa jej obavy nenaplnili a jedine Cinema sa môže pochváliť, že má všetky recenzie. A hodnotením nešetrila.
Batman začína
Ako titulné strany naznačujú, piaty Batman je filmom mesiaca a jedine Blokbaster mu nedal plné hodnotenie, ku ktorému však "chýbal milimeter". Neviem ako vy, ale ja recenzie čítam až po zhliadnutí filmu, (aby som si neskazil dojem) a radšej si prečítam nejaký ten článok. Nechcem Blokbaster a Premiere hádzať do jedného vreca, ale oba články k Batmanovi sú vlastne o tom istom, dokonca takmer zhodne písali o postavách vo filme. Keby som mal odporučiť na prečítanie len jeden, bol by to paradoxne článok z Plus 7 dní s názvom Batman alebo Bond? od Petry Štefánikovej. Premiere má naviac tabuľku Vzlety a pády a Blokbaster krátky, zato veľmi dobrý odstavec o Batmanovi v televízii. A ešte má aj rozhovor s režisérom Christopherom Nolanom a portréty sú venované Christianovi Baleovi a Katie Holmes. Cinema nezaostáva, ponúka rozhovor s predstaviteľom Batmana - Christianom Baleom a portrét Katie Holmes. V porovnávaní portrétov by som sa priklonil na stranu Blokbasteru, aj keď možno k tejto herečke úplne stačí pár riadkov, ktoré jej venovala Premiere medzi Hviezdami budúcnosti.
Sin City
Viac ako dva mesiace sme čakali a konečne sa dočkali. Ondřej Vosmik v recenzii v Cineme odkazuje, že by nám mala ruka (alebo prinajmenšom klikajúci ukazovák) odpadnúť, ak sme si film stiahli a teraz naň nepôjdeme do kina. V hodnotení je najprísnejší Blokbaster. Veľa nechýbalo a film by ostal len s dvoma hviezdičkami. Cinema a Premiere ho ohodnotili zhodne. Tak ako Batman aj Sin City si zaslúži čo najviac sprevádzajúcich článkov. Vo všetkých sa dozviete, že Rodriguez opustil organizáciu režisérov Director´s Guild of America a že Tarantino režíroval časť filmu za dolár. V každom z periodík uvidíte premenu komixu na film. V tomto prípade ide len o to, ktorý časopis čítate skôr. Dostávame sa k hlavnému bodu. Rozhovor s Robertom Rodriguezom. Blokbaster uvádza ako zdroj SPI International, Cinema má rozhovor od Martyna Palmera. V podstate ide o ten istý rozhovor, ktorý sa líši len v maličkostiach. Tu sa okrem porovnania textu naskytuje možnosť porovnať novú grafiku, o ktorej ešte bude reč. Spoločnosť Pave5, ktorá sa postarala o zmenu dizajnu v Blokbasteri si s touto dvojstranou poradila najhoršie, respektíve tu nechala príliš veľa nevyužitého priestoru. Škoda, lebo ho mohli pokojne vyplniť fotografiami, pohrať sa s menom napríklad tak, ako to vie Cinema pri portréte Mickeyho Rourka (áno, to je ten chlapík, čo bol v 9 ½ týždni). Premiere prináša v rozhovore pohľad na prácu na Sin City očami herečky Brittany Murphy.
Vojna svetov
Cinema si môže pripísať malý červený puntík k dobru, pretože ako jediná priniesla recenziu na Vojnu svetov. Pri jej čítaní som mal pocit, že za Ondřejom Vosmíkom, hneď po zhliadnutí filmu, stála šéfredaktorka a čakala len na to, kedy dopíše posledné slovo a odovzdá text, aby ho grafik spracoval a zalomil, a v tom momente išla celá Cinema do tlače. Ale recenzia je to veľmi výstižná (teda ja sa s ňou stotožňujem) a stopercentné hodnotenie si zaslúži. V Cineme nájdete aj krátky rozhovor s Tomom Cruiseom na dvojstrane, ktoré nemá chybu. Vo veľkej téme júlového čísla: Emzíci a Ítýci, kde sa dozviete všetko o útokoch, či bytostiach z iných planét. Aj keď je tu vymenovaných veľa filmov predsa som si spomenul na jeden, ktorý sa ôsmich stránkach nenachádza: Astronautova žena s Johnny Deppom a Charlize Theron. Premiere prináša veľký rozhovor s Tomom a Ďuro Červenák spracoval pozadie Vojny svetov pre Blokbaster.
Karlove Vary
Ďalšia z dôležitých tém, ktorej sa začiatkom júla treba venovať. Blokbaster vzdal festivalu hold legendou Roberta Redforda, Premiere filmom Butch Cassidy a Sundance Kid, a Cinema portrétom Sama Peckinpaha, ktorého filmy patrili k tomu najlepšiemu na 40. ročníku áčkoveho festivalu. Cinema okrem toho na šiestich stranách poukázala na filmy, ktoré určite stálo za to vidieť. Premiere sa pozhovárala s umeleckou riaditeľkou festivalu Evou Zaoralovou a doporučila 10 karlovarských filmových hitov.
Čo ešte?
Pravidelný seriál história filmu má v Blokbasteri svoje miesto, tak ako Slovenský film. Premiere vrhla očkom späť na ságu Star Wars a priniesla rozhovor s Vládcom vesmíru, 30 najmocnejších v Hollywoode mapuje sezónu 2004/05, článok Hongkong pro nováčky vysvetľuje najčastejšie pojmy spojené s Hongkongským filmom, k filmu Zvieracia kazajka je tu portrét Adriana Brodyho a k filmu Charlie a továreň na čokoládu - spracovala Barbora Šťastná najdôležitejšie detské príbehy.
Článok, ktorý upútal najviac moju pozornosť má názov 15 režisérov pre 21. storočie. - tretí speciál Cinemy k ruskému filmu Nočná hliadka, ktorá si vyslúžila tretiu stovku júlového vydania.
Grafika
Sedemnáste číslo Blokbasteru vojde do histórie. Naše prosby boli vypočuté a grafika bola zverená odborníkom. Titulná strana nie je preplácaná farbami, všetko má svoje miesto a k celkovému vnútru mám len veľmi málo výhrad a tieto "muchy" sa určite už v budúcom čísle vyskytovať nebudú. Pri pohľade na novú grafiku (aj na internetovej stránke) som sa ale nemohol zbaviť dojmu, že už som to niekde videl. Neviem si to vybaviť presne, ale pripomína mi to trochu predchádzajúcu grafickú podobu českého Reflexu.
Dôležitejšie ako dizajn je, že si Blokbaster sále drží rovnakú cenu a jeho júlové číslo by som označil za to najvydarenejšie. Len tak ďalej.