BLOKBASTER, PREMIERE, CINEMA |
BLOKBASTER, PREMIERE, CINEMA |
Blokbaster dal doporiadku hneď dve veci, v ktorých zaostával za českými filmovými časopismi. S grafikou sa popasoval v minulom čísle a v tento augustový mesiac sa v stánkoch objavil ako prvý s Johnny Deppom z filmu Charlie a továreň na čokoládu na obálke. Cinema a Premiere sa dali v stánkoch kúpiť v rovnaký deň. Premiere tiež siahla po podobnej fotke ako Blokbaster a Cinema zvolila na titulnú stranu dvojicu manželov Mr. & Mrs. Smith.
Začnime teda Blokbasterom, keď už vyšiel prvý. Žiaden iný časopis nemá v čísle toľko noviniek ako práve Blokbaster. 57 spáv je fakt dosť. Asi ťažko sa vám v pamäti uchovajú všetky, ale klobúk dole pred človekom, čo ich zhromažďuje. Portréty hviezd mesiaca ma prekvapili informáciami. Hlavne, že Clive Owen nahradil chorého Garyho Oldmana v divadelnom predstavení a koľko toho pred seriálom 24 stihla Elisha Cuthbert. V aktuálnom čísle nájdete 7 recenzii, ale chýbajú tie najdôležitejšie. Charlie a Fantastická štvorka. Ale nevadí to, pretože o oboch filmoch mesiaca sa dočítate v pridaných materiáloch, ale trochu inak. V článku Všetci za jedného, jeden za všetkých! sa píše o najrôznejších filmových zoskupeniach. Detailný pohľad na tvorbu Tima Burtona pripravil jeho fanúšik Matej Šišolák. Na poslednej strane článku sa nachádza aj rozhovor, ktorý je síce krátky, ale tie malé písmenká sú takmer nečitateľné. Za nie "bohvie aký" považujem článok No predsa baby a autá! Ale najskôr to bude tým, že mi rýchle autá nezvyšujú pulz a nechávajú ma dokonale chladným. Fotky áut a báb akoby vyskočili z iného časopisu. Rovnako detailný pohľad na prácu Stevena Spielberga prináša v článku Filmový rozprávač Radomír D. Kokeš. Veľmi oceňujem krátky prehľad jeho filmov. Šéfredaktorov pohľad na Filmový festival vo mne vyvolal smútok, že som sa Varov nemohol zúčastniť, ale pri čítaní speciálu o Varoch Aleny Procházkovej som sa cítil byť priamo tam (ale možno je to spôsobené tými fotkami.).
Na pohľad je doslova odradzujúci rozhovor s Alexandrom Payneom. Je mi jasné, že počet strán sa nedá natiahnuť, ale potom by som volil radšej skrátiť rozhovor, ako za každú cenu napchať na stránku čo najviac informácii. Končí sa nám seriál história filmu a ja už som teraz zvedavý, aký nový seriál začne budúcim číslom. Zo stálych záležitostí je tu SK film a Nezabúdame, tentoraz na Claudiu Cardinale. Pochvalu si zaslúžia aj filmové karty, ktoré sa oplatí vystrihovať, zbierať a uchovávať.
Čakal by som, že sa Premiere bude viac venovať Karlovým Varom, ale je tu len rozhovor s Gael García Bernalom a odkaz na internetové stránky. Doslova perfektný je článok Pavlíka : ) Němce Továrna na čokoládu a z pripojeného rozhovoru s Timom Burtonom už viete o filme všetko, čo treba. A ak ste čítali aj knižku. už sa štvrtka určite neviete dočkať.
Myslím, že žiaden iný filmový časopis by si nedovolil dať článku k filmu Fantastická štvorka názov Komická štvorka. A to je dobre, pretože nejde o príliš vydarené spracovanie komixu.
Priznám sa, že tým rovnakým rozhovorom, ktoré sa z času na čas objavia v Cineme a Premiere a sú zjavne rovnaké, hoci je pod nimi podpísaný vždy iný človek, už prestávam rozumieť. Takže v porovnávaní ťažko hodnotiť, ale prikláňam sa na stranu Cinemy, pretože tá dvojstrana je hodná zarámovania a desať otázok a odpovedí úplne stačí.
Späť k Premiere. Veľmi príjemným osviežením je pohľad Jana Rudovského na život a pamätné kúsky kaskadérov. Bodaj by sa v budúcnosti tie Oscary týmto hazardérom udeľovali. S portrétom Willa Ferrella si dal tú námahu Ivan Peška a Pavel Němec zase s hororom Amityville. A na Fantomasa si každý rád zaspomína spolu s Barbarou Šťastnou v rubrike Retro. Špeciálom a pýchou 62. čísla je bezpochyby článok k 60-temu výročiu večerníčka Bratři, jak se patrí.
Jediná Cinema dala filmu Charlie a továreň na čokoládu plné hodnotenie. K filmu je pripojený portrét Christophera Leea a Tima Burtona z "cinemáckeho" pohľadu, teda úplne odlišného ako v Blokbasteri. K hororu 3:15 umrieš je pridaný špeciál Realitná kancelária hrôzy, ktorá mi svojim zločením pripomína podobné články v Premiere. A chcelo by to čitateľnejší text na úvodnej dvojstrane. K filmu Moja krásna čarodejnica sa na ďalších stranách nachádza portrét Nory Ephronovej a rozhovor s Nicole Kidman. A o najväčší špeciál Cinemy sa postaral Jaroslav Sedláček a zostavil 60 najväčších českých hitov od roku 1945. Dopredu sa Cinema na zúbky pozrela filmom Wallace & Gormit: The Cruse of the Were-Rabbit, Ostrov a Hrubeš a Mareš jsou kamarádi do deště a rubriku legenda venovala filmu Príbeh z Philadelphie.Okrem Pitta a Jolieovej sa v augustovom vydaní Cinemy nachádzajú aj rozhovory s Timurom Bekmambetovom autorom ruskej Nočnej hliadky a Michaelom Madsenom, ktorému kládol otázky Ondřej Vosmík. Zábavou je čítať, ako rýchlo dokáže Madsen zhodnotiť svoje filmy.
Vyhliadky na septembrové premiéry nie sú príliš povzbudivé, ale o to viac sa teším na sprievodné články. Tak uvidíme. Dočítania zase o mesiac, v prvej polovici septembra.