TIME MACHINE |
TIME MACHINE |
Vedec a vynálezca Alexander Hartdegen je rozhodnutý dokázať, že cestovanie v čase je možné. Jeho rozhodnutie sa zmenilo na zúfalstvo po osobnej tragédii, ktorá ho núti zmeniť minulosť. Pri testovaní jeho teórií s časovým strojom, ktorý je jeho vlastným vynálezom, Hartdegen sa posunie o 800 000 rokov do budúcnosti, kde objavuje, že ľudský rod sa delí na dve skupiny na lovcov a koristi (loveného) "Hunter and the hunted".
O produkcii
Vtedy a teraz
Dnes, legendárny H.G.Wells, autor klasickej vedecko-fantastickej novely The Time Machine, bol označený ako "muž, ktorý videl budúcnosť".
Hoci sa veľa zmenilo za viac ako 100 rokov odkedy bola kniha napísaná, vízia budúcnosti H.G.Wellsa a poznanie cestovania v čase stále prekvapuje divákov. Producent Walter Parkes poznamenáva: "Začiatkom 60-tych rokov sme sledovali filmy ako ´20 000 míľ pod morom´ a ´Cesta do stredu zeme´, ktoré úplne ohromili našu predstavivosť, a ich starým otcom bol "The Time Machine" od George Pala. Dnes máme technológie, ktoré nám umožňujú opäť vytvoriť svet podľa H.G.Wellsa.
Producent David Valdes súhlasí. "Živo si pamätám, keď som prvýkrát videl "The Time Machine" od Georgea Pala. V tom filme bolo všetko, čo ako dieťa očakávate, musel som ho vidieť tri krát v prvom týždni premietania. Celý koncept cestovania v čase bol tak fascinujúci, že sa mi zapáčil vedecko-fantastický žáner. Čestne môžem povedať, že to bol jeden z troch filmov, ktoré ma presvedčili stať sa filmovým producentom."
Táto posledná verzia "The Time Machine" má svoje vlastnú minulosť, aj voči tvorcovi príbehu ale taktiež k filmovému spracovateľovi Georgeovi Palovi. Výkonný producent Arnold Leibovit poznamenáva, "Prvýkrát som videl "The Time Machine" keď som mal deväť, úplne ma to ohromilo a stal som sa veľkým obdivovateľom Georgea Pala. Som veľmi pyšný na obnovenie "The Time Machine", pretože s dnešnými technológiami sme schopní dokázať viac ako bolo pôvodne natočené bez straty originálnosti."
Nový film spojený s H.G. Wellsom je viac skutočný. Režisérom nového filmu "The Time machine" 2002 je Simon Wells, pravnuk autora. Napriek rodinnému spojeniu, Wellsova práca bola venovaná animácii, najmä ako spolurežisér spoločnosti Dreamworks pri rozprávke "the Prince of Egypt". "Videli sme v ňom výnimočný talent v animácii a cítili sme, že by z neho mohol byť dobrý filmár hraných filmov", hovorí Parker. "Netušil som že je pravnukom H.G.Wellsa.
"Na začiatok sme chceli vrátiť dušu vedeckému objaveniu v novele," pokračujú scenáristi. "H.G.Wells sa zaujímal o vývoj, futurizmus, triedne vedomie a socializmus, a tieto filozofické a sociologické témy sú spomínané v celej knihe. Myslím, že Wellsova kniha The Time Machine bola prvou, v ktorej bolo prezentované intelektuálnym a vzrušujúcim spôsobom koncept cestovania v čase. A je vynikajúce, že berie čitateľa na túto cestu so sebou."
Opúšťanie minulosti, stretnutie s budúcnosťou
Pri opätovnom rozprávaní príbehu, filmoví tvorcovia urobili niekoľko zmien, začali pomenovaním cestovateľa v čase Alexandra Hartdegena. Keď už mal meno, musel mať aj tvár, a tú dali austrálskemu hercovi Guy Pearcovi. Zaujímavé, zhodou okolností Rod Taylor, ktorý hral v Palovej verzii bol tiež Austrálčan.
Guy Pearce spomína na fantastickú cestu časom odkedy videl ako dieťa "Time Machine" od Georgea Pala, "Cesta v čase by malo byť najvýnimočnejším spôsobom cestovania, aké si možno predstaviť. Je to ultimatívny únik, lepší ako konfrontácia s životnými príbehmi. Je to omnoho jednoduchšie, so schopnosťou našich imaginácií vybehnúť si do sveta fantázie budúcnosti alebo spomienok na minulosť.
"Z čoho som sa tešil, bola idea, že smerovanie do budúcnosti je pre Alexandra istá forma úniku. Neveril som, že vie, čo sa skutočne deje, keď sa dotkol akcelerátora a vidí, ako čas letí nesmiernou rýchlosťou vpred. On iba cíti, že nebeží podľa časových hodín, akoby nás infiltroval v niektorých fragmentoch nášho bytia. Alexander, akokoľvek, prostredníctvom časostroja, môže vykonať čosi, čo v skutočnosti neexistuje - minulosť a budúcnosť presunúť do prítomnosti- do reality".
Simon Wells dodáva: " Guy znamenal pre nás perfektný výber pre obsadenie úlohy Alexandra, pretože znázorňuje istý druh intelektuála a súčasne môže zahrať typ hollywoodskeho hrdinu. Kombinácia týchto dvoch čŕt urobila z neho predstaviteľa na začiatku reprezentujúceho vedecký typ a na konci príbehu je z neho akčný hrdina.
" Guy dodal svojej hereckej úlohe novú dimenziu" , priznáva Parker. "Keď ste stretli Alexandra prvý raz, bola to osoba žijúca vo svojich vlastných predstavách, vlastnom svete ideí. Počas svojho cestovania nachádza skutočné citové, emocionálne miesto vo svete a rozvíja sa ako osobnosť. Motivácia pre Alexandrovu cestu sa zrodí z tragédie jeho života, čím sa celý príbeh unikátne zauzľuje," vysvetľuje Logan.
Pri adaptácii príbehu pre dnešného diváka sme cítili, že bude lepšie budovať ho tak, aby to bolo vzrušujúce, väčšmi zaujímavé, emotívne podfarbené. Uvažovali sme o tom, aby sme dokreslili, čo sa musí udiať v živote jednotlivca, aby bol schopný prelomiť hranice času.
Práve láska sa nám videla ako element najsilnejšej emocionálnej motivácie a do úlohy Alexandrovej nešťastnej lásky - Emmy sme obsadili mladú anglickú herečku Sienu Guillory
Nešťastie, ktoré postihlo Emmu, prinútilo Alexandra zostrojiť stroj času a vrátiť sa v deň tragédie. Po obdobie ďalších 4 rokov sa Alexander uzatvára do svojho vlastného sveta na zdesenie svojich blízkych - najlepšieho priateľa Philbyho a obľúbenej domácej pani Watchitovej.
Úlohu Philbyho si zahral Mark Addy, ktorý je podľa režiséra ohromujúco milý, srdečný a láskavý. Okamžite cítite jeho úprimný vzťah k Alexandrovi, od prvého momentu je vám jasné, že toto je pravý Alexandrov priateľ.
Phyllida Law, ktorá predstavuje pani Watchitovú, tvorí úplne iný typ. Predstavte si, ju vidíte ako otvára dvere, pozrie sa na vás a povie: "Ó, ľutujem", a odkráča preč. David Waldes sa len pootočil pri pohľade na ňu a povedal: "toto je pravá pani Watchitová". Philby a pani Watchitová by nikdy nemohli pochopiť Alexandrovu posadnutosť , že chce byť úspešný prinajmenšom pri zostrojení časostroja.
Aj keď je schopný vrátiť sa do minulosti a meniť okolnosti, čoskoro sa dozvie hroznú skutočnosť, minulosť je nemenná. Vrátiac sa k svojmu stroju, odhaduje, že budúcnosť mu dá odpoveď, ktorú hľadá. Cestuje preto do roku 2030, kde sa stretáva s Voxom, akýmsi druhom počítačového hologramu, programovaného tak, aby bol schopný odpovedať na akékoľvek otázky.
"Vox je internet so sarkazmom", smeje sa Wells. Túto rolu hrá Orlando Jones, ktorý vložil do svojej roly množstvo zmyslu pre humor.
Alexander sa stretáva s Voxom len preto, aby získal čo najviac odpovedí na svoje otázky. Ale kým sa vráti späť do svojho skutočného času, futuristická kataklyzma ho posunie 800 000 rokov dopredu. Stretáva sa s ľuďmi žijúcimi v útesoch, ktorí sa nazývajú Eloi. Dvaja z nich - Mara a jej mladší brat Kalen uvedú Alexandra do svojho domu a stávajú sa Alexandrovými učiteľmi aj priateľmi v tomto zvláštnom, cudzom , novom svete.
Čitateľom knihy ako aj divákom filmu z roku 1960 je potrebné dodať, že Mara bola známa pod menom Weena. Filmovým tvorcom, ktorí dali tejto postave nový rozmer- žena, ktorá vzdoruje svojim ľuďom a spriatelí sa s cudzincom - by mala byť súčasným ženským protagonistom. Pre jej novonájdenú nezávislosť dostala priliehavejšie meno Mara.
Pri obsadení úlohy Mary sa pokúšali filmoví tvorcovia nájsť novú neznámu tvár, ktorá by odrážala evolučný chodník vývoja, na ktorom sa objavuje ako imperatív ľudskosť.
"Chceli sme nájsť novú, mladú, vzrušujúcu tvár a špeciálne niekoho, kto by mohol prepožičať dôveryhodnosť faktu, ako budú vyzerať naši potomkovia v ďalekej budúcnosti", uvádza Valdes. Globálna populácia sa stane väčšmi amalgamujúcou, vzhľadom na to, že svet sa stane čoraz menším priestorom. Chceli sme, aby Mara mala exotické kvality, a tak sme oslovili castingové firmy po celom svete - v Sydney, v Londýne, v New Yorku, v Los Angeles, na Jamajke... Začali sme v septembri a na konci januára-začiatkom februára sme boli opäť na počiatku, - stále sme nemali našu hlavnú ženskú postavu ."
Nakoniec sme ju objavili. Bola to Samantha Mumba; pop hviezda. Nikdy predtým však nehrala a čo bolo fascinujúce, bola úplne prirodzená.
Samantha bola mimoriadna bytosť, inšpirovala nás každodennou schopnosťou emotívne sa prejavovať, vydávala zo seba každodenne výkon na 100%. Dávala najavo, že jej prvá herecká úloha sa stala splneným snom. Čiste náhodou Samanthin mladší brat, Omero Mumba , bol v tom istom veku ako náš malý filmový hrdina Kalen. Ukázalo sa, že je prvotriednym hercom- naturistom
"Je to celkom opačné," poznamenáva. " Všetko, čo bolo predtým, vyzerá úplne prirodzene. Eloiovia sú milou rasou ľudí, ale majú tak veľa stresu a hrôzy vo svojich životoch."
Horor a strach prichádza v podobe Morlockov, nepríjemných kanibalistických kreatúrach, ktoré vyliezajú zo svojich podzemných príbytkov, aby poľovali na ľudí zvaných Eloiovia. Stáročia vývoja oddelili a separovali Morlockov do kást špiónov a poľovníkov, vedených nevypočitateľným a brilantne hrozivým vodcom, zvaným Uber-Morlock.
Casting na úlohu Ubera-Morlocka padol takmer bez výhrad na výnimočného herca Jeremy Ironsa. "Uber-Morlock mal byť niekto, kto súčasne bude priťahovať a odstrašovať . Zoznam takých hercov, ktorí súčasne dokážu splniť obe požiadavky, je pomerne krátky a náš prvý výber padol skutočne na Jeremyho Ironsa," hovorí Valdes.
Jeremy Irons zdôraznil, že ho potešila koncepcia filmových tvorcov, ktorí mu umožnili podieľať sa na konečnej verzii postavy Uber-Morlocka. "chcel som, aby to bolo prekvapenie, ktoré publikum neočakáva. Vždy som sa zaujímal o dobré veci okolo záporných postáv a zlé veci okolo pozitívnych postáv...niečo ako tiene a odtiene v šedej farbe. Uber-Morlock musel splniť istú funkciu, ale v tomto rámci sme sa pokúsili to zabaliť tak, aby divák si kládol otázky o viere a túžbach rôznych hrdinov bez ohľadu na to, či to zodpovedá márnosti jeho požiadaviek alebo ľudských podmienok. Keď sme Ubera- Morlocka dostali na filmové plátno, raz nás prekvapil, inokedy zabavil a niekedy aj vystrašil. Pre mňa to bol veľký proces, vytvoriť túto postavu spolu s ostatnými, ktorí boli spoluúčastní jej kreovania."
Vytvorenie postáv poľovníkov a špiónov Morlockov bolo čosi viac ako iba čistý dizajn alebo spoľahnutie sa na casting. Simon Wells sa opieral o tradičné umenie a najprv načrtol jednotlivé postavy na papier. Režisér sa ďalej obrátil s prvotnými škicami na renomované "oskarové" štúdio a na odborníka špeciálnych efektov Stana Winstona.
Hlavy špicľov Morlockov a lovcov Morlockov boli takmer rovnaké. Bábkoví animátori museli robiť zásahy na každej animatronickej hlave. Oči Morlockov boli umelé, takže herci vovnútri kostýmov mohli hľadieť takmer len virtuálne cez úzke čierne a biele priezory.
Oblečenia Morlockov boli vytvorené z penovej gumy , ktorá bola konzervovaná, spevňovaná v peci, ďalej ju tvarovali a farbili. Vlasy sa individuálne implantovali prameň po prameni. Keď celý model bol hotový, oblečenie vážilo okolo 27 libier ( okolo 12 kg), čo bolo mimoriadne náročné pre všetkých hercov. Koordinátor pre túto oblasť Jeff Imada konštatoval, že herci mali problémy s dýchaním, prehrievaním organizmu. Okrem toho oblečenie bolo nepohodlné, videnie hercov bolo umožnené cez malé čierne a biele priezory, nemali ste ruky a museli ste sa vysporiadať tiež so senzorickou depriváciou.
"Výsledok tohto snaženia predčil všetky nepohodlia spôsobené našim hercom", uvádza David Valdes, "najlepšie čo ste mohli na plátne uvidieť, boli hrozní Morlockovia ."
Samantha Mumba súhlasí. "Keď som ich videla prvý raz, bola som skutočne prirodzene znepokojená. A keď ich vidíte, ako bežia za vami, je to skutočne odstrašujúce."
Keďže tí, ktorí hrajú bytosti Eloi nemali nič oblečené, čo by sa ponášalo na obleky Morlockov, ich telá sú celé potetované, a tak to vyžadovalo každodenný špeciálny make-up pre 120 hercov, čo zamestnávalo maskérske oddelenie a predlžovalo nakrúcanie o ďalšie dni..
Štyri svety
Príbeh "The Time Machine" existuje v štyroch rozličných svetoch. Wells vysvetľuje: "Prvý svet je New York v 20-tom storočí. Potom sa presunieme do času, ktorý je pre nás blízkou budúcnosťou, rok 2030 a 2037. Nakoniec sa dostávame do vzdialenej budúcnosti, kde nachádzame idylický svet Eloi postavený vedľa tmavého sveta Morlocku, ktorý sa dá prirovnať k Danteho peklu.
Film sa začína v New Yorku v roku 1899, čo je ďalšia zmena oproti originálnemu príbehu, ktorý sa začína v Londýne. "New York bol na začiatku minulého storočia výnimočným miestom, rozvíjal sa vo veľkej miere a bol kultúrnym centrom taktiež aj ohniskom vedeckého rozvoja," vysvetľuje Wells, "Bol celkom vhodným miestom pre príbeh."
Filmoví tvorcovia sa rozhodli pre filmovanie scén priamo v New Yorku, ktorý zachytáva šarm starého sveta. Produkčný Oliver Scholl a jeho tím dokončili scény s prvkami vtedajšieho obdobia, kým kostýmoví dizajnéri zabezpečili oblečenie tohto obdobia z Los Angeles a Anglicka.
Exteriér Alexandrovho domu bol natáčaný v Albánsku, kým jeho laboratórium a zelený dom boli vytvorené na javisku Warner Bros. v Burbanku. "Veľká pozornosť sa venovala Alexandrovmu laboratóriu, pretože je to fyzické stelesnenie našej hlavnej postavy", hovorí Wells.
Simon Wells a Oliver Scholl sa nechali unášať svojou predstavivosťou pri vytváraní miest Eloi a Morlock. "Moje základy v animácii boli skutočne užitočné v konceptuálnom procese vytvárania sveta, ktorý prakticky neexistuje. Zvykol som si začať s prázdnym hárkom papiera a vytváraním celého sveta z náčrtov," hovorí Wells.
"Ja som vychádzal z ilustrácií a on z animácie, takže sme strávili spolu niekoľko hodín prípravou filmu. Mať režiséra, ktorý rozumie návrhom a rád sa hrá s nimi, je podľa mňa dar", hovorí Scholl.
Eloi mesto bolo vytvorené na strmej strane útesu s prepojenými mostami a cestičkami. Mesto bolo postavené v obrovskom štúdiu 16 v štúdiách Warner Bros., ktoré je od zeme po strop 98stôp vysoké. Superštruktúra útesu bola dokončená vodopádom s výškou 65 stôp a skonštruovaná z oceľových trámov s penovým exteriérom a oceľovými trubicami a cestičkami, ktoré vyzerali ako bambusy. Vodopád vytvorili použitím 650 000 galónov vodného tanku s osem palcovou zavlažovacou pumpou, ktorá vyťahovala ďalší 350 galónový tank.
"Herci hrajúci Eloiov nemali také pohodlie ako ostatní", hovorí Jeff Imada, "Eloiovia sa museli úplne stotožniť so životom tak vysoko, museli byť schopní sa pohybovať, šplhať a niesť sa po stranách útesu."
Strašní Morlockovia, sú démoni, ktorí žijú pod zemou v chaotickom bludisku tunelov a jaskýň. Oliver Scholl hovorí, "Ak Eloiovia budujú organizované budovy z prírodných materiálov, Morlockovia budujú veľmi chaotické budovy z umelých materiálov. Snažia sa dominovať nad prírodou a potlačiť ju."
O hercoch
GUY PEARCE (Alexander Hartdegen) nedávno bol ocenený za stvárnenie muža naháňajúceho vraha svojej ženy v thrillery "Memento". Predtým hral detektíva Eda Exleyho vo filme Curtisa Hansona "L.A.Confidential".
Prelom vo filmovom priemysle pre neho nastal v austrálskom seriáli "Neighbours", v ktorom hral od roku 1985 do 1989. Po prvý krát sa dostal do medzinárodného povedomia vo filme "Priscilla, Queen of the Desert."
Momentálne natáča film Kevina Reynoldsa "The Count of Monte Cristo". K jeho ďalším filmovým úspechom patria filmy: "The Count of Monte Cristo", "Rules of Engagement," "A Slipping Down Life," "Ravenous", "Till Human Voices Wake Us," "The Hard Word,".
SAMANTHA MUMBA (Mara) svoj filmový debut urobila v úlohe Eloi ženy, ktorá sa priatelí s Alexanderom Hartdegenom.
Je známa ako popová speváčka a textárka, ktorej debutovým singlom bol "Gotta Tell You" dosahujúci najvyššie miesta hitparád v jej rodnom Írsku, druhé miesto v Anglicku a štvrté v Spojených štátoch. Singel je prvým z jej CD, tiež s titulom Gotta Tell You, ktorý tiež obsahuje skladby "Baby Come Over" a "Don't Need You To (Tell Me I'm Pretty)."
JEREMY IRONS (Uber-Morlock) patrí k jedným z najrešpektovanejších hercov. Hral v rôznych filmoch vrátane "Die Hard With a Vengeance"; hororovom thrilery Davida Cronenberga "Dead Ringers," za ktorý získal cenu Genie a New Yorských filmových kritikov za Najlepšieho herca; nahovoril zlého Scara v animovanom filme "The Lion King"; a kontroverznú drámu Adriana Lyneho "Lolita." Taktiež si zahral v dvoch ďalších filmoch v tomto roku: "And Now...Ladies and Gentlemen," pre režiséra Claude Lelouch; a "Callas Forever," v réžii Franca Zeffirelliho. Práve dokončil natáčanie filmu spoločnosti Showtime "Last Call."
ORLANDO JONES (Vox) patrí k jedným najzaneprázdnenejším talentom s takmer tuctom filmov za posledné tri roky. Svoj herecký filmový debut urobil vo filmovej dráme Barryho Levinsona "Liberty Heights." Nedávno hral s Davidom Duchovnym a Julianne Mooreovou vo filme Ivana Reitmana "Evolution."
Jones hral napríklad vo filmoch: "The Replacements," "Bedazzled," "Say It Isn't So," "Double Take," "Drumline".
MARK ADDY (Dr. David Philby) prvýkrát získal medzinárodné uznanie, keď hral v komédii "The Full Monty," jedného zo šiestich nezamestnaných pracovníkov oceliarní, ktorí sa rozhodli pre striptíz. Nedávno hral Heatha Ledgera vo filme Briana Helgelanda "A Knight's Tale."
K jeho ďalším úspechom patria filmy "Down to Earth," "The Flintstones in Viva Rock Vegas," "Jack Frost".
K televíznym titulom patrí ministerial "Band of Gold" a televízny film "The Heart Surgeon," a ďalšie úlohy v britských seriáloch "A Very Peculiar Practice," "The Thin Blue Line," "Sunnyside Farm" a "Too Much Sun."
O filmových tvorcoch
SIMON WELLS (režisér) svoj základ má v animovaných ale aj hraných filmoch, hoci "The Time Machine" je jeho režisérskym hraným filmovým debutom. Predtým režíroval animovaný film "The Prince of Egypt",
"Balto," a spolurežíroval "An American Tail II: Fievel Goes West" a "We're Back: A Dinosaur's Story." Pracoval na filmoch "Who Framed Roger Rabbit," "Back to the Future Part II and Part III."
JOHN LOGAN (scenár/ koprodukcia) podielal sa na písaní scenára pre blockbuster "Gladiator," za ktorý bol nominovaný na Oscara a BAFTA.
Najnovšie pracoval na filmových scenároch: "Star Trek", "Star Trek: Nemesis." Scenár napísal aj k filmu "Any Given Sunday," v hlavnej úlohe Al Pacino a Cameron Diazová. Momentálne pracuje na scenári pre spoločnosť Dreamworks "Sinbad", "The Last Samurai" pre režiséra Eda Zwicka.
WALTER F. PARKES (Producer) pracoval ako výkonný producent na filme Ridleyho Scotta "Gladiator," v hlavnej úlohe Russell Crowe. Pracoval na filmoch "Men in Black 2," pokračovanie úspešného "Men in Black," v ktorom sa opäť stretnú Tommy Lee Jones a Will Smith pod vedením Barry Sonnenfeld.
Ako výkonný producent sa podielal na filmoch "The Mask of Zorro," "Deep Impact," Steven Spielberg's "Amistad," "Small Soldiers," "The Peacemaker," "How to Make An American Quilt," "The Trigger Effect," "Sneakers," "Volunteers," "Project X" and "True Believer."
ARNOLD LEIBOVIT (výkonný producent) napísal, režíroval a vyrobil úspešný dokumentárny film "The Fantasy Film Worlds of George Pal", životný profil človeka, ktorý prvý režíroval príbeh H.G.Wellsa The Time machine. Po natočení dokumentu, Leibovit získal práva na knihu a film a pracoval od polovice 80-tych rokov na tvorbe filmu. Momentálne pracuje na spracovaní ďalšej Palovej klasiky "The Seven Faces of Dr.Lao".
DONALD M. McALPINE (kamera) nedávno pracoval na hudobnej romanci
Moulin Rouge," v hlavnej úlohe s Nicole Kidmanovou a v réžii Baza Luhrmanna. Predtým s Luhrmannom pracoval na modernom spracovaní Shakespearovho "Romeo and Juliet" v hlavnej úlohe s Leonardom DiCapriom a Claire Danesovou.
Pracoval na filmoch: "Stepmom," "Nine Months", "Mrs. Doubtfire"; "Clear and Present Danger", "Patriot Games"; "See You in the Morning", "Medicine Man", "Predator", "The Man Without a Face," "The Hard Way," "Stanley & Iris," "Parenthood," "Harry and Son".
WAYNE WAHRMAN (strih) nedávno strihal dva filmy "Charlie's Angels" a "U-571." K ďalším prácam sa zaraďujú: "A Civil Action", "Searching for Bobby Fischer", "The Education of Little Tree," "2 Days in the Valley," "The Last of the Mohicans," "Mighty Morphin Power Rangers: The Movie," a "Kickboxer."
DEENA APPEL (Kostýmy) pracovala na kostýmoch pre filmy "Austin Powers: International Man of Mystery" a "Austin Powers: The Spy Who Shagged Me." K ďalším jej filmovým prácam patria: "Bedazzled," "Mystery, Alaska," "Now and Then," "8 Seconds," "Holy Matrimony", "He Said, She Said."
JAMES E. PRICE (Supervízor vizuálnych efektov) pracoval na filmoch "The Kid," "Bicentennial Man," "Enemy of the State", "Air Force One."
Predtým pracoval na digitálnych efektoch pri filmoch "Down Periscope," "Waterworld" a "Hook."
MATT SWEENEY (Supervízor špeciálnych efektov) dostal nomináciu na cenu na Oscara za film "Apollo 13." Pracoval na filmoch "Mic Rig," "The Fast and The Furious," "Galaxy Quest," "Lethal Weapon 2, 3 and 4," "Batman and Robin," "The Cable Guy," "Maverick," "Natural Born Killers," "Falling Down," "Arachnophobia," "The Lost Boys," "The Color Purple," "On Golden Pond" a "Nine to Five."