KOLÍSKA DO HROBU

KOLÍSKA DO HROBU

článok



Vodca. Zlodej. Bojovník. Otec. Vyzbrojený silnou charizmou, vychovaný ulicou a skúsenosťami vojenského umenia, Tony Fait (DMX) riadi úpravy mesta s vášnivou precíznosťou, starajúc sa o obchody a jeho lojálnu oddanú partiu profesionálov (Anthony Anderson, Gabrielle Union a Drag-On) s oddanosťou, ktorú prevyšuje jedine láska k jeho dcére Vanesse (Paige Hurd).

Po uskutočnení komplexu krádeží, vrátane vykradnutia skrýše čiernych diamantov, Fait prichádza do priameho kontaktu so Su (Jet Li), taiwanským vládnym agentom, ktorý sleduje pohyb výnimočných kameňov po celom svete. Su je vytrvalý a neoblomný, nepoľuje len na drahokamy, ale poľuje aj na neľútostného, brutálneho Linga (Mark Dacascos), svojho pôvodného partnera, ktorý uniesol Faitovu dcéru ako súčasť manévru vymeniť ju za ukradnuté drahokamy.

Fait ukryje kamene u priekupníka Archieho (Tom Arnold), diamanty promptne skončia v rukách mocného zločinca (Chi McBride). Fait mobilizuje svoj tím, suspenduje - prerušuje striktnú stratégiu bez zbraní a pripravuje povolať každú silu k dispozícii na záchranu svojej dcéry. Ale jedine Su pozná Linga dostatočne dobre na to, aby vedel anticipovať - predvídať každý jeho pohyb - a po stretnutí s Lingovými pracovníkmi pri ukážke ich vojenskej prefíkanosti, Fait zisťuje, že Su by mohol byť jeho jedinou nádejou na to, aby sa Vanessa vrátila domov živá.

Protivníci podľa zákona, ale spojenci podľa okolností, majster zlodej a enigmatický agent spoja svoje sily vyhrať vojnu nad spoločným nepriateľom: Su na vykonanie pomsty voči človeku, ktorý usiloval o jeho život a Fait na záchranu Vanessy, jedinej osoby bez ktorej nemôže žiť.

Kolíska do hrobu Kolíska do hrobu Kolíska do hrobu

VÝCHOD SA STRETÁVA SO ZÁPADOM: HIP-HOP KUNG FU

Americký etos hip-hopu je v rozpore s poetickou intenzitou filmového umenia Hong Kongu v novom akčnom thrilleri "Cradle 2 the Grave" (Kolíska do hrobu), explozívnou fúziou východných bojových umení a západnou pouličnou kultúrou, ktorú zjednocuje svetový šampión a hviezda akčného filmu Jet Li (Romeo Must Die, Kiss of the Dragon, Lethal Weapon IV) s platinovým hip-hopovým umelcom DMX (Exit Wounds, Romeo Must Die), režisérom filmu je Andrzej Bartkowiak (Exit Wounds, Romeo Must Die) a renomovaný producent Joel Silver.

"Tento nový typ hipového mestského akčného filmu, ktorý reprezentujú filmy ako - Romeo Must Die, Exit Wounds a teraz Cradle 2 the Grave - všetko pochádza z tej istej estetiky," hovorí Joel Silver, producent trilógie The Matrix, Die Hard a seriálu Lethal Weapon." Každý jeden je krokom vpred a Kolíska je v súčasnosti najlepšou ukážkou."

Príbeh Kolíska do hrobu napísal John O'Brien (Starsky & Hutch) a Channing Gibson (Lethal Weapon IV), je to zložitý, komplikovaný príbeh ulicou vychovaného podnikateľa Tonyho Faita, ( DMX), ktorý sa stretne s Jet Lim, enigmatickým taiwanským tajným agentom. "Tento príbeh je komplikovaný a nie jednoducho sumarizovateľný," dôvodí Silver. "Nie je to tradičný akčný film, s frázovitými nepriateľskými vzťahmi. Fait a Su sú rivalmi kvôli spoločnému nepriateľovi a príbeh je o tom, ako sa rozhodnú nájsť diamanty spolu a spolu dostať, čo potrebujú".

Čo sa týka Faita, potrebuje drahokamy, aby ich vymenil za život svojej dcéry Vanessy, ktorú uniesol Suov bývalý zradný partner. "Bol som schopný komunikovať s Faitom a vedel som, čoho je rodič schopný, ak je jeho dieťa v ohrození", hovorí DMX, otec troch synov.. "Chcel som vniesť do svojej úlohy všetky emócie, hnev, bezmocnosť a paniku" .

"X je prirodzený," mieni Silver. "Je neuveriteľne charizmatický, bol fantastický n Exit Wounds a jeho herecký prejav sa perfektne rozvíja."

Podobne ako Fait, Su predvádza kontrolované ale zreteľné napätie a rozhodnosť. "Su je perfektne zameraný na svoju prácu," hovorí Li. "Nestará sa o ľudí. Jediné, čo ho zaujíma, je urobiť si dobre svoju prácu a zastaviť zlého ´chlapíka´ - v tomto prípade, Linga, ktorý ho zradil a pokúšal sa ho zabiť."
"Jet je ohromný v tomto filme," hovorí Silver. "Je veľmi stoický, vyžaruje z neho mimoriadna sila, a je to pútavé, keď on a X sú spoločne na scéne. Sú obaja rovnako silní, ale svoju silu využívajú pre odlišné účely a na odlišné ciele."

"Bol som fanúšikom Jet Liho 17 rokov, možno aj dlhšie," zdôrazňuje expert na bojové umenia Mark Dacascos, dieťa kung fu inštruktorov, ktoré študovalo bojové umenia od svojich štyroch rokov. "Prvý film, ktorý som videl s Jet Lim bol The Shoalin Temple. Bolo to neuveriteľné, a odvtedy bol jedným z mojich obľúbených hrdinov. Bol som vzrušený, keď som dostal príležitosť pracovať s ním v Cradle 2 the Grave."

"Videl som Marka vo francúzskom filme The Brotherhood of the Wolf a bol neuveriteľne dobrý," hovorí Silver. "Je nielen schopným hercom, ale má veľa zručností autenticky preukázať svoje bojové umenie."
Vo filme sa objavujú aj ženské herecké hviezdy znalé bojových umení.

Držiteľka čierneho pásu Kelly Hu (The Scorpion King), je vyhlásená médiami ako "karate hottie" pre strhujúcu kombináciu ohromujúcu krásu a odbornosť v bojových umeniach. Ďalšia hviezda Gabrielle Union (Bring It On, Deliver Us from Eva) hrá Dariu, osamelú ženu posádku z Faitovho tímu. "Je silná, lojálna, je to výborný partner v tíme, Gabrielle je čarovná," hovorí Silver. "je veľmi talentovaná, krásna, a odovzdáva do svojej roly všetko, čo potrebujeme." Vo filme tvorí Daria pevný zväzok s Faitom.

Niet pochýb, že diváci budú vnímať napätie v rôznych akčných scénach. Chémia medzi Gabrielle a DMX je priam elektrizujúca, obaja sú extrémne charizmatickí a zdieľajú veľmi intenzívne vzťahy na plátne. "Je to môj tretí film s X-om a druhý s Gabrielle," hovorí Anthony Anderson (Exit Wounds, Romeo Must Die), ktorý hral v r. 2001 v romantickej komédii Two Can Play That Game.

Kolíska do hrobu Kolíska do hrobu Kolíska do hrobu

Celý talentovaný súbor hercov pracoval v Kolíske pod režijným vedením Andrzeja Bartkowiaka, bývalého hlavného kameramana známeho z ohromujúcich diel a šlágrov kinematografie Lethal Weapon IV, Speed a Terms of Endearment.

Cradle 2 the Grave je štvrtou Silverovou spoluprácou s Andrzejom, ktorého považuje za veľmi talentovaného kolegu. Na možnú spoluprácu ho upozornil Keanu Reeves. Keanu s ním práve v tom čase spolupracoval pri nakrúcaní filmu The Devil's Advocate a povedal: 'Chcel by som, aby ma režíroval.' Keanu je extrémne precízny a opatrný muž, a tak som si bol istý, že by mi nenavrhol niekoho, kto by nebol dostatočne oprávnený a schopný zaujať túto pozíciu. Potom prišiel Romeo Must Die a Andrzej urobil fantastický posun smerom k vynikajúcim výsledkom. A tak sme dospeli k hodnotnému partnerstvu. "
Vedomý si svojej neúnavnej trpezlivej a perfektnej práce, Bartkowiak využíval pri nakrúcaní viacero kamier "multiple camera systém"- deväť kamier rolovalo simultánne priestorom, aby zachytili početné uhly scény - bola to samozrejme aj unikátna šanca pre celý tím. Z nasvieteného stanoviska takýto druh kamery nasníma záber celého prostredia, skôr akoby sa vytváralo svetlo pre jeden špecifický záber.

"Filmovanie s multiple kamerami poskytuje výhodu, pretože proces nakrúcania je omnoho rýchlejší, umožňuje menšiu záťaž hercov, čo sa týka kostýmov a líčenia a je možné zachovať aj zábery hereckých improvizácií z rôznych uhlov nakrúcania," vysvetľuje Silver. "Keďže Andrzej, ako bývalý kameraman vie, ako osvietiť priestor pre multi kamery, ako ich umiestniť, aby sa zachytili čo najefektnejšie zábery a ako zachytiť čo najlepšie vzdialenosti medzi predmetom pozorovania, nakrúcania a pozorovateľom/kameramanom."


HORIACI KRUH : rozhodujúce boje

Cradle 2 the Grave kombinuje silu a krásu východných bojových umení, západných pouličných bojov a spletité akrobatické a senzačné sekvencie. "Boje v tomto filme sú svieže a unikátne," sľubuje Silver, ktorý používa frázu "hip-hop kung fu".

"Chceli sme, aby boje v Kolíske boli veľmi reálne, až brutálne, skôr ako štylizované a tak sme sa rozhodli limitovať našu prácu v tomto duchu," hovorí Silver a pokračuje: "Bojová choreografia v tomto filme je menej fanatazmagorická, nereálna, takže necítiť nič teatrálne". 

Celé týždne pred výrobou, Li a Yuen rozvinuli a choreograficky priravili početné filmové scény. "Prvá sekvencia, ktorú sme nakrútili, bola v metre ," zmieňuje sa Li. "Corey viedol túto sériu pohybov, ale ja som nemohol nič robiť s ľavou rukou, tak som si ju dal do vrecka a používal som na boj len pravú ruku. Andrzejovi sa to páčilo a tak sme sa rozhodli, že to bude charakteristický prejav pre Su. Bojuje vždy len s jednou rukou okrem momentu, kedy ide o zabitie - na konci filmu, keď sa dostanem do horiaceho kruhu."

Technický poradca -" Profesor boja " - Stephen Quadros, je jednou z najznámejších autorít pre oblasť bojových športov a je aj komentátorom pre zmiešané bojové umenia a kickboxové zápasy po celom svete. Prizvali ho do celého projektu, aby koordinoval a dohliadal na všetky bojové vystúpenia medzi Titom Otizom, Chuckom Liddellom a rôznymi druhotriednymi bojovníkmi.

Kolíska do hrobu Kolíska do hrobu Kolíska do hrobu

Explozívne finále projektu je, keď Ling je obkolesený horiacim kruhom s osemstopovými plameňmi. Kruh bol vytvorený z umelého dechtového makadamu s otvormi pre rúrky umiestnenými na spodnej strane. Špeciálne efekty boli kontrolované tímom, aby propánový plyn vtekal do rúrok, vznecujúc rôzne časti kruhu, ako to bolo požadované pre jednotlivé zábery. Spočiatku chcel Bartkowiak nasnímať celú sekvenciu s hercami obkolesenými plameňmi, ale horúčava ktorá vznikla pri zapálení celého kruhu bola nebezpečná pre hercov aj obslužný personál.

Kaskadérový koordinátor Scott Rodgers navrhol komplikovaný kladkový systém na skoky, všetko bolo snímané kamerou umiestnenou na obrovských žeriavoch a simultánne aj kamerou v helikoptére. Silver, Bartkowiak a odborníci vytvorili túto unikátnu aplikáciu kladky pre kaskadérov, ktorá sa využila pri filmovaní scén zachytávajúcich pády do veľkých hĺbok. "Systém kladky umožňuje kaskadérovi zmierňovať jeho pád tak, aby to divák nezbadal a aby pády boli čo najbezpečnejšie bez toho, že by sa použili air bagy," vysvetľuje Silver. "Povedali sme, že použijeme aj počítačový program, ktorý môže zachytiť pád, stopnúť pád, opakovane, v časových intervaloch. Prišli sme aj s nápadom, že Jet keď pristane na streche budovy, potrebuje preskočiť z jedného poschodia na druhé kým sa dostane, kam v skutočnosti potrebuje, pritom sa bude prechádzať po okaji strechy."

Vo filme sú dych vyrážajúce sekvencie, napr. na budove umiestnenej pri diaľnici na pobreží Pacifiku v Santa Monica. Li a jeho kaskadérsky dvojník vykonávali zostupy, pády používajúc špeciálnu bezpečnostnú výstroj vytvorenú na minimalizáciu risku pri veľkých pádov kaskadérov.

ORGANICKÝ SOUNDTRACK

Cradle 2 the Grave nereflektuje len kreatívne príspevky filmových tvorcov a hercov, ale k celkovému výsledku prispieva hudba tvorcov najlepšie predávaných v hudobnom priemysle. "Bloodline a Def Jam pracovali veľmi tvrdo na vytvorení organického albumu, že vyznieva priam akoby vychádzal zo samotného filmu," hovorí Silver "Nie je to len zväzok nahrávok odnikadiaľ, pretože tvorcovia sa vcítili do obsahu filmu, čítali scenár, videli niektoré scény". DMX napísal a nahral tri originálne nahrávky pre Kolísku, vrátane "Right Wrong," piesne, ktorá je ústrednou témou filmu.


autor press kit 29.4.2003
Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 25148
02 |
návšt. 4056
03 |
návšt. 3266
04 |
návšt. 2078
05 |
návšt. 2052
06 |
návšt. 2191
07 |
návšt. 1410
08 |
návšt. 1400
09 |
návšt. 883
10 |
návšt. 1050
REBRÍČEK US
01 |
$140,0 mil.
02 |
$81,0 mil.
03 |
$31,0 mil.
04 |
$13,0 mil.
05 |
$3,2 mil.
06 |
$2,3 mil.
07 |
$2,2 mil.
08 |
$0,957 mil.
09 |
$0,701 mil.
10 |
$0,656 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.