Visegrad Film Forum navštívilo 262 účastníkov z 13 krajín

Visegrad Film Forum – medzinárodná networkingová a vzdelávacia platforma pre začínajúcich filmových profesionálov – sa konala na Vysokej škole múzických

pridal 24.3.2015 o 15:39

Visegrad Film Forum navštívilo 262 účastníkov z 13 krajín


Visegrad Film Forum – medzinárodná networkingová a vzdelávacia platforma pre začínajúcich filmových profesionálov – sa konala na Vysokej škole múzických umení v Bratislave od 11. do 14. marca 2015.

Tento ročník navštívilo 262 akreditovaných účastníkov z 13 krajín – väčšinou z Európy, ale aj z Filipín, Vietnamu. Otvorenie festivalu bolo spojené s premietnutím oscarového filmu Krstný otec. Otvárací film osobne uviedol zvukár Christopher Newman, ktorý bol za film nominovaný na cenu Akadémie.

Štyri maste rclassy, jeden intenzívny workshop, päť prípadových štúdií

Počas štyroch dní VFF sa v Bratislave konali štyri master classy celosvetovo uznávaných filmových profesionálov. Oscarový zvukár Christopher Newman navyše viedol dvojdňový praktický workshop pre mladých filmárov zameraný na zvuk vo filme.

Prvý master class viedol Christopher Newman. Na celodennom podujatí previedol účastníkov svojou bohatou kariérou (viac ako 70 celovečerných filmov z toho 5 nominácií na Oscara a 3 víťazstvá) a počas master classu sa so študentmi podelil o svoj názor na to ako by mali pristupovať k filmovému zvuku: “Študenti zvuku by sa mali sústrediť na to o čom film je, o čom sú jednotlivé scény, a keď toto vedia, vyberú pre nakrúcané scény vhodný zvuk. Je to tak jednoduché. Je to veľmi zložitá otázka na zodpovedanie, ale takto to funguje.“

Tretí deň podujatia otvoril Fabio Grassadonia, ktorý v rozhovore s Matthieu Darrasom z Torino Film Labs diskutoval o úspechu svojho debutu Salvo v Cannes. Salvo, príbeh mafiánskeho nájomného vraha, ktorý ušetrí život nevidiaceho dievčaťa nakrútil s dlhoročným spolupracovníkom Antoniom Piazzom a spoločne zaň získali dve ceny v sekcii Týždeň kritiky v Cannes.

Na tému úspechu na prestížnych svetových festivaloch nadviazala Ľudmila Cviková, ktorá sa s účastníkmi fóra v druhej časti dňa podelila o skúsenosti zo zákulisia medzinárodných filmových festivalov, ktoré získala napríklad v Karlovych Varoch, Locarne, Sarajeve či Rotterdame, kde pôsobila pätnásť rokov.

Visegrad Film Forum 2015 zavŕšil master class dánskeho investigatívneho dokumentaristu Madsa Brüggera, ktorý hovoril o svojej kontroverznej metóde nakrúcania. Brügger vytvára falošné identity, aby sa dostal na ťažko prístupné miesta, či už je to cenzormi úzkostlivo strážená diktatúra (Červená kapela nakrúcaná v Severnej Kórei) alebo svet korupcie na vysokých miestach (Veľvyslanec nakrúcaný v Stredoafrickej republike).

Program prednášok a workshopov VFF 2015 doplnila prípadová štúdia maďarskej strihačky Brigitty Bacskai, ktorá sa venovala filmu Free entry. Hraný debut mladej maďarskej režisérky Yvonne Kerékgyártó sa nakrúcal s malým štábom počas dvoch ročníkov známeho hudobného festivalu Sziget v Budapešti.

Štyti premietania, osem partnerských škol

Každá z partnerských škôl Visegrad Film Fora – ADU Zagreb (Chorvátsko), AGRFT Ljubljana (Slovinsko), FAMU Praha (Česko), LMTA Vilnius (Litva), Lodz Film School (Poľsko), SZFE Budapest (Maďarsko), UNATC Bucharest (Rumunsko) rovnako ako naša hosťovská škola FTF VŠMU Bratislava (Slovensko) – premietla kolekciu najlepších filmov z posledného roka vo forme priateľskej konfrontácie (friendly battle), premietané po dvojiciach v jednom bloku. Projekcie filmov nasledovali diskusie s ich tvorcami.





Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 25148
02 |
návšt. 4056
03 |
návšt. 3266
04 |
návšt. 2078
05 |
návšt. 2052
06 |
návšt. 2191
07 |
návšt. 1410
08 |
návšt. 1400
09 |
návšt. 883
10 |
návšt. 1050
REBRÍČEK US
01 |
$140,0 mil.
02 |
$81,0 mil.
03 |
$31,0 mil.
04 |
$13,0 mil.
05 |
$3,2 mil.
06 |
$2,3 mil.
07 |
$2,2 mil.
08 |
$0,957 mil.
09 |
$0,701 mil.
10 |
$0,656 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.