Čaká nás konečne pozerateľný filmový Dungeons & Dragons?

Dungeons & Dragons, praotec všetkých role-play hierí, predefinoval myšlienku dobrodružstva pre celú generáciu...

pridal kinema 27.3.2023 o 15:58
Čaká nás konečne pozerateľný filmový Dungeons & Dragons?


Dungeons & Dragons, praotec všetkých role-play hier, predefinoval myšlienku dobrodružstva pre celú generáciu. Hybrid stolovej hry a improvizovaného rozprávania, ktorý vytvorili Gary Gygax a Dave Arneson, posielal skupiny priateľov na pestré cesty, ktoré vymýšľal majster žalára alebo DM. Hráči prijímali alter-egá rôznych druhov a schopností a čelili nevýslovným nebezpečenstvám vo výpravách, ktoré mohli trvať hodiny, dni, týždne. Nie každá postava sa dostala von živá. Bolo to napínavé, vzrušujúce a prístupné každému, kto mal bezhraničnú predstavivosť a zbierku mnohostranných plastových kociek.

Táto hra si skutočne získala priazeň fantasy nadšencov, vrátane budúcich filmárov Jonathana Goldsteina a Johna Francisa Daleyho, ktorí obaja vyrastali ako vášniví hráči D&D. Teraz títo scenáristickí a režisérski partneri posúvajú túto úctyhodnú sériu na veľké plátno v epickom fantasy dobrodružstve pod názvom DUNGEONS & DRAGONS: Česť zlodejov s hviezdnym obsadením na čele s Chrisom Pineom, Michelle Rodriguez, Regé-Jean Page, Justice Smith, Sophia Lillis, Hugh Grant, Daisy Head a Chloe Coleman.

Hoci pretaviť takmer 50 rokov histórie do strhujúceho filmového trháku by bolo výzvou pre každého scenáristu a režiséra, Goldstein a Daley boli na túto úlohu mimoriadne vhodní. Nielenže hru dobre poznali, ale Goldstein a Daley opakovane preukázali, že majú talent pre búrlivé komédie aj strhujúce hrdinstvo. Medzi ich scenáristické počiny patria filmy Horrible Bosses ( Šéfovia na zabitie) z roku 2011 a jeho pokračovanie z roku 2014, ako aj film Spiderman: Návrat domov z roku 2017 s Tomom Hollandom v hlavnej úlohe kultového superhrdinu. V roku 2018 režírovali aj komédiu Game Night.( Nočnáhra)

Keď prišiel čas na napísanie scenára k filmu DUNGEONS & DRAGONS: Česť zlodejov podľa príbehu Chrisa McKaya a Michaela Gilia, využili svoju vášeň pre hru, ako aj svoj jedinečný dar vymýšľať nezabudnuteľné postavy, prekvapivé situácie a vtipné, no zároveň úprimné dialógy. Tlak na správne napísanie scenára bol obrovský.

Hra Dungeons & Dragons, ktorú v súčasnosti vydáva spoločnosť Wizards of the Coast so sídlom v Seattli, Washingtone, divízia spoločnosti Hasbro, dosiahla takú úroveň popularity, aká by sa zdala nepredstaviteľná v časoch, keď bola väčšinou undergroundovou senzáciou - to znamená, že publikum v každej demografickej skupine pravdepodobne pozná hru D&D a má k nej blízko. "Je to jedna z najväčších a najtrvalejších častí americkej popkultúry a možnosť rozprávať príbeh v tomto svete je skutočnou výsadou," hovorí producent Jeremy Latcham, p.g.a. "Prevziať niečo, čo je tak uctievané na celom svete, je obrovská zodpovednosť."

Napriek tomu Latcham maximálne veril, že Goldstein a Daley sú rozprávači, ktorí dokážu priamo osloviť vášnivých fanúšikov. Koniec koncov, počas svojho 13-ročného pôsobenia v štúdiu Marvel si túto dvojicu najal na napísanie scenára k filmu Spiderman: Návrat domov. "Spider-Man je podobne nesmierne ikonická postava, ktorú ľudia naozaj hlboko milujú, a ja som vedel, že títo chlapci majú na to, aby ju priviedli k životu," hovorí Latcham.

Hoci nálada nového filmu je nepochybne vzrušujúca a optimistická, v hre je otázka života a (ne)smrti. Keď sa film začína, neochvejne optimistický bard Edgin a jeho najlepší priateľ a dôverník, barbarská bojovníčka Holga, sú zatvorení v povestnom väzení Revel's End. Hoci dvojica kedysi viedla veselú bandu dobromyseľných zlodejov, po nevydarenej lúpeži sa ich situácia dramaticky zmenila. Dvojicu zradil zákerný Forge Fitzwilliam, ktorý sa spojil s mocnou čarodejnicou Sofinou. Vzal Edginovu milovanú dcéru Kiru, aby žila ako jeho chránenkyňa vo veľkej metropole Neverwinter, kde sa Forge so Sofininou pomocou ustanovil za vládcu.

Ale ak Edgin v niečom vyniká, je to vymýšľanie plánu. A tak, zatiaľ čo si kráti čas pletením rukavíc pre Kiru a spievaním piesní spoluväzňom, vymýšľa aj dômyselný útek z väzenia v nádeji, že získa späť to, o čo prišiel, a pomstí sa Forgemu. Útek sa však ukáže ako tá jednoduchšia časť. Keď Edgin a Holga získajú slobodu, vydajú sa na cestu svojho života, pričom sa k nim nakoniec v ich pátraní pridajú neistý čarodejník Simon Aumar, oddaný paladin Xenk Yendar a mŕtvy Doric.

Čaká nás konečne pozerateľný filmový Dungeons & Dragons?

Ako si dobrodruhovia vytvárajú krehké putá skutočného priateľstva, ich misia je čoraz nebezpečnejšia a dostáva ich do konfliktu nielen s Forgom, ale aj s nebezpečnými Červenými čarodejníkmi, ktorí chcú ovládnuť kontinent Faerûn. Títo skazení čarodejníci túžia po najvyššej moci a snažia sa vytvoriť armádu nemŕtvych otrokov, ktorí by zasiali chaos a utrpenie v celom kráľovstve Neverwinter.

"Keď som si prvýkrát prečítal scenár, mal som obrovskú radosť," hovorí Latcham. "Je to radosť z toho, že sa postavy stretávajú, že sa rodí rodina, radosť z gigantického predstavenia a akcie, a potom smiech, ktorý Jonathan a John jednoducho dokonale ovládajú."

Keď tvorcovia dokončovali scenár, vedeli, že je veľmi dôležité nájsť správnu rovnováhu medzi akčným dobrodružstvom, komediálnymi a dramatickými momentmi, ako aj zachovať absolútnu vernosť pravidlám Dungeons & Dragons. Zároveň tvorcovia filmu navrhli film tak, aby oslovil aj divákov, ktorí nikdy nehádzali d20 (hracia kocka), a vytvorili úplne originálne, veľmi zábavné fantasy dobrodružstvo s ozvenami niektorých najobľúbenejších filmov a televíznych seriálov všetkých čias.

"Mne ako dieťaťu 80. rokov pripomína všetky tie skvelé vlastnosti filmov z tých rokov," hovorí hviezda a výkonný producent Chris Pine. "Má to v sebe kúsok z Princeznej nevesty. Je v ňom kúsok z The Goonies (Buráci) Je v ňom kúsok z filmu Monty Python a Svätý Grál, ale má v sebe kúsok Hry o tróny. Podarilo sa mu zabaliť všetky tieto rôzne tóny a farby do jedného naozaj radostného filmu. Je to klasická hrdinská cesta o bande nespratníkov, ktorí sa snažia byť stále lepší a lepší"

Čaká nás konečne pozerateľný filmový Dungeons & Dragons?

O VÝROBE

DUNGEONS & DRAGONS: Česť zlodejov sa začal nakrúcať 4. mája 2021 na miestach v okolí Belfastu v Severnom Írsku. "Pobyt v Belfaste nám dal príležitosť predstaviť neuveriteľné lokality, ktoré nenájdete nikde inde na svete," hovorí Jonathan Goldstein. "Je tu kombinácia prírodných krás a exotických miest, vďaka ktorej máte pocit, že ste sa ocitli v inom svete a inom čase, čo je aj cieľom filmu." John Francis Daley dodáva: "Máme neuveriteľné lokácie a nádherné miesta, ktoré sú ako z fantasy románu. A máme neuveriteľný štáb ľudí, ktorí tu neúnavne pracujú už desaťročia na filmoch, ktoré vznikli pred nami."

Belfast je samozrejme domovom fantasy seriálu Hra o tróny a v novom filme sa využili niektoré kulisy v ateliéroch Titanic, kde sa natáčal predchádzajúci seriál. Keď však Goldstein a Daley spolu s niektorými spolupracovníkmi vrátane kameramana Barryho Petersona a produkčného Raya Chana koncipovali vzhľad filmu DUNGEONS & DRAGONS: Česť zlodejov, snažili sa vytvoriť niečo vizuálne oslnivé a úplne originálne, čo by bolo verné hre.

V istom ohľade bolo zachovanie vernosti svetu D&D jednoduchšie, keďže scenáristi a režiséri zasadili príbeh do geografických hraníc legendárneho prostredia Forgotten Realms, ktoré bolo predstavené v roku 1987. V nasledujúcich rokoch "kráľovstvá" slúžili ako prostredie pre romány, adaptácie videohier a komiksy. Technologicky sa svet Forgotten Realms podobá na predindustriálny svet 13. alebo 14. storočia, čo výrazne ovplyvnilo dizajn nového filmu.

Napriek tomu Chan poznamenáva, že tvorivý tím filmu nechcel obmedziť svoj dizajn len na odtiene hnedej alebo vytvoriť niečo, čo by sa príliš podobalo filmom alebo televíznym seriálom, ktoré vznikli predtým. "Zistil som, že pri mnohých stredovekých filmoch, ktoré som videl v minulosti, je to vždy to, čo poznáte z historických kníh, a ja si myslím, že by som sa radšej pozrel na veľmi odlišné svety," hovorí Chan. "[Goldstein a Daley povedali]: 'Radi by sme videli niečo jedinečné. Je to geniálna platforma, Dungeons & Dragons - len sa s ňou trochu zabavte."

Čaká nás konečne pozerateľný filmový Dungeons & Dragons?

Keď sa začal prípravný proces, Chan sa ponoril hlboko do histórie D&D, aby sa dozvedel viac podrobností o fiktívnych prostrediach vrátane Neverwinteru a dediny Targos, kde Edgin žil so svojou manželkou Ziou a malou Kirou. Potom prehľadával svet a hľadal nezvyčajné zdroje inšpirácie, aby vytvoril návrhy hlavných kulís, vrátane predvídavého väzenia Revel's End v odľahlých končinách Icewind Dale, čo je vysoká pevnosť, ktorá sa týči nad mimoriadne predvídavou zamrznutou krajinou. "V príbehu je to jedno z najdrsnejších prostredí, takmer ako väzenie typu supermax," hovorí Chan. "Predstavoval som si ju ako Alcatraz. Keď ste tu, niet úniku."

Po návšteve mnohých hradov v Spojenom kráľovstve sa Chan rozhodol, že väzenie by malo vyzerať, akoby bolo vytesané z obrovských dosiek čadiča, bridlicovo sfarbenej skaly, so stenami siahajúcimi do hĺbky 10 stôp, aby "dodalo kompletu váhu a navodilo predstavu tejto nepreniknuteľnej pevnosti, z ktorej sa nedá uniknúť".

Samozrejme, Edgin a Holga utečú a vrátia sa na Targos, ktorý sa tiež mihne na začiatku vo flashbacku. "V príbehu je Targos veľmi chladné miesto priamo pri jazere, takže som sa inšpiroval touto komunitou v severnom Japonsku, kde by mnohé slamené strechy boli také strmé, že by sa na nich nikdy neudržal sneh," hovorí Chan.

Ďalším výnimočným prostredím filmu je Smaragdová enkláva, kde Doric žije s lesnými elfmi vysoko v korunách stromov. Chan pri jeho návrhu vychádzal z vysokých stromov baobabov, ktoré rastú po celej Afrike. "Predstavoval som si, že zvyšok Neverwinter Woodu bude zakrpatený týmito obrovskými baobabmi," hovorí hlavný architekt. Aby vytvoril väčšiu vizuálnu zaujímavosť, nechal vetvy stromov prepletať tak, ako to často robia vetvy platanov, a do srdca enklávy umiestnil most pripomínajúci živé koreňové mosty, ktoré sa nachádzajú v indickej džungli pri Meghalayi. "Je to organická vec, ktorá dozrieva mnoho, mnoho rokov," hovorí.

Čaká nás konečne pozerateľný filmový Dungeons & Dragons?

Ako inšpirácia pre Underdark poslúžil Chanovi 270 miliónov rokov starý kamenný les Shilin v čínskom Kunmingu. V podzemí sa odohráva jedna z najvzrušujúcejších scén filmu, v ktorej dobrodružstvo prechádza klaustrofobickými tunelmi a obrovskými podzemnými klenbami a hľadá dôležitú Helmu odlúčenia, aby sa stretlo s obrovským červeným drakom Themberchaudom (ktorý bude hráčom D&D veľmi dobre známy). "Táto sekvencia je jedna veľká naháňačka mačky s myšou," vysvetľuje Chan. "Máte tu draka, ktorý je asi 120 stôp dlhý, mierne obézny, a naháňa svižnejšiu skupinu hrdinov. Spôsobuje chaos a zmätok, keď sa rúti cez akvadukty a viadukty, a postavy sú len pár centimetrov pred chňapajúcimi čeľusťami."

Dizajn podzemia bol čiastočne ovplyvnený slávnou severoírskou pamiatkou Giant's Causeway, ktorú tvorí približne 40 000 masívnych čiernych čadičových stĺpov vystupujúcich z mora. Chan mal však pocit, že podzemné komnaty by mali mať ohnivý, vulkanický vzhľad. "Chcel som sa odvolať na skutočný svet, kde sa pohybujú tektonické dosky, kde sa zemské jadro neustále posúva, a preto vznikajú cunami a zemetrasenia," hovorí. "Myslel som si, že by bolo super, keby láva vytekala z trhlín medzi doskami, takmer ako aktívna sopka, takže by vytryskla, odumrela a opäť vytryskla."

Chan venoval osobitnú pozornosť aj hradu v Neverwinteri, kde sídli Forge, a samotnému mestu, ktoré by podľa produkčného dizajnéra malo pôsobiť kozmopolitne. "Samotný Neverwinter je metropola, skôr ako Londýn alebo Paríž, kam prichádzajú ľudia z celého Faerûnu," hovorí Chan a poznamenáva, že cestovatelia sa ku koncu filmu zbiehajú do mesta, aby sledovali turnaj v štýle High Sun Games, brutálnu súťaž, ktorú Forge organizuje v pôsobivom mestskom koloseu.

Pri koncipovaní priestoru sa Chan odvolával na Ištarskú bránu v Turecku, ktorá je obložená úžasnými dlaždicami. Architektúra samotného hradu bola inšpirovaná rôznymi hradmi a katedrálami, ktoré sa nachádzajú na juhu Francúzska, ako aj anglickým hradom Alnwick, ktorý sa nachádza v grófstve Northumberland a pochádza z 12. storočia.

Vždy, keď to bolo možné, produkcia cestovala na miesta v Severnom Írsku a dokonca aj na Island v nádeji, že sa jej podarí zachytiť prírodnú krajinu a vytvoriť skutočne rozsiahle prostredie pre toto ambiciózne dobrodružstvo. "Chceme, aby to vyzeralo ako čo najviac rôznych miest vo svete D&D," hovorí Jonathan Goldstein. "Je tu veľa miest, ktoré vyzerajú veľmi starobylo, stredoveko, a to sa nám skvele hodí, a potom sú tu prírodné krásy, ktoré sú také nápadné."

John Francis Daley dodáva: "Našou filozofiou bolo vyhnúť sa čo najviac modrému a zelenému plátnu. Napriek tomu je ho pre rozsah, ktorý potrebujeme zachytiť, veľmi veľa, ale prvkami v popredí sú tieto masívne kulisy, ktoré navrhol náš geniálny scénograf Ray Chan. Je to vizionár. Myslím, že využíva to, čo fanúšikovia milujú na vizuálnych aspektoch príbehu, a zároveň ich dopĺňa."





Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 16783
02 |
návšt. 7785
03 |
návšt. 5694
04 |
návšt. 5212
05 |
návšt. 4363
06 |
návšt. 3408
07 |
návšt. 3719
08 |
návšt. 3520
09 |
návšt. 1868
10 |
návšt. 1680
REBRÍČEK US
01 |
$26,0 mil.
02 |
$7,6 mil.
03 |
$6,8 mil.
04 |
$5,3 mil.
05 |
$5,0 mil.
06 |
$3,5 mil.
07 |
$3,2 mil.
08 |
$2,2 mil.
09 |
$2,2 mil.
10 |
$2,1 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.