TOP 10 SLOVENSKO

TOP 10 SLOVENSKO

článok



Do akej miery dokáže Reese Witherspoon alebo francúzsky horor s nabrúsenou britvou konkurovať mocnému Harrymu Potterovi a ohnivej čaši?

Dvojica premiér sa dostala síce do TOP10, ale neohrozeného Pottera či iné filmy z prvých miest v podstate nezasiahla.

TOP Slovensko 8. 12. - 14. 12. 2005
č. Názov filmu Spoločnosť Doba  Divákov za obdobie Divákov celom
1. Harry Potter a ohnivá čaša Continental 2. týždeň 32818 79833
2. Udatné kuriatko Saturn 4. týždeň 6404 45161
3. Letový plán Saturn 3. týždeň 2996 8904
4. Kuriér 2 Tatra film 2. týždeň 1930 3875
5. Kliatba bratov Grimmovcov SPI film 5. týždeň 1410 27149
6. A čo ak je to pravda? Tatra film 1. týždeň 1196 1196
7. 3:15 zomrieš! SPI film 7. týždeň 955 28504
8. Pozná ju ako svoje boty Tatra film 3. týždeň 873 3491
9. Odtrhnutý z reťaze Saturn 4. týždeň 739 5931
10. Noc s nabrúsenou britvou Magic Box 1. týždeň 546 546

Top 10 Slovensko  Top 10 Slovensko  Top 10 Slovensko

Slovenským No. 1 filmom tohto roka bude asi Harry Potter IV (aj keď v návštevnosti už tento rok nestihne prekonať 134-tisícový Madagascar). Nemá k tomu ďaleko, najmä keď ho v druhom týždni videlo 32 818 divákov (priemer na predstavenie: 114) a za 14 dní takmer 80 tisíc! A to sú pred nami ešte týždne vianočných nákupov i samotných sviatkov. Medzitýždňový pokles o 30% je v podstate dobrý, na to, že ide o blockbuster, ktorý chceli temer všetci vidieť už počas prvého víkendu. Do konca roka a prázdnin ostáva ešte dosť veľa času na to, aby Potter pokračoval v hrabaní divákov a aspoň čiastočnej záchrane tohto roka.

Na druhom mieste ostalo Udatné kuriatko. Napriek výrazným výsledkom štvrtého Pottera sa mu darí udržiavať slušnú mieru návštevnosti. Je zrejmé, že teraz ťaží zo záujmu v menších mestách – vo väčších sa chodí na Pottera, do menších prichádza v predvianočnom zhone aspoň Kuriatko. 6 404 divákov (priemer na predstavenie: 58) v štvrtom týždni je pri takej konkurencii dobrý výsledok a výbornou správou je iba 5%-ný pokles návštevnosti z minulého týždňa.

Jodie Foster sa vrátila na tretie miesto s Letovým plánom. V treťom týždni sa ho zúčastnilo 2 996 divákov (priemer na predstavenie: 30) a medzitýždňový rozdiel je plus 33 percent. Nie je to ojedinelý jav – čiastočne sa na ňom podpisuje Medzinárodný filmový festival v predchádzajúcom týždni. Teraz sa komerčné hity vracajú do kinosál a ich návštevnosť môže stúpnuť na minulé či ešte lepšie hranice.

Top 10 Slovensko  Top 10 Slovensko  Top 10 Slovensko

Na štvrté miesto sa vyšvihol Kuriér 2. Polepšil si o jedno miesto a odviezol 1 930 záujemcov (priemer na predstavenie: 32). Oproti predchádzajúcemu týždňu zaznamenávame pokles iba o 15 divákov – 0,78%! Ďalší nárast vďaka ukončenému festivalu. Inak nie je výsledok nijako výnimočný, ale akcia sa v predvianočnom období do kín vždy hodí – viď. aj americký štýl nasadzovania Vertical Limit, Underworld či Aeon Flux.

Až na piate miesto klesli Grimmovci (z tretieho). V piatom týždni klesli o ďalších 41 percent na 1 410 divákov (priemer na predstavenie: 22). Fakt je, že Grimmovci sa správajú úplne ako správny blockbuster – vyšvihnú sa s fantastickým otvorením, no potom klesajú smerom nadol o ťažké percenta a stálica z nich asi nebude.

Na šiestom mieste je prvá novinka – A čo ak je to pravda? Úprimne, milá romantická komédia si zaslúžila rozhodne lepšie umiestnenie i počet divákov ako iba 1 196. Alebo nemajú ľudia v tomto predvianočnom zhone čas na romantiku? Ťažko povedať, ale bežne dokáže romantická komédia nalákať do kina minimálne dva- až trikrát toľko párov... Priemer 17 divákov na jedno predstavenie je tiež skôr znepokojivý.

Top 10 Slovensko  Top 10 Slovensko  Top 10 Slovensko

Na siedmom mieste (pekne po siedmich týždňoch) už čaká horor 3:15 zomrieš!. Ten sa správa podobne ako Príbeh bratov Grimmovcov. Mal výborné otvorenie, no potom sa mu už toľké masy pritiahnuť nepodarilo. 955 divákov (priemerne 23 na predstavenie) nie je veľa, také číslo celkového počtu (28 504) je už hrejivejšie. A položme si ruku na srdce, 30-tisícovú návštevnosť by 3:15 zomrieš nikto netipoval či áno?

O jednu priečku nahor sa posunula dráma/komédia Pozná ju ako svoje boty. Tá dosť trpí nezaslúžene nízkou návštevnosťou, na druhej strane má okrem Cameron Diaz len málo lákadiel na divákov. 873 záujemcov je dosť málo, ale medzitýždňovo konštatujeme nárast publika o 49%. Celkový počet za tri týždne: iba 3 491.

Na deviatom mieste je Odtrhnutý z reťaze. Minulý týždeň bol na tom o jedno miesto lepšie, teraz si pohoršil v rebríčku, ale polepšil v návštevnosti (739 divákov a nárast o 15 percent). Za štyri týždne videlo film cca 6 tisíc divákov. Je to dosť málo, ale úprimne, osobne som nečakal ani také solídne cifry.

Na desiatom mieste je druhá novinka – Noc s nabrúsenou britvou. Pôvodne programovaná až na 22. december (nechcem si predstaviť tie krvavé Vianoce a more kritiky), napokon uvedená o dva týždne skôr. Francúzska vyvražďovačka má lákavý plagát – ale do kinosály prišlo iba 546 divákov. Je to strašne málo a ani priemer na predstavenie nemôže byť vysoký (12 ľudí).

Celkový počet divákov za druhý decembrový týždeň je 51 130 divákov, Harry Potter z toho tvorí 64,2%, čo je už trošku menší podiel ako minulý týždeň. Každoádne, bez takého lákadla by sa rebríčku tak dobre nedarilo. Medzitýždňový pokles je 28 percent, ale pri danom výsledku ho neberieme tak katastrofálne. Na budúci týždeň vyskúšajú slovenské kina mamutí projekt Petera Jacksona – prvé výsledky nie sú vôbec bombastické...

 


autor Michal Korec 19.12.2005
ROK VDOVY
[RECENZIA ]
HERETIK
[RECENZIA ]
3
Gladiátor II
GLADIÁTOR II
[RECENZIA ]
KONKLÁVE
[RECENZIA ]
RED ONE
[RECENZIA ]
Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 24748
02 |
návšt. 6614
03 |
návšt. 6732
04 |
návšt. 5632
05 |
návšt. 4024
06 |
návšt. 3905
07 |
návšt. 4379
08 |
návšt. 7618
09 |
návšt. 3984
10 |
návšt. 2637
REBRÍČEK US
01 |
$32,0 mil.
02 |
$7,3 mil.
03 |
$5,3 mil.
04 |
$5,2 mil.
05 |
$4,2 mil.
06 |
$2,9 mil.
07 |
$2,8 mil.
08 |
$2,3 mil.
09 |
$2,2 mil.
10 |
$1,8 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.