PREVIEW: SCOOBY-DOO 2 |
PREVIEW: SCOOBY-DOO 2 |
V Scooby-Doo 2: Príšery vypustené, Scooby a jeho priatelia stratia svoju výbornú a hviezdnu reputáciu - keď anonymný maskovaný zloduch spôsobí zmätok v meste Coolsville s obrovským strojom, ktorým pretvorí nepriateľov Mystery Inc. na Pterodactylového ducha, ducha Čierneho rytiera, ducha Kapitána Cutlera a 10 000-voltového ducha.
Pod tlakom otravnej reportérky Heather Jasper-Howe (Alicia Silverstone) a vystrašených obyvateľov Coolsville, priatelia začnú vyšetrovanie obrovskej záhady, ktorá núti Shaggyho a Scoobyho položiť si otázku týkajúcu sa ich postavenia v Mystery Inc.
Vždy vyhladnuté duo musí dokázať, že sú ozajstní detektívi, nasadia si sériu bizarných prevlekov v snahe vyriešiť záhadu. Všetky znaky vedú k Jeremiahovi "Starý Muž" Wicklesovi (Peter Boyle), bývalému Čiernemu rytierovi, ktorého už raz Scoobyho priatelia odhalili a dali do väzenia. Je strašidelný útok na Coolsville diabolskou výzvou na pomstu?
Medzitým sa inteligentná Velma (Linda Cardellini) stane posadnutá ďalším kľúčovým podozrivým, kurátorom Coolsonianského múzea Patrickom Wiselym (Seth Green). Chlapský vodca Fred (Freddie Prinze Jr.) a Daphne (Sarah Michelle Gellar) sa pokúsia určiť totožnosť Hrozne zamaskovanej postavy, ktorej strašná armáda spôsobila pohromu v Coolsville.
Vytvorenie záhadného sveta
V snahe pripraviť všetky praktické a obrovské kostýmy pre film Scooby-Doo 2, kostýmová návrhárka Leesa Evans šikovne aktualizovala značku odevov Mystery Inc. vytvorením štýlových ale rafinovaných odevov pre jednotlivé postavy, kde ku každej priradila inú farbu: červenú, bielu a modrú pre Freda; značku oranžovej a červenej pre Velmu; purpurovú pre Daphne; a hnedú a zelenú pre Shaggyho.
"V prvom filme sme zotrvali na klasických kreslených postavách, ktoré sme preniesli do sveta živých ľudí," poznamenáva Roven. "S týmto pevne vytvoreným pohľadom, sme chceli vytvoriť viac súčasné odevy pre Mystery Inc. v Scooby-Doo 2. Leesa navrhla odevy, ktoré vyzerajú prirodzene aj keď postavy kráčajú po vašej ulici."
Dôležitá pozornosť bola daná na Fredove oblečenie: či mu nechať široký šál uviazaný pod krkom alebo nie. "Veľa ľudí chcelo aby Fred stratil šál, ale ja nie," hovorí Prinze.
Filmoví tvorcovia požiadali produkčného Billa Boesa, aby zopakoval jeho úlohu v sľubnom pokračovaní filmu a priniesol jeho jedinečnú víziu do Coolsville.
"Bill má jedinečné oči," hovorí Roven. "Nazývame ich ´Bocsiansk oči´. Jeho práca zanecháva jeho rukopis, čo je vlastne značka vynikajúcej produkcie. Bill sa skutočne predstihol s týmto filmom."
Je známy svojim puntičkárskym zmyslom pre detail. Boes a umelecké oddelenie Scooby-Doo 2 vytvorilo 60 záberov pre produkciu, s hlavnými interiérmi postavenými a vybavenými na troch Vancouverských zvukových štúdiách a exteriérmi upravenými na rôznych miestach v a mimo mesta. Boes sa podpísal na špeciálnych farebných schémach, ako aj štylistike, modernom interiéri vysoko technickej centrály Mystery Inc.
"Pripravili sme rôzne farebné postavy pre jednotlivé časti obrazu, a vybrali sme veľmi starostlivo nábytok, farby, štruktúru a dekorácie, pretože tie veľmi veľa hovoria o jednotlivých členoch Mystery Inc.," hovorí Boes.
Scenár tiež hovorí o scéne odohrávajúcej sa s Mystery Inc. opúšťajúcich vysokoškolský klub, kde sa priatelia opäť zoradia po tom, čo vyženú z Coolsville Evil Masked Figure a jeho obrovskej armády. Exteriéry boli vybudované priamo v strede slávneho Vancouverského obrázkového Stanleyho parku.
Boes a spoločnosť šikovne premiestnili Vancouverskú umeleckú galériu do exteriéru Coolsonianského múzea kriminológie pre filmové vonkajšie zábery, v ktorých Mystery Inc. prichádza na ohromnom červenom koberci vyjadrujúcom skutočný slávnostný štýl.
Vizuálne vyzdvihnutie obrovského interiéru múzea je kolekciou odmaskovaných zločineckých kostýmov, prezentovaných na osvetlenom displeji .
O produkcii
Scooby-Doo 2: Monsters Unleashed sa filmoval 73 dní od 14.apríla do 28.júla vo Vancouveri, Britská Kolumbia. Dôležitá časť produkcie bola venovaná filmovaniu skupiny bežiacej o život, konfrontácii s chladným monštrom, "hair-raising action" a inými slovami , ako napr. "high-jinx", ktoré sú charakteristickými znakmi diela Scooby-Doo.
Záber, v ktorom duch Pterodactyl terorizuje návštevníkov výstavy Coolsonianského múzea volá Shaggyho a Scoobyho, aby chodili okolo bufetového stolu a pokúsili sa zviazať lanom vrieskajúceho ducha. "Strávil som tri dni lietaním okolo izby, chodil som okolo otvoreného ohňa a jedla a cez okná," Matthew Lillard hovorí veselo. "Telo dostalo poriadne zabrať, ale to patrí k najlepším dňom natáčania."
Koordinátor kaskadérov J.J.Makaro dohliadal na výkon tejto scény, ktorá sa podarila dosiahnuť použitím špeciálnej lietajúcej výstroje vytvorenej tímom špeciálnych efektov. "Volajú to XYZ systém, čo znamená, že popruhy vám umožnia lietať všetkými smermi: dopredu, dozadu, do strán a takisto dole, hore," vysvetľuje Makaro. "Matthew musel veľa lietať v tej výstroji, a priniesol veľa zábavy v tomto zábere. Bolo veľmi príjemné s ním spolupracovať."
Duch Pterodactyl spôsobil ďalší zmätok, keď naháňal Záhadný stroj po uliciach Coolsvillu. "Jedna z mojich najobľúbenejších nocí pri natáčaní bola, keď Freddie, Sarah, Matt a ja sme sa vliekli za Záhadným strojom po koberci," priznáva Cardellini. "Prakticky sme sa surfovali po tomto koberci, ktorý bol vyhodený z auta," vysvetľuje Gellar. "Mali sme všetci stráviť celú noc v Čínskom meste pripútaní k tomuto autu, ktoré sa hnalo veľkou rýchlosťou po ulici, a cítili sme sa ako malé deti, kričali sme Rýchlejšie! Choď rýchlejšie!"
Zo šiestich áut určených pre Záhadný stroj, jeden bol upravený a navrhnutý špeciálne pre záber Scoobyho za volantom. Stroj, prevodovka, chladiaci systém a ďalšie komponenty boli odstránené z predného motora a premiestnené za predné sedadlo. Auto bolo vybavené s odstrániteľným grilovým panelom, za ktorým kaskadér navigoval auto, tak aby to pôsobilo dojmom, že Scooby šoféruje.
V choreografii Daphninho statočného zápasu s mečom s duchom Čierneho rytiera na Wicklesovom panskom sídle, Makaro sa spoliehal na vynikajúce bojové skúsenosti Sarah Michelle Gellarovej z jej 7-ročného boja proti strašným tvorom vo filme Buffy the Vampire Slayer.
Dodatočne k všetkým šibnutým ´opičkám´ a strašidelným záberom, Scooby-Doo 2 ponúka Scoobymu a jeho priateľom možnosť vyskúšať si svoj tanečný rytmus v dvoch dynamických tanečných sekvenciách. Obidve sa odohrávajú u ducha Fauxa, spustnutom bare, kde sa všetci zlodusi, ktorým Mystery Inc. odkryli masky, potĺkajú. "Je to miesto, kde sa podráždení starí muži sťažujú, ako im Mystery Inc. zničila životy, a v tom istom čase, oslavujú slávne dni, keď sa cítili čarovní, silní a dôležití," hovorí scenárista James Gunn.
V snahe byť čo najnenápadnejší, Shaggy a Scooby sa oblečú do oblekov diskotékových kráľov a snažia sa vojsť do Ducha Fauxa ako bývalí odmaskovaní duchovia. Ale keď sa Scooby postaví na parket, začne tancovať vášnivo svoje boogie, potom si zmení účes na obrovské Afro a takmer prezradí tajnú misiu. Hudba, na ktorú Scoobie tancuje bola navrhnutá a nahraná anglickou senzáciou Big Brovaz, ktorý je známy klasikou Sly Stonea "Thank You (Falletinme Be Mice Elf Agin)."
Dynamické tanečné číslo bolo navrhnuté Anna "Mama" Fletcherovou, medzi ktorej úspešné diela patria filmy Buffy the Vampire Slayer, Six Feet Under a The Wedding Planner. "Nieže by som bola zaujatá, ale Anne Fletcherová je najlepšou choreografkou všetkých čias," hovorí Gellarová.
"Mama zvládla choreografiu a nácvik celého záberu s tanečníkmi za dva dni," hovorí Gosnell. "Bolo to veľmi pôsobivé, zvlášť keď vezmeme do úvahy, že Scooby tancoval tiež. Bolo tu veľa technických aspektov, ktoré bolo treba zvážiť. No Scooby je vynikajúci tanečník."
"Fletcherovej hlavná skupina tancujúcich pozostávala z 11 profesionálnych tanečníkov; hercov Karin Konovalovej a Stephena E.Millera, ktorí hrali postavy Aggie Wilkinsovej a C.L.Magnusa, a tanečník Brianna English hral úlohu Scoobyho.
"Našťastie mám latinské gény, takže mi netrvalo dlho dostať tanečné kroky do seba," smeje sa Prinze, ktorý mal len 30 minút na naučenie sa tanečných krokov.
Ďalším hudobným partnerom bol známy David Newman, ktorý pripravil filmovú hudbu. "Je vynikajúci skladateľ," hovorí Gosnell. "Chceli sme zachytiť každý malý úder alebo vtip s určitým hudobným komentárom. David je umelcom s prepojením zábavy, strachu a dramatickosti, ktoré vytvárajú určitý celok. Veľmi málo skladateľov to dokáže."
O Scooby-Doo
Hoci nie je najodvážnejší člen spolku Mystery, Scooby-Doo vždy pomáha svojim ľudským partnerom/kamarátom riešiť záhady a zachrániť situáciu. Jeho priateľstvo, lojálnosť a extra zdravý apetít si získali priazeň jeho kolegov detektívov a generácie fanúšikov od čias debutu animovaného seriálu Scooby-Doo, Where Are You? v r. 1969.
"Verím, že Scooby reprezentuje zbabelcov v každom z nás," hovorí scenárista James Gunn.
"Je vynikajúcim modelom, pretože sa bojí všetkého, ale ukazuje nám, že báť sa je vlastne v poriadku. Je viac ľudskou kreslenou postavou, hoci je psom."
"Je to vynikajúce zviera," dodáva producent Richard Suckle. "V jednom momente šteká ako pes, a v ďalšej minúte sa s vami rozpráva."
Pre filmových tvorcov bolo prioritou vylepšiť Scoobyho z originálneho filmu použitím novo-vyvinutého sofistikovaného softweru, pomocou ktorého vytvorili rôzne elementy, ktoré skombinovali do podoby super psa bojujúceho proti zločinu. "Pokroky technológie odkedy sme urobili prvý film nám umožnili vylepšiť celkový vzhľad Scoobyho - jeho srsť, jeho oči plné života a jeho animáciu - a neskôr ho integrovať do živého sveta.
Počas produkcie Scooby-Doo, štáb a herci využili dve 3D životné veľkosti Scoobyho modelov, láskyplne nazývané "vecičky", ako odvolávacie body pre zbabelú psiu pozíciu v každom zábere. Tieto modely boli použité tímom pre vizuálne efekty ako návody na osvetlenie a clony počítatovo vytvorenej verzie Scoobyho.
Základy pre tieto scény boli nafilmované, potom referenčné body pre Scoobyho boli vložené a súčasná animácia "zastavená" na zistenie, či navrhnuté počítačové zábery zostali zhodné s charakteristickým spôsobom a zámerom postavy Scoobyho. Každý záber bol riadne premyslený a schválený filmovými tvorcami, umelcami VFX bolo generované konečné stvárnenie s najdôveryhodnejšou podobou srsti, očí, pozície jazyka… pre presne multi-tvarovaného tvora trojdimenzionálneho Scooby-Doo.