TOP 10 SLOVENSKO |
TOP 10 SLOVENSKO |
Počasie sa stále zlepšovalo, takže bolo jasné, že bez výraznejších noviniek návštevnosť klesne... Klesla si o 7%, hoci všetky filmy z TOP 10 videlo za týždeň viac než 1400 divákov. Navyše... jedna z noviniek si vybojovala prvú priečku. A ako to dopadlo? Hľa:
č. | Minulá pozícia | Názov filmu | Doba | Diváci | Diváci celkom |
1. | - | JEDNODUCHO SEXI (The Sweetest Thing) |
1 | 5898 | 5898 |
2. | 2 | MUŽI V ČIERNOM 2 (Men In Black II) |
6 | 5821 | 68 222 |
3. | 1 | SCOOBY DOO | 2 | 5609 | 15 181 |
4. | - | PUTOVANIE VTÁKOV (Travelling Birds) |
1 | 3418 | 3418 |
5. | 4 | BAD COMPANY | 4 | 3175 | 20 462 |
6. | 3 | ÚDOLIE TIEŇOV (We Were Soldiers) |
2 | 2459 | 6443 |
7. | 5 | AKO NA VEC (About A Boy) |
4 | 1517 | 12 803 |
8. | 7 | FORMULA (Driven) |
3 | 1503 | 6986 |
9. | - | 3000 MÍĽ NA ÚTEKU (3000 Miles To Graceland) |
1 | 1497 | 1497 |
10. | 6 | SVET PODĽA PROTA (K-Pax) |
3 | 1405 | 6627 |
Tak som zase tipoval zle a novinky zrejme očarili slovenských divákov. Prvá je JEDNODUCHO SEXI Cameron Diaz. Zdá sa, že názov presvedčil slovenských sexuchtivých divákov viac než kvality filmu (hoci sú v rebríčku aj slabšie veci). Filmu asi hlavne pomohol distributér výberom slovenského názvu, dobrým odhadom a naprogramovaním kópií (táto komédia má najväčšiu návštevnosť na kópiu i predstavenie - úbohých 47 divákov). Strieborný post opäť okupujú MiB II hlavne vďaka úspešnému ťaženiu "vidiekom". Jones a Smith majú najviac kópií a predstavení, a keďže ich ešte všade nevideli, aj najmenší pokles návštevnosti v TOP 10 (7%). Túto hitovku už videlo viac než 68 000 Slovákov, takže je na tom v 6. týždni o kúsok lepšie ako SPIDER-MAN. Bronzový je (aj podľa srsti) SCOOBY DOO, ktorý však podľa mňa v prvej trojke našťastie končí.
Zemiakovú medailu získala ďalšia novinka PUTOVANIE VTÁKOV. Je veľmi zaujímavé, že filmom tohto typu sa v SR darí lepšie než v iných krajinách. Na piate miesto klesol nenáročný a vcelku podarený komediálny thriller Joela Schumachera BAD COMPANY s Anthonym Hopkinsom a Chrisom Rockom. Až šiesta je minulotýždňová novinka ÚDOLIE TIEŇOV a Mel Gibson by iste smútil, keby vedel, že tak rýchlo padá (hlavne ak v Amerike kraľuje so ZNAMENIAmi).
Siedma je komédia s Hugh Grantom AKO NA VEC. Tomuto vydarenému dielku rozhodne nesvedčí najväčší pokles návštevnosti v TOP 10 (54%) a najmenší počet divákov na predstavenie (23!). Miesto č. 8 obsadil Sly a jeho FORMULA. Nepomohla mu ani najlacnejšia priemerná cena lístka (67 Sk). Deviatu priečku okupuje posledná z noviniek 3000 MÍĽ NA ÚTEKU, s ktorou som v prvej desiatke skutočne nepočítal. Zdá sa však, že Kevin C. má u nás stále dosť fanúšikov schopných ísť sa pozrieť na čokoľvek. Desiatku uzatvárajú Kevin Spacey a Jeff Bridges so svojím SVETom PODĽA PROTA, ktorý mal síce najmenej predstavení (48), no distributér sa to zrejme snažil vynahradiť najvyššou cenou vstupenky (118 Sk).
V Bratislave, ktorá mala 55%-ný podiel na celkovej návštevnosti, zvíťazila JEDNODUCHO SEXI pred SCOOBY DOO a PUTOVANÍM VTÁKOV. Žiadna veľká výhra... Z TOP 10 vypadli MILIÓNOVÝ ZÁVOD, KÓD NAVAJO a KLUB ŠEREDNÝCH ŽIEN (ten už druhý raz).
Tento týždeň sa objavili dve výrazné premiéry. LILO A STITCH by nemali mať problém s dobýjaním diváckych sŕdc a srdiečok a očakávam ich radikálny nástup na prvú priečku. Špionážnemu thrilleru NAJVAČŠIA HROZBA by som v tejto konkurencii prial druhé miesto, ale myslím, že slovenský divák ho odmietne napriek tomu, že z neho vychádzajú Rusi lepšie než Amíci. Ale bohvie...